Suriname ALTIJD Dichtbij

Suriname

Rvc SLM wil financiële situatie helpen redden; 6 maanden geen salaris voor leden

Geplaatst

op

Nieuw Slm Vliegtuig Suriname

Om de financiële situatie van de Surinaamse Luchtvaart Maatschappij (SLM) te redden heeft de nieuwe raad van commissarissen (rvc) besloten om de komende 6 maanden geen salaris te ontvangen. De rvc is van mening dat er ingeleverd moet worden ten behoud van de SLM.

Volgens de president- commissaris van de SLM Radjen Pahladsing komen er betere tijden voor de SLM. Eerder deze maand heeft de Boeiing 777-200 van de SLM naar Nederland een testvlucht gemaakt. Deze boeiing is zondag weer geland in Suriname. Het inhouden van het salaris van de rvc leden is afgelopen week tijdens vergadering besloten.- Culturu.com

11 Reacties
11 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Ram
maandag 7 september 2020 22:21

Dan hoe .. Kan je 6 maanden zonder een salaris? Als ik 1 maand geen salaris krijg kan ik me hypotheek niet betalen. Bij 6 maanden word mijn huis verkocht door de bank. Hoe doen deze mensen het. 6 maanden zonder salaris. Hebben ze geen huis. Vaste lasten moeten toch betaald worden. ? Hoe . Ik wil het wel weten .

Tamara
maandag 7 september 2020 23:35

Een nobele geste!
Goed voorbeeld doet goed volgen.
Ik neem aan dat de leden al een baan hebben en dat ze dit erbij doen.
Desondanks laten ze hiermee zien dat ze het beste voor hebben met ons land. Een mooi gebaar.

Tamara
dinsdag 8 september 2020 00:32

Een nobel gebaar!
Goed voorbeeld doet goed volgen!
Ik ga er vanuit dat deze mensen een vaste baan hebben en dit erbij doen.
Desondanks een mooi voorbeeld.

practicum
dinsdag 8 september 2020 01:42

Om dan de SLM die in financiele nood verkeerd te belasten met het “indien plaats beschikbaar” reizen en wel businessclass voor hun en hun gezin c.q. familie.

Lunes Armand
dinsdag 8 september 2020 02:47

Bigi sma taki, “worong no e waka fu soso!!” Zij praten over 6 mndn prodeo. Mangre sprak over haar gehele zittings termijn prodeo! Wat valt er allemaal niet te verdienen bij deze rvc posten buiten het salaris? Wat zijn de secondaire voorzieningen waar deze rvc leden aanspraak op maken? Het is de moeite waard deze te publiceren. Desondanks is het een goed gebaar dat deze leden doen naar de organisatie toe. Het is de vraag welk voordeel SLM haalt uit deze periode van Gratis werk en wat voor werk wordt er daadwerkelijk verzet in deze 6 mndn? Hoeveel vergaderingen zullen… Lees verder »

Jimmy
dinsdag 8 september 2020 11:46

Geen enkele Nederlandse luchtvaartmaatschappij heeft een raad van commissarissen, alleen Surinam Airways. Dit verklaart waarom hun financiële situatie instabiel is en waarom ze zo weinig winst maken

Kwasi
dinsdag 8 september 2020 14:18

Dat half jaar is niks is voor de show. Deze mensen verdienen al genoeg en zij en hun familie en vrienden blijven voorkeursbehandeling krijgen. Dat moeten ze vooral stoppen .
RvC werk is een nevenfunctie voor een paar uren in de maand. Stop met salaris tot dat SLM minstens een jaar zonder subsidie van lantie heeft gedraaid en winst heeft gemaakt . Dan heb je een goede daad verricht.

toitoi
dinsdag 8 september 2020 20:35

6 maanden geen salaris aan RVC leden? Stelt niks voor. Hoeveel krijgt zo’n RVC lid per maand betaald?
Evenveel als een minister?
Dan stel ik voor ze nooit meer te betalen. Doe RVC werk voor de eer van het land.
RVC leden verdienen al voldoende met hun day-job. RVC werk is een ere baantje die je op je CV kunt bijschrijven. Dus niks betalen.
Het moet je alleen worden gevraagd vanwege je deskundigheid in andere beroepen. En niet uit nepotisme.

