Suriname ALTIJD Dichtbij

Suriname

Lockdown overtreders Suriname opgepakt

Geplaatst

op

Lock 696x504

De Politie heeft zoals zij van tevoren had aangekondigd vanaf 14 Augustus strenger opgetreden tegen lockdown overtreders. De overtreders werden aangehouden en overgebracht naar een grote hal op het terrein van de Politie Academie waar zij werden vastgehouden tot vijf uur in de ochtend.

Om vijf uur in de ochtend mochten de lockdown overtreders hun weg vervolgen. Deze maatregel is door de politie na lange tijd weer in gebruik genomen. Vanaf 14 augustus tot en met 19 augustus heeft de politie al 228 lockdown overtreders opgepakt en de rest van de nacht vastgehouden. Vanaf gisteren zijn er ook boetes opgelegd door de politie. Bij het overtreden van de wet Burgerlijke Uitzonderingstoestand kan een overtreder een boete opgelegd krijgen die op kan lopen tot vijfentwintigduizend Surinaamse Dollars en/of een maximale gevangenisstraf opgelegd krijgen van zes maanden. — culturu.com

12 Reacties
12 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Zwartje
vrijdag 21 augustus 2020 21:00

Wie niet horen wilt moet voelen

Picasso
vrijdag 21 augustus 2020 21:56

Goedzo! Like op stuk!

Picasso
vrijdag 21 augustus 2020 21:57

lik

minsi
vrijdag 21 augustus 2020 22:33

Van mij mag het strakker. Plus 10 stokslagen. De Surinaamse boeba is zeer hardleers

Rob
vrijdag 21 augustus 2020 22:37

Goed zo .. voor Koppige mensen

Lunes Armand
vrijdag 21 augustus 2020 23:11

De boete mag, naast deze straf, er best wel bij komen. Al deze mensen moeten geswabt worden op C-19. Dan hebben wij dit ook gehad. De mensen die Positief getest en zoek zijn, moeten in het holst van de nacht opgehaald worden en zij moeten opdraaien voor, tenminste, de transport en arbeid kosten voor het ophalen. Sancties moeten nu wel strak toegepast worden, anders leert men het niet.

De controle op de regels moet tussen 5u en 20u opgevoerd worden. Sancties toepassen waar het moet.

Misschien moet voor deze overtreders gelden dat ze voor 02.00u niet mogen slapen. LOL!!!!

Lunes Armand
vrijdag 21 augustus 2020 23:12

Geef ze banken zonder rugleuning om te zitten ipv stoelen! liggen op de banken is verboden!!

Ronny
zaterdag 22 augustus 2020 01:16

Van mijn part mogen er inderdaad flink wat stik slagen geheven worden aan zulke idioten . Sinds 17 maart zit ik al te wachten om richting su op te komen voor het bouwen van mijn huis en zaak op te zetten . Maar door zulke domme gasten die zo achterlijk zijn als de kont van een varken kan het maar niet . Precies deze achterlijke debielen zorgen dat corona stijgt en de Surinaamse economie naar de ondergang gaat . Van mijn part mogen ze zelfs een kogel door hun kankerkoo krijgen want dit zijn de verspreiders van corona . En… Lees verder »

M.williams
zaterdag 22 augustus 2020 18:39

Ik zou ze straf taak en boete opleggen zodat ze weten wat regels zijn

Ano
zondag 23 augustus 2020 03:02

Ik zou lekker voor de straf gaan, tenzij ik geen werk zou hebben en geld. In de gevangenis krijg je toch een bordje eten en slaap plek. Dus wie nadeel is hierbij? Het gaat de regering meer geld kosten ipv innen de schatkist bij te vullen.

Bainalonka
zondag 23 augustus 2020 04:31

God zij dank dat jullie niet in Suriname wonen die dit schrijven. Surinamers die honger hebben en niets hebben nemen de risico’s. We willen niet dood we willen niet ziek worden. Maar we moeten werken om te eten en soms moet ik een werk afmaken zodat ik wat geld heb. Alleen om brood kaas thee te hebben. Jullie schrijven slaan. Waarom? Ik ben geen crimineel. Ik werk hard om te leven. Jullie die in Nederland zitten hoeven niet te werken maar genieten van de sociale dienst. Of krijgen van de staat geld bij geen werk ivm corona. Wij surinamers niet.… Lees verder »

Bainalonka
zondag 23 augustus 2020 04:32

Vervolg vorig bericht..Sociale dienst in Nederland voorkomt criminelen daar. Als dat wegvalt moet je eens opletten wat mensen in nl gaan doen als ze geen geld meer ontvangen. Vul het maar in. En dat weet Nederland. Dus wie niet werkt in Nederland krijgt geld. In Suriname hebben we dat niet dus schreeuwen jullie niet zomaar… SLA ZE MAAR. NOOIT GOED



Advertentie

Suriname

Archieven professor Ooft nu bij Nationaal Archief Suriname

Geplaatst

op

Nas Directeur Rita Tjien Fooh Bekijkt De Docmenten Van Professor Coen Ooft.

Op de 100ste geboorte dag van prof. mr. Coen Ooft, werd aan het Nationaal Archief Suriname (NAS) enkele archiefstukken die hij na zijn overlijden heeft achtergelaten, overhandigd. Deze overhandiging vond op 21 oktober  plaats, door een van zijn 8 kinderen, Frank Ooft. De overhandiging werd ook in het kader van 45 jaar Staatkundige onafhankelijkheid van Suriname gedaan. Professor Ooft is ook voorzitter en lid van de Staten van Suriname, thans De Nationale Assemblee, geweest.

Hij heeft volgens directeur NAS, Rita Tjien Fooh, een belangrijke bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van de Surinaamse natie. Daarom wordt het gebaar van zoon Frank bijzonder op prijs gesteld. Verder gaf zij aan dat het een belangrijke nalatenschap is en daarom gedeeld moet worden met de totale Surinaamse bevolking. Zij roept hierbij het publiek, in het kader van 45 jaar Staatkundige onafhankelijkheid, op om onderzoek te doen naar wat onze verworvenheden zijn vanaf de onafhankelijkheid. Het overdrachtsdocument wordt op een ander moment getekend.

In 1963 werd Ooft minister van Economische Zaken in het kabinet onder leiding van Johan Pengel. Tijdens het eerste kabinet- Arron, 1973-1977, werd hij wederom minister, maar toen van Binnenlandse Zaken. Hij heeft boekwerken geschreven, waaronder constitutioneel recht van Suriname en kort begrip van de Staatsinrichting van Suriname. Zijn afstudeerscriptie als drs. was ‘Contouren van het constitutioneel recht van Suriname’.

Ooft heeft gewerkt als hoogleraar staats- en administratief recht aan de Anton de Kom Universiteit en was medeopsteller van de Surinaamse grondwet van 1987, welke bij referendum werd aangenomen. Na de Tweede Wereldoorlog heeft Ooft voor het dagblad ‘Het nieuws’, beschouwingen geschreven. Professor Ooft is ook medeoprichter geweest van Progressieve Surinaamse Volkspartij (PSV).

Merkwaardig is dat Ooft zich ook bezighield met grensbepalingen. Een van de overhandigde documenten gaat ook over de grensgebieden. Zoon Frank hoopt dat deze documenten kunnen helpen bij het bouwen van de bruggen over de Corantijn- en Marowijne rivier. Er zijn ongeveer 15 boeken geschreven over Staatsinrichting door Professor Ooft. Ooft stierf op 85-jarige leeftijd.