Suriname ALTIJD Dichtbij

Suriname

Bekendste taxichauffeur van Suriname overleden

Geplaatst

op

Midnightcowboy N

De bekendste taxichauffeur van Suriname, Stanley Rozenblad is gisteren na een kort ziekbed heengegaan. Hij had sinds jaar en dag voor hotel Torarica zijn standplaats. Stanley was ook en vooral bekend bij de toeristen. Hij was een opvallende figuur, omdat hij zijn klanten in oldtimers reed en altijd een cowboy hoed op had.

Stanley Rozenblad was ook tour operator en verzorgde hele en halve dag tochten naar Inheemse en marrondorpen. Ook had hij in de zesdelige Nederlandse NCRV reality serie: De mensen van.., een rol in de aflevering die over Torarica ging. Rozenblad was meer bekend als midnight cowboy omdat hij ook in de avond met zijn old-timer op zijn standplaats was. – culturu.com

12 Reacties
12 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Amnesty2868
zondag 23 augustus 2020 18:41

Sterkte aan de familie

Klaas
zondag 23 augustus 2020 19:00

Jammer bekende man geweest en de film gezien Torarica.
R I P

P Adney
maandag 24 augustus 2020 00:23

Heb Cowboy 52 jr gekend : wij woonden aan de overkant van Torarica alwaar hij taxi reed. Aardige man. Na 50 jr herkende hij me nog en deelden wij vele verhalen van toen. RIP COWBOY.
Aan de fam Rozenblad wens ik sterkte toe.✝️

Lunes Armand
maandag 24 augustus 2020 00:50

R.I.P. taxi driver, sterkte aan de familie/nabestaanden!!

Percy
maandag 24 augustus 2020 08:03

Weer een goede en vredige man heen gegaan.
Dat een ieder een voorbeeld aan hem mag nemen.

Olymph
maandag 24 augustus 2020 11:45

RiP

Nederlandse toerist
maandag 24 augustus 2020 14:01

moge zijn ziel in vrede rusten. Een zeer bekend persoon die veel toeristen Paramaribo heeft laten bezichtigen in zijn mooie autos opvallend figuur die trots was op zijn land.
ook ik heb kennis met deze heer ooit mogen maken. bedankt en rust zacht

Clasien
maandag 24 augustus 2020 15:50

Heel veel sterkte aan de familie, groot verlies ik zal hem missen en z,n taxi old timer

Miriam
dinsdag 25 augustus 2020 04:21

Miriam
Sterkte voor de familie
Hij was een mens waarvan ik dacht ; Hij is er altijd en een vriendelijke hartelijke lach.
We hebben een aantal persoonlijke gesprekken gehad waarin hij eens tegen me zei
Jij bent een sterke vrouw .En let toch goed op dat jij jezelf op de eerste plaats zet .Als een vaderfiguur en het heeft me geholpen
Dag Stanley Rozenblad
Bedankt voor jou hartelijkheid
Ik brand een kaars voor je

John Brouwer de Koning
dinsdag 25 augustus 2020 12:08

Hij figureerde in een NCRV-reeks over Hotel Torarica. Waarbij me opviel dat de neerbuigende Nederlandse kijk op Surinamers regelmatig doorschemerde. Maar die leek me, juist met betrekking tot het personeel van Torarica – en Eco Resort – erg ongepast. Ik had nu juist uitzonderlijk positieve ervaringen: Ik betaalde in 1999 het diner voor een groep Surinaamse, Arubaanse, Nederlandse, Amerikaanse dames die de nacht erna ziek werden. De verpleegsters die door het hotel gestuurd werden, zochten het in het dessert-ijs. Leek mij onwaarschijnlijk, want de dames zaten vol en ik had in mijn eentje de resterende coupes verorberd en mankeerde als… Lees verder »

Willem
dinsdag 25 augustus 2020 19:06

Ik schrok van het bericht! Een monument van suriname is helaas heengegaan. Geweldige verhalen vanaf het moment dat we in 2004 voor het eerst in suriname waren. Hij reed toen in een oude Mercedes die hij van de ambassade van Korea had gekocht, met voorop aan weerszijden een vlaggetje. Hij heeft naar zijn zeggen Jan Pronk gereden en Herman Brood en had daar grappige annecdotes over. Hij had leuke excursies en het leukst was de zondagtrip naar Domburg om daar lekkere Pitjel te eten. Alle sterkte voor zijn gezin en familie. Die zullen het nu extra zwaar hebben in deze… Lees verder »

Frank
maandag 31 augustus 2020 20:58

De vriendelijkste taxichauffeur ter wereld is heengegaan?R.I.P.



Advertentie

Suriname

Augustus 2021 nieuwe veerboot voor verbinding Suriname en Frans-Guyana

Geplaatst

op

Franse Ambassadeur Antoine Joly

De nieuwe veerboot die de veerverbinding tussen Suriname en Frans-Guyana onderhoudt komt eind augustus 2021. Althans dat is de verwachting. Bij een werkbespreking tussen Suriname en Frankrijk vorige maand te Saint-Laurent-du-Maroni is dit onder andere naar voren gekomen.

Volgens de Franse ambassadeur Antoine Joly is toen ook gesproken over de bouw van de brug. Voor nu is de focus echter op de ingebruikname van de nieuwe veerboot. Na aankomst van de veerboot eind augustus 2021 volgt er dan eerst een testperiode van twee maanden.

Aan het veerbootproject inclusief havens aan beide zijden van de verbinding en onderzoek hangt een prijskaartje van € 10 miljoen. De financiering komt uit Europese fondsen € 3,5 miljoen, Frankrijk € 450.000, CNES € 250.000, de lokale regering van Frans-Guyana € 175.000 en Suriname € 625.000.

Joly vindt de brug over de Marowijnerivier een noodzaak voor de toekomst van de drie Guyana’s.

Culturu.com

 

Lees verder

Suriname

Financiële situatie bij SLM zorgwekkend

Geplaatst

op

Pz Tcr A340 Surinam Slm

Het bedrijf moet uit de rode cijfers. Dit heeft de president commissaris bij de Surinaamse Luchtvaartmaatschappij (SLM), Rajen Pahladsing bekend gemaakt. De financiële situatie waarin het bedrijf verkeert is zorgwekkend.

De situatie kan alleen gered worden als het personeel, directie, RvC en de regering in een richting kijken. Het halen van het bedrijf uit de rode cijfers, zal een taak zijn op zich.

De regering is geïnformeerd over de stand van zaken die spelen bij het bedrijf. Er zal samen met de regering gewerkt worden aan een plan dat de SLM zal helpen op eigen benen te staan. Dit zal over twee weken af moeten zijn.

Culturu.com

Lees verder

Meest gelezen