Suriname ALTIJD Dichtbij

Nederland

Glennis Grace huilt bij Jinek

Geplaatst

op

Img F9a2b0fa247b 1

Glennis Grace was donderdagavond te gast in het rtl4 programma bij Eva Jinek. De zangeres was te gast om te vertellen over de racistische berichten die zij ontvangt op haar social media accounts. Geëmotioneerd werd zij, toen Eva Jinek de berichten aan het voorlezen was in de talkshow.

Zeer recentelijk heef Glennis Grace een racistische bericht van een 13 jarige jongen met naam en toenaam bekend gemaakt. De jongen heeft een zeer kwetsende en beledigende bericht verstuurd “’tering zwarte hoer’.

Glennis zegt geen spijt te betuigen omdat zij het bericht en naam van de 13 jarige jongen heeft bekend gemaakt. Ondanks het kwetsende bericht, staat zij er open voor om met de jongen in gesprek gaan.

Jinek heeft ook andere racistische berichten voor gelezen welke de artiest ontvangen heeft op haar social media accounts. De kwetsende racistische berichten waren shockerend. Dit was voor Glennis het moment dat zij haar tranen niet meer kon bedwingen. Zeer geëmotioneerd zat zij aan tafel.

Glenn Faria, die ook te gast was bij Eva Jinek, voelde voor de geëmotioneerde Glennis. “Deze vrouw verdient het niet, we zitten hier met een heldin aan tafel. Wij verdienen dit niet, mijn mensen verdienen dit niet. Wij hebben geholpen dit land op te bouwen, mijn voorouders hebben gebloed om dit land weer op te bouwen. Wij zijn er altijd geweest, we hebben dit samen gedaan. Dit verdienen mijn mensen niet. Dit is ook ons land”.

Img 7b4b94396bb4 1
Glen Faria

Glennis heeft getwijfeld om naar de show te komen van Eva Jinek. Zij heeft toch het besluit genomen om het te doen, daar zij geruime tijd strijd tegen racisme. “Ik strijd al heel lang tegen racisme. Ik doe het voor iedereen die met dit te maken heeft. Ik denk elke keer bij mezelf: ’m’n huid is zo dik, dit kan me niet meer raken”. Ondanks haar instelling moet ze concluderen dat het haar nog steeds heel wat doet.

De meningen zijn verdeeld over de actie van Glennis omtrent het openbaar maken van het bericht. Op sociale media krijgt zij veel positieve reacties, anderen vinden weer dat zij dit niet had moeten doen omdat het een 13 jarige jongen betreft.

Culturu.com

10 Reacties
10 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
m. kooijmN
vrijdag 21 augustus 2020 12:56

laat ik voorop stellen dat ik tegen rascisme ben maar begrijp ik nu goed dat onze donkergekleurde medemens nederland heeft opgebouwd door het facaliteren van ek s em wk s? en het zingen van andre hazes ” zij gelooft in moj?”

R. Jansen
vrijdag 21 augustus 2020 13:24

Lieve Glennis, ten eerste vind ik je een fantastische zangeres en ook een leuke vrouw en ik ben enorm geschokt over wat ik hoorde wat er allemaal wordt gezegd of geschreven naar jou. Het is echt onbegrijpelijk. Ik ben 71 jaar en denk echt, in wat voor wereld zijn we beland. Het moeten wel heel domme en ongelukkige mensen zijn die dit doen. Ik wens je heel veel sterkte en moed om dit te doorstaan en hopelijk komt er een keer een eind aan deze vreselijke foute berichten. Veel liefs en houdt je vooral staande, want er zijn ook heeeel… Lees verder »

Jammy
vrijdag 21 augustus 2020 13:34

Hoe komt zo’n knul erbij!!! Dan moet je toch als ouders wel echt het idee hebben dat je finaal gefaald heb in de opvoeding! We zijn gewoon allemaal mensen die samen wonen, werken en van elkaar genieten!!!!

Christa
vrijdag 21 augustus 2020 14:45

Wat zijn Glen en Glennis stoere mensen, maar wat erg dat Glennis moet huilen. Het lijkt wel alsof het alsmaar erger wordt.
Ik vind deze wereld met zijn rasisme verschrikkelijk. Ik zal er ook altijd tegenin blijven gaan.

Lisa
vrijdag 21 augustus 2020 15:54

Nederland een land met veel rasictische mensen gelukkig veel meer goede witte mensen. . Ze lachen met je maar haten je. Soms kunnen ze het niet in houden en spuiten het de ether in. Zelf weet ik dat je als zwarte je 10 keer beter moet bewijzen dan een witte om het zelfde te verdienen. In het ziekenhuis moet je maar hopen dat he arts niet discriminerend bezig is.. met solliciteren zien we het en de slaven hebben Nederland groot gemaakt rijk. En nu wij hier zijn moeten ze het accepteren.

