Suriname ALTIJD Dichtbij

Suriname

In Suriname komen meer gronduitgifte schandalen aan het licht

Geplaatst

op

Img 75b4332c553d 1

Het laatste woord over de verkaveling van de Cultuurtuin is nog lang niet gezegt, wanneer een veel groter gronduitgifte schandaal aan het licht komt.

In deze gaat het niet om Noersalim maar Ex-Minister Soerdjan van Ruimtelijke ordening Grond en Bosbeheer (ROGB).
Soerdjan werd door President Bouterse de wacht aangezegd.

Er is aan het licht gekomen dat Soerdjan aan 87 personen en 1 stichting, grond heeft toegewezen.
Alle in deze betrokken belanghebbenden kregen hun bereidverklaring binnen enkele dagen uitgereikt.

De 88 uitgegeven terreinen bedragen samen 73,5299 ha., welke deel uitmaakt van het ’s Lands Boerderij in het district Wanica.

De uitgifte gebeurde in drie verschillende perioden. In het eerste geval dienden 36 personen een aanvraag in op 21 mei en hadden hun bereidverklaringen op 23 mei, al in handen.
In het tweede geval dienden 43 personen hun aanvragen in op 18 juni en hadden reeds op 26 juni een bereidverklaring. In het derde geval gaat het om 8 personen die aanvragen indienden op 14 juni en kregen al op 26 juni hun bereidverklaring.

De percelen zijn aan de personen uitgegeven ter bebouwing en bewoning. Het perceel uitgegeven aan de stichting is bestemd voor zakelijke doeleinden.
Het gaat dan om “Humble at the Top NV”.
De indiening van deze aanvraag geschiedde op 19 juni en de bereidverklaring werd uitgereikt op 26 juni.

Whatsapp Image 2020 07 27 At 12.50.29
Een deel van s’lands boerderij in Suriname

Culturu.com—Ferdinand Louis

10 Reacties
10 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
A/H
maandag 27 juli 2020 13:17

Waarom is hij dan ontslagen of de wacht aangezegd? Komt op hetzelfde neer. Wilde hij stoppen met de uitgifte van grond? Ze moeten allebei aangehouden worden en vertellen wie de opdrachtgever is van deze grond uitgifte

Tamara
maandag 27 juli 2020 14:17

Kunnen de namen vd betrokkenen ook gepubliceerd worden net als bij De CUL? Zodat wij kunnen zien en weten welke vriendjes en familie v deze minister op zo oneigenlijke wijze bevoordeeld zijn geworden? Het zijn HELERS allemaal. Wat een ongekende roversbende. Plunderaars en Rovers. Wat een SCHANDE!! Deze minister zet zichzelf te kijk en gaat de geschiedenis in als Rover vd Paarse Bende. Het zal hem levenslang achtervolgen. Overal waar hij komt zal hij horen: ” Kijk daar heb je die Soerdjan die s Lands boerderij heeft verdeeld voor zijn fam en vrienden 75000 ha!! Ook zijn kleinkinderen en achterkleinkinderen… Lees verder »

Tamara
maandag 27 juli 2020 14:19

Als dit niet onmiddellijk teruggedraaid wordt krijgt ROGB een vrijbrief om deze wandaden voort te zetten.

Rodie Raj
maandag 27 juli 2020 15:27

Terug pakken is v volk.je koopt of is alg bezit

A/H
maandag 27 juli 2020 19:52

Ik vraag me af wie dit allemaal aan het licht brengt. Ik neem aan dat het niet de persoon in kwestie is. Of medewerkers van het ministerie? Jullie hebben de afgelopen 10 jaar in een fake democratie geleefd. Er is maar 1 persoon die aan de touwtjes trok en dat is de voormalige president/dictator. Iedereen dacht dat ex- minister Soerdjan de wacht is aangezegd omdat hij niet wilde meedoen aan deze spelletjes. Dat blijkt dus niet waar te zijn. Wat is er dan aan de hand? Volgens mij behoort dat bij het plan van de vorige regering. Ze gaan alles… Lees verder »

Lunes Armand
maandag 27 juli 2020 22:21

Wow! Het ene heeft het toppunt nog niet bereikt of het andere schiet al uit de grond. Wie de opdrachtgever ook mag zijn, deze minister gaat ook niet vrij uit. onderzoeken en strafrechtelijk vervolgen indien mogelijk. De PG gaat een heel drukke periode tegemoet. Hopelijk is zijn beveiliging goed genoeg. je weet nooit wie allemaal straks onder een vergrootglas geplaatst zal moeten worden Ik vraag mij nog steeds af waarom er tot twee maal toe poging tot brandstichting is geweest op het ambasade gebouw in Guyana? Moeten wij uitkijken naar een of ander pand die elk moment in de fik… Lees verder »

