Suriname ALTIJD Dichtbij

Suriname

Richano Santokhi zegt sorry

Geplaatst

op

Mellisa Suriname Santokhi 1

Richano Santokhi, de zoon van president Santokhi, heeft eergisteravond via social media zijn verontschuldiging aangeboden aan zijn vader, de first lady en het volk van Suriname.

Eergistermiddag riep vicepresident Ronnie Brunswijk in een videoboodschap Richano op om zijn vader te ondersteunen.
Richano nam  de goedbedoelde raad ter harte en deelde de volgende boodschap via social media

“Beste landgenoten goedenavond. Hier spreekt Richano Santokhi, zoon van de president. Ik wil hierbij wat zaken rectificeren. Er zijn wat voice notes van mij gedeeld op social media. Ik heb me daarin uitgelaten over het staatshoofd van Suriname en de first lady van Suriname. Hierbij wil ik mijn verontschuldigingen aanbieden. Het was nooit en te nimmer mijn bedoeling geweest om het staatshoofd of de first lady neer te halen. Ik heb mij laten gaan vanwege mijn emoties en mijn persoonlijke issues met mijn vader. Maar dat blijft privé tussen mij en mijn vader. Ik heb gesproken met hem en gaat weer een beetje de goede kant op. Ik wil graag de enorme schade die ik heb aangericht herstellen. Ik bied bij deze mijn verontschuldigingen aan, aan het staatshoofd, de first lady en aan heel Suriname.

Ik heb een goed gesprek gehad met meneer Brunswijk. Na het onderhoud heb ik een andere kijk gekregen op zaken. Hij heeft me verteld: Je hebt maar 1 vader en 1 moeder. En inderdaad. Het hoort niet zo te gaan. Ik bedank de VP voor de bemiddeling. De president heeft de hoogste autoriteit in het land. Het is niet iemand die neergehaald mag worden, dat dienen wij als burger te respecteren. En wat betreft de ontevredenheid onder het volk: Alles komt goed. We moeten geduld hebben. Ook ik persoonlijk ga ernaar toewerken dat het weer goed komt met dit land.”

Tot zover het bericht dat Richano Santokhi, zoon van de president op social media met een ieder deelde.  –  culturu.com

10 Reacties
10 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Marcello
zaterdag 31 oktober 2020 17:59

Ja een vrede is mooi maar wat hij al gezegd heeft is hoe hij het ziet hij is geschoold en is nu omgepraat. Goed voor de zoete vrede. Maar de relatie is beschadigd. Vader en zoon.

Kwamina
zaterdag 31 oktober 2020 20:36

De waarheid kan je niet terug draaien.
De vp heeft mooie woorden gebruikt , maar daar zit het volk niet op te wachten.
Presenteer een plan en leg uit hoe je de noden van het volk wil verlichten.
Hou je bezig met zaken over hoe het land te besturen i.p.v. familie gedonder.
Je pre awari domri. Vp.

Fred
zaterdag 31 oktober 2020 22:11

@Marcello en alle lezers. Ja bepaalde dingen die eenmaal geuit zijn gaan nooit meer over. Zelfs afgedwongen excuses kunnen dat niet meer goed maken. Gezien zijn uitspraken had Richano er lang en goed over nagedacht voordat hij zijn mening in de media bracht. Hij heeft na zijn eerste uitspraken een onuitwisbare stempel achtergelaten. Richano is daarna duidelijk omgepraat. Zijn verklaring met excuses is ook niet door hem geschreven. Je kunt zien dat iemand precies heeft uitgekozen wat er heel erg ongewenst was en dat Richano dat zeker als een heel grote vergissing in zijn excuses moest bestempelen. Vooral Brunswijk heeft… Lees verder »

Fred
zaterdag 31 oktober 2020 22:12

Over een opmerking uit de verklaring. “De president heeft de hoogste autoriteit in het land. Het is niet iemand die neergehaald mag worden, dat dienen wij als burger te respecteren.” Of Santokhi niet bekritiseerd mag worden bepalen wij de kiezers die hem zijn huidige positie hebben bezorgd. Santokhi en de meeste van zijn voorgangers (Bouterse, Weidenbosch, Pengel) begrijpen niet dat ze voor het volk werken, het volk moeten vertegenwoordigen. Maar als ze er eenmaal zitten dan gedragen zij zich als een almachtige boven de wet staande koning die denkt onschendbaar en onkwetsbaar te zijn. Wij de burgers van Suriname zijn… Lees verder »

Fred
zaterdag 31 oktober 2020 22:13

Santokhi wordt gewoon bekritiseerd en besproken in de media als hij blijft blunderen en oude blunders niet terugdraait. De bevolking van dit land is niet dom. En laat zich niet monddood maken door schertsvertoningen van schertsfiguren. “Santokhi heeft de hoogste autoriteit in het land” O ja, maar dat maakt nog niet dat hij automatisch de wijste, de eerlijkste of minst corrupte persoon in Suriname is. Respect verdien je vanzelf als jou daden en werkwijze van hoog niveau zijn en een zekere waardigheid hebben. Dat heb ik bij Chan nog niet gezien. Hij is nu meer een draaikont en een drager… Lees verder »

lagan
zondag 1 november 2020 00:37

Over een opmerking uit de verklaring.
X
“De president heeft de hoogste autoriteit in het land. Het is niet iemand die neergehaald mag worden, dat dienen wij als burger te respecteren.”

