Suriname ALTIJD Dichtbij

Suriname

Aangifte tegen President Commissaris EBS en Directeur Olibis NV

Geplaatst

op

Andojo

Er is aangifte gedaan in Suriname tegen de President-Commissaris van de EBS, Andojo Rusland en de Directeur van Olibis N.V, Otmar Sibilo. Er zou sprake zijn van overtreding van de anti-corruptie wet waarbij de EBS zwaar benadeeld zou zijn geworden.

De corrupte handelingen zouden op de volgende manier plaatsvinden. De EBS houdt een aanbesteding voor een uit te voeren project. Er wordt aan de eerste aanbieder die in aanmerking zou moeten komen voor de uitvoering van het project een voorwaarde gesteld waaraan het bedrijf niet kan voldoen. Die voorwaarde is dat het project gefinancierd moet worden door dit bedrijf waarna de EBS het dan in termijnen met rente terugbetaalt, omdat de EBS niet goed genoeg bij kas is om ineens te betalen. Als het bedrijf niet aan die voorwaarde kan voldoen, gaat men naar het eerstvolgende bedrijf dat in aanmerking komt. Wanneer die ook niet aan de gestelde voorwaarde voldoet gaat men zo door tot men bij het(eigen) bedrijf is aangekomen die tegen een veel hoger bedrag had ingeschreven dan de andere bedrijven. Dit (eigen) bedrijf financiert wel, maar tegen een torenhoge rente en besteedt het werk notabene uit aan een bedrijf met de expertise die het zelf niet in huis heeft.

Olibis die niet de expertise heeft om de aanbestedingen uit te voeren krijgt wel de contracten op bovenstaande slinkse wijze met medewerking van de leiding van de EBS. De Staat Suriname en de samenleving worden hierdoor zwaar benadeeld. – culturu.com

12 Reacties
12 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
Gaitri
donderdag 20 augustus 2020 20:45

Het regent aan aangiftes tegen directeuren. Bijna alle directeuren hebben van de staat gestoken daarom gaat Suriname niet vooruit. Sluit ze allemaal op. Alle directeuren blindelings in de cel. Dieven .. verkoop hu huizen . Suriname is benadeeld

Zwartje
donderdag 20 augustus 2020 21:12

1 voor 1 gaan de dieven ten onder

Brada
donderdag 20 augustus 2020 23:53

Het is niet de eerste keer dat Andojo (Andy) Rusland (NDP) van zware corruptie wordt beschuldigd.
Zijn broer Gregory Rusland (NPS) zei vorig week op radio ABC dat hij het niet verstandig vond dat Ronnie Brunswijk Andy nog aanhield bij de EBS.
Andy’s eigen broer vindt hem onbetrouwbaar ? Waar rook is, is er ook vuur zegt men. Maar Ronnie Brunswijk zag dat niet? Je moet wel hele grote oogkleppen op hebben om dat niet te zien Ronnie? Een kat op je vlees laten passen en hopen dat er niets mee gebeurd is naïviteit van de hoogste orde.

Brada
donderdag 20 augustus 2020 23:56

Ronnie Brunswijk wat heb je eigenlijk geleerd tijdens jou MBA opleiding?
Haal saboteurs, profiteurs, politiek lichtgewichten en gelukzoekers binnen tijdens het formeren van een nieuwe regering?
Maakt dat de uitdaging voor jou groter?
Wilde je uittesten of het behalen van jou MBA bull jou nu echt zo slim heeft gemaakt dat je elk probleem aan kunt?
Zonder de binnen gehaalde NDP infiltranten in de huidige coalitie zou jou VP job zeker te gemakkelijk voor jou worden?

ramharak.w.c
donderdag 20 augustus 2020 23:58

Mensen rustig blijven,deze sluwe vossen,onder Delano konden hun stelen en frauderen.Maar de tijden zijn veranderd. nu is het Ding Dong Ding Dong, tiekie ai dai koeloe. Dinge Donge Dinge Donge. Chan heeft gezegt geen geintje,s meer en Brunswijk is gewaarschuwd. Velen gaan gearesteerd worden. Eindelijk na 10 jaren. Mensen zullen versteld staan de komende maanden.

Hunvrey
vrijdag 21 augustus 2020 03:56

Hoop eindelijk gerechtigheid te zien, velen wachten daarop. VP, AUB geen overlopers en gelukzoekers binnen halen want dan geloven we je niet meer en zul je dat wel merken de komende verkiezing want NIEMAND gaat meer voor Abob stemmen.