Lunes Armand
maandag 27 juli 2020 22:31

Men zag de verkiezings nederlaag niet aankomen. dus tijd om te verdoezelen en te delten heeft men niet gehad. Dus maar alles wegdragen. Ook de slimste dief laat sporen achter. Vooral als er meerdere schakels in het spel zijn. Allemaal zijn ze niet even sterk. Ik hoop alleen dat deze regering zich voor nu meer gaat concentreren om het halen van de kiezers uit de belabberde situatie waar ze in verkeren. Ik geloof dat zaken automatisch zullen komen drijven zoals het een mens vergaat die verdrinkt in diep water. Dan moet er wel opgetreden worden en wel zonder aanziens des… Lees verder »

Ivy
vrijdag 31 juli 2020 11:58

Dit is zeker niet goed te praten, maar hebben dezelfde regeerders die er nu zijn zich ook niet schuldig gemaakt aan grondeigening, fraude drugs en geldwegsluis praktijken? De agenda’s waarmee er nu gewekt wordt zijn vies dubbel! Wat wij burgers wensen is stabilisatie van de prijzen van levensmiddelen en dat wij op een behoorlijke manier in dit land kunnen ademen. Grondbeleid en afgepikte auto’s is nu niet van belang .

Ivy
vrijdag 31 juli 2020 13:36

Prima, maar dit is niet nieuws in SU toch! Het is er altijd geweest!

Ivy
vrijdag 31 juli 2020 14:37

Begin vanaf 2000 of eerder dan ziet men dat dit een trend is in SU. Altijd is er van de Staat gejat. En nu zitten er weer figuren in de regering bij die het klappen van de zweep reeds kennen en met de vinger nu naar een ander wijzen. Echt, ik word niet goed van onze bestuurders!



Advertentie

Suriname

Ex-minister Hoefdraad in staat van beschuldiging gesteld door DNA

Geplaatst

op

Minister Hoefdraad Suriname

De Nationale Assemblee (DNA) heeft in de late avond van donderdag 6 augustus 2020 omstreeks 00.06 uur, in een Openbare vergadering de ex- minister van Financiën, Gillmore Hoefdraad in staat van beschuldiging gesteld. Een hernieuwde vordering hiertoe is eerder door de procureur- generaal ingediend.

In totaal hebben 28 DNA-leden voor gestemd. In de wet is opgenomen dat voor de vervolging van politieke ambtsdragers en gewezen politieke ambtsdragers zijn ingevolge de Grondwet van de Republiek Suriname en de Wet speciale voorzieningen getroffen. Deze speciale grondwettelijke voorzieningen hebben geen betrekking op alle door de politieke ambtsdragers of gewezen politieke ambtsdragers gepleegde misdrijven, maar zijn beperkt tot slechts die misdrijven welke zijn gepleegd in de betrekking van politieke ambtsdragers. Misdrijven waarbij misbruik is gemaakt van het betreffende ambt of de positie.

Volgens artikel 140 van de Grondwet worden politieke ambtsdragers, die in die betrekking misdrijven hebben gepleegd, door de Procureur-generaal vervolgd bij het Hof van Justitie. Verder staat in de wet dat politieke ambtsdragers door de Procureur- generaal bij het Hof van Justitie kunnen worden vervolgd slechts nadat deze door De Nationale Assemblee in staat van beschuldiging zijn gesteld overeenkomstig de wet.- Culturu.com

Lees verder

Suriname

Voormalig Surinaamse Vice President Adhin betaalde geen rekeningen

Geplaatst

op

Regeringsgebouw 320x175

De huidige Vice President van Suriname Ronnie Brunswijk, maakte gisteren tijdens de vergadering van de assemblee bekend, dat oud V P Adhin vanaf 2016 de telefoonrekening van zijn kabinet niet heeft betaald. Het totaal bedrag is 27,2 miljoen Surinaamse dollars.

De onbetaalde telefoonrekeningen waren nog maar het topje van de ijsberg. Een openstaande rekening van SRD 108.000 voor airco’s, SRD 105.000 aan openstaande rekeningen voor meubels en een openstaande schuld bij het SZF van SRD 633.650 was de tussenstand van de inventarisatie van zijn kabinet door V P Brunswijk. Het bleek ook dat er 19 consultants verbonden zijn aan het kabinet van de Vice President en er 247 personen werkzaam zijn.