Opgesteld door Melissa.
Wat een fake shit.

R. Jackson
donderdag 5 november 2020 19:08

Ik lees hier veel negatieve reacties.
Jammer, de beste stuurlui staan ook in Suriname aan wal ?

Robb
donderdag 5 november 2020 21:15

Waar rook is, is vuur.

Mensen realiseren jullie je het volgend;

Overdrijven heeft vaak een functie, het is de waarheid, die zijn geduld heeft verloren.

Nonkel
donderdag 5 november 2020 22:40

Right on Fred, kwamina, Lagan en Robb
Waar rook is. Is er ook verborgen vuur.
Als wij lang genoeg wachten dan zie je het vuur.
Maar dan is het al te laat

Prim
vrijdag 6 november 2020 11:34

Duidelijk dat shantoki niet de baas is. Er word voor hem bepaald hoe hij zich moet presenteren. Hij heeft geen gezag en deelt maar functies om mensen te vriend te houden. Ik had het liever anders gezien. Naar eer en geweten. Nu familie first.

Suriname

Wegomlegging op woensdag 25 november

Geplaatst

op

20201123 191257
De afdeling Public Relations van het Korps Politie Suriname laat weten dat in het kader van de herdenking van 45 jaar Staatkundige Onafhankelijkheid, waarbij door de gewapende machten een parade en defilé zal worden gehouden,  het Korps Politie Suriname bekend maakt dat op  de navolgende kruisingen het verkeer middels verkeersborden zal worden omgelegd t.w. ;
  1. Op woensdag 25 november omstreeks 00.00 uur tot 08.00 uur worden de

navolgende wegomleggingen gepleegd (kleine omlegging) te weten:

1. Grote Combéweg / Henk Arronstraat.

2. Roseveltkade / Kleine Waterstraat.

 

  1. Omstreeks 08.00 uur tot 18.00 uur wordt de grote wegomlegging ingesteld met de navolgende kruisingen te weten:

1. Tourtonnelaan/ Henk Arronstraat

2. Mr. F. Lim A Po- / Noorderkerkstraat

3. Mr. F. Lim A Po- / Watermolenstraat

4. Mr. F. Lim A Po- / Mirandastraat

5. Koninginne- / Prins Hendrikstraat

6. Koninginne-/ Julianastraat

7. Mahonylaan/ Louiselaan **(extra afsluiting Louiselaan/ Roseveldtkade)

8. Sommelsdijckstraat/ Grote Combéweg

9. Sommelsdijck-/ Kleine Waterstraat (Rietbergplein)

Op de weggebruikers wordt het beroep gedaan met de in te stellen verkeersomleggingen rekening te houden en de aanwijzingen van de Politie ter plaatse stipt op te volgen.

Gelet op de Covid-19 pandemie wordt het beroep gedaan op de Surinaamse bevolking casu quo leefgemeenschap om de activiteiten rond dit heuglijk feit via de media te volgen. Uw gezondheid en dat van anderen staat centraal.

Tot zover de bekendmaking van het Korps Politie Suriname  –  culturu.com

Lees verder

Suriname

22- jarige Jongeman verdronken in kreek

Geplaatst

op

Kaarsje

De politie van Brownsweg kreeg gisteren omstreeks 18.40 uur de melding dat gouddelvers het ontzielde lichaam van een manspersoon hadden aangetroffen in een kreek in het dorp Waki Basoe. De politie begaf zich voor onderzoek naar de locatie waar het bleek te gaan om het lichaam van de 22-jarige gouddelver Marvin Klassie. De arts die was ingeschakeld, stelde de dood door verdrinking vast.

Volgens verklaring van de andere gouddelvers ging Marvin tussen 15.00 uur en 16.00 uur naar de kreek om zijn vaat af te wassen. Toen hij volgens zeggen van de overige gouddelvers te lang wegbleef, gingen zij op zoek naar Marvin. De collega’s zagen zijn keukengerei en een muts in het water drijven, maar Marvin was nergens te bespeuren. Zij stelden direct een zoekactie in en vonden kort daarna zijn levenloos lichaam in het water.