Percy
vrijdag 21 augustus 2020 09:07

Ongelooflijk, wat een stelletje schoften zitten er in ons land. Je zou ze toch allemaal hun nek om willen draaien. En wie heeft het allemaal laten gebeuren ? Vul zelf maar in, het Beest Bouterse. Ronnie Brunswijk zou ook eigenlijk uit de regering gegooid moeten worden. En dan staat die vuile dief met een welzalige glimlach op de foto. Wie zou er overblijven in ons land als we alle corrupte en dieven en moordenaars in de cel zouden gooien ? Gelukkig gaan ze door met doorlichten van de smerige oplichters. Laten ze snel goed opgeleide en eerlijke Surinamers uit Nederland… Lees verder »

Kwasi
vrijdag 21 augustus 2020 16:56

De regering heeft het volk verraden. Waarom ? Is VP beïnvloed ? Gratis? En President ?Waarom hoor je hem niet in deze zaak? Is die ook beïnvloed? Ook gratis? Indien er binnen de coalitie geen mensen voor een functie gevonden worden mogen eerlijke deskundige NDP-ers meedoen, als die er zijn. Maar bij EBS is er een geschiedenis van fraude, er lopen al zaken waarbij ook AR betrokken is. Dan handhaaf je hem niet. Dan ben je ongeloofwaardig als regering en dan speelt er wat anders, zoals gesuggereerd wordt. 🤑🤑🤑🤑🤑🤑. AR en al zijn vrienden moeten onmiddellijk weg bij EBS, dan… Lees verder »

Lunes Armand
vrijdag 21 augustus 2020 20:34

Mijnheer Frangie, directeur van Fina bank……Opgepast zij komen er aan. Zij komen zeker op Aruba terrecht met dit onderzoek. Maak jouw borst maar nat!! Natural mystic is blowing through the air!! Nobody knows where it has been rise up, nobody knows where it will fall down! But just remember: Rain doesn’t fall on one man’s housetop! Gods molen maalt zeer langzaam maar zeker. Geen enkel stuk komt er heelhuids uit. Wie kent de uitspraak “Furu no e go na Gado” nog!? Wel, zie hier. People fasten your seatbelt and get ready, cause many more will have to suffer for what… Lees verder »

Lunes Armand
vrijdag 21 augustus 2020 20:40

WAANNER JIJ JE IN DE HEMEL WAANT, EN ONTDEKT DAT JE OP AARDE BENT!
Dat gevoel zal/kan niet prettig zijn!?

Rika de jong van amsbergen
zaterdag 22 augustus 2020 17:54

Opsluiten en alle gelden bevriezen
Het geld moet terug naar het volk deze boef moet genadeloos gestraft worden hebzucht genoeg is genoeg wij zijn alert op de gang van zaken .wij volk van Su zijn nu wakker geschud.Dank aan de bewuste stemmers Wij hopen op een Suriname dat beter bediend in dit dun bevolkte land met zoveel miljonairs.door het stelen.

Rika de jong van amsbergen
zaterdag 22 augustus 2020 18:02

Mensen Brunswijk is niet de juiste persoon voor deze functie Laten wij eerlijk wezen.
Zijn er geen betere opgeleiden in Suriname die deze functie kan .
Ik dacht het wel
Brunswijk zijn niveau is niet toereikend voor Vice Precident.
Hij zal Suriname niet kunnen vertegenwoordigen in het buitenland .Zijnwelbespraaktheid is niet op Top niveau.
Willen en.kunnen daar zit het verschil in.



Advertentie

Suriname

Geplande projecten Centrale Markt worden gecontinueerd

Geplaatst

op

Verkoop Centrale Markt. Beeld Youtube

Lopende projecten van de Centrale Markt in Suriname worden normaal voortgezet. Dit zegt de waarnemend marktmeester Gautham Danai. Hij is ondertussen gestart met het aanpakken van de parkeerplaats bij de Vreedzaammarkt. Deze projecten zijn onderdeel van de afspraken die zijn gemaakt bij de overname met oud-marktmeester John Lecton.

Intussen is er al een inventarisatie gemaakt van de actieve verkopers binnen de markt. Het is de bedoeling om personen die buiten de markt verkopen een plek binnen te geven. In de uitvoering wordt de waarnemend marktmeester ondersteund door het districtscommissariaat Paramaribo-Noordoost. Zij voeren regelmatig controlewerkzaamheden uit op naleving van de COVID-19-regels.

Districtscommissaris Ricardo Bhola zegt dat het belangrijk is om de COVID-19-protocollen na te leven. Er wordt ook gekeken naar ordening binnen en buiten de markt. Met de ordening binnen de markt is er volgens Bhola al een aanvang gemaakt. Binnen niet al te lange tijd zal er ook ordening buiten plaatsvinden.

Culturu.com

Lees verder

Suriname

Surinaamse regeringsdelegatie ontvangt petitie van dorpsbestuur Santigron

Geplaatst

op

Anp Verkiezing President 01

De regeringsdelegatie die onlangs een bezoek heeft aan Santigron heeft een petitie in overhandigd gekregen van het dorpsbestuur. In de petitie vragen zij voor aanpak van het waterprobleem, goed begaanbare wegen, de grenskwestie en de veiligheid.  De delegatie stond onder leiding van president Chan Santokhi en vicepresident Ronnie Brunswijk. 

Voor het eerst hebben een president en vicepresident tegelijk Santigron bezocht en daarom is het hoge bezoek als historisch bestempeld. De delegatie toonde zich ingenomen met de ontvangst. Aan de gemeenschap is gevraagd rekening te houden met het feit dat de regering pas drie maanden aanzit.

De regering is zich ervan bewust dat alles duur is geworden, maar beloofde de gemeenschap dat binnen een jaar alles beter zal worden. Aangegeven werd dat het bezoek aan Santigron zeker niet de laatste zal zijn. Alvast werd vooruitgeblikt op projecten die terug moeten komen in het gebied, zoals het pindaproject.