Iron
dinsdag 8 september 2020 21:53

Gratis werk. Denk je dat ze zich zullen inzetten naar volle 100%. Ik denk het niet. Voor niets gaat de zon op. Ze willen allemaal wel geld. En het liefs die laatste 100 SRD in de staatskas erbij.

Parbhoesingh
dinsdag 8 september 2020 23:13

Kom in nederland een voorbeeld nemen hoe klm transavia en andere luchtvaart maatschappijen het doen.Om wins te maken voor slm moeten jullie stage looen hoe het hier aan toe gaan en toepassen bij slm.

Boya
donderdag 10 september 2020 11:34

Ik vind er werken teveel werknemers op zanderij ga maar na anderen hebben niets te doen andere n willen je helpen met je kofferS kan niet manis dat het werk van die arbeiders van zanderig anderen staan te kijken wie uit de vliegtuig alleen geld vergooien schoonmaak heeft meer dan 100 personeel die kisten moeten schoon maken anderen komen niet eens op het werk zeven even kan toch niet

Laatst bewerkt op 1 maand geleden door Boya


Advertentie

Suriname

Archieven professor Ooft nu bij Nationaal Archief Suriname

Geplaatst

op

Nas Directeur Rita Tjien Fooh Bekijkt De Docmenten Van Professor Coen Ooft.

Op de 100ste geboorte dag van prof. mr. Coen Ooft, werd aan het Nationaal Archief Suriname (NAS) enkele archiefstukken die hij na zijn overlijden heeft achtergelaten, overhandigd. Deze overhandiging vond op 21 oktober  plaats, door een van zijn 8 kinderen, Frank Ooft. De overhandiging werd ook in het kader van 45 jaar Staatkundige onafhankelijkheid van Suriname gedaan. Professor Ooft is ook voorzitter en lid van de Staten van Suriname, thans De Nationale Assemblee, geweest.

Hij heeft volgens directeur NAS, Rita Tjien Fooh, een belangrijke bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van de Surinaamse natie. Daarom wordt het gebaar van zoon Frank bijzonder op prijs gesteld. Verder gaf zij aan dat het een belangrijke nalatenschap is en daarom gedeeld moet worden met de totale Surinaamse bevolking. Zij roept hierbij het publiek, in het kader van 45 jaar Staatkundige onafhankelijkheid, op om onderzoek te doen naar wat onze verworvenheden zijn vanaf de onafhankelijkheid. Het overdrachtsdocument wordt op een ander moment getekend.

In 1963 werd Ooft minister van Economische Zaken in het kabinet onder leiding van Johan Pengel. Tijdens het eerste kabinet- Arron, 1973-1977, werd hij wederom minister, maar toen van Binnenlandse Zaken. Hij heeft boekwerken geschreven, waaronder constitutioneel recht van Suriname en kort begrip van de Staatsinrichting van Suriname. Zijn afstudeerscriptie als drs. was ‘Contouren van het constitutioneel recht van Suriname’.

Ooft heeft gewerkt als hoogleraar staats- en administratief recht aan de Anton de Kom Universiteit en was medeopsteller van de Surinaamse grondwet van 1987, welke bij referendum werd aangenomen. Na de Tweede Wereldoorlog heeft Ooft voor het dagblad ‘Het nieuws’, beschouwingen geschreven. Professor Ooft is ook medeoprichter geweest van Progressieve Surinaamse Volkspartij (PSV).

Merkwaardig is dat Ooft zich ook bezighield met grensbepalingen. Een van de overhandigde documenten gaat ook over de grensgebieden. Zoon Frank hoopt dat deze documenten kunnen helpen bij het bouwen van de bruggen over de Corantijn- en Marowijne rivier. Er zijn ongeveer 15 boeken geschreven over Staatsinrichting door Professor Ooft. Ooft stierf op 85-jarige leeftijd.