Zielig
vrijdag 21 augustus 2020 18:16

Waarom had ze dit niet moeten doen, raar witte Nederlanders schreeuwen altijd van hoe ze hun kinderen een goede opvoeding geven, dat is nu wel te zien hoop dat zijn ouders nu wel weten wat hij kond ALLEMAAL aan het uitspoken is of misschien heeft hij dat RASSISTISCH gedrag aan de borst gedronken dus dat rassistische zit ingeworteld, En ja zeker onze voorouders en nazaten hebben zeker zwaar met bloed en tranen geholpen om Nederland tot bloei te brengen, op te bouwen, slaven arbeid man vrouw en kinderen, koffie, thee, katoen, suiker, goud, en noem maar op alles werd naar… Lees verder »

Zielig
vrijdag 21 augustus 2020 18:17

Hollanders voor Nederland om op te bouwen want we zaten toen nog vast aan Nederland dus moesten we helpen met opbouwen en Ooh wee je op de maandag ochtend geen maandag cent had meegenomen dan werd je terug gestuurd naar huis, of kreeg straf , ja ok ik voor de Hollanders ja voor Nederland, nu worden velen van ons nageschreeuwd als je hier niet kan aarden ga terug naar je land , als je niet hun tradities wil naleven moet je terug naar je land, maar toen hun land ons nodig had, waren wij wel goed om te helpen het… Lees verder »

Zwartje
vrijdag 21 augustus 2020 21:09

Glennis , je bent een geweldig mens en een fantastische zangeres die veel te weinig waardering krijgt in Nederland. In Amerika werd je gewaardeerd en zou je het echt heel ver geschopt hebben. Als ik kom ik hoe nieuwkomers in Nederland kansen krijgen, overal gevraagd worden, heel vaak vaak op tv te zien zijn. Dan vraag ik me af waarom dat bij jou niet het geval is. Jaloezie of racisme?? Ook Tabitha vind ik een geweldige zangeres die ook veel te weinig tot helemaal niet gezien worden op tv. Waarom worden donkere vrouwen alternatief HD als hier betiteld? Echt, wat… Lees verder »

Isabelle
zondag 23 augustus 2020 10:18

Je bent zwart. Je leeft in Nederland dan moet je het verwachten. Huil niet..leer je kinderen en kleinkinderen dat ze in een wereld zijn geboren waar er haat zal zijn. Al hoe goed of mooi je bent, je bent zwart. En als je zwart bent en je op de voorgrond staat zal je zulke brieven krijgen. Zieke mensen met een kronkel aan opvoeding zal je hebben. En snap dat wij met een kleurtje altijd gediscrimineerd zullen worden. Vandaag morgen het zal nooit verdwijnen. Leer je kinderen. Huil niet maar snap het dat we aangifte doen bij ook een organisatie die… Lees verder »

Sharella
woensdag 26 augustus 2020 11:09

Ik vind het erg. Maarrrr in Suriname wotd ik, vanwege mijn lichte huid niet gewaardeerd. Het ligt niet aan een volk. Het ligt aan bepaalde mensen die kwaad willen.
Gelukkig overheerst hey goede. Richt je daarop



Advertentie

Nederland

RIVM meldt meer dan 10.000 coronabesmettingen

Geplaatst

op

Covid Europa Efe

Afgelopen 24 uur zijn er meer dan 10.000 mensen positief getest op het coronavirus. Dit wordt vermeld door het  RIVM. Het aantal corona besmettingen zijn er 726, dit is meer dan gisteren.

Het aantal coronapatiënten is nu in de ziekenhuizen gestegen naar is 2073. Dit wordt vermeld door het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).

Afgelopen 24 uur is het aantal coronapatiënten op de verpleegafdelingen ook gestegen. Er zijn 248 coronapatiënten opgenomen. De teller staat nu op een totaal van 1601 corona patiënten op de verpleegafdelingen.

Ook de intensivecareafdelingen kennen een stijging van opname coronapatiënten. De afgelopen 24 uur zijn er 43 coronapatiënten opgenomen.

Culturu.com

Lees verder

Nederland

Nieuw dagrecord, 8182 positieve coronatests gemeld

Geplaatst

op

Covid Europa Efe

Er is nog geen daling te constateren volgens het RIVM (Rijksinstiuut voor Volksgezondheid en Milieu). Er is nog steeds sprake van groei van het aantal corona besmettingen. 

De afgelopen dagen blijft het aantal besmettingen rond de 8000 per dag. Maandag waren het er 8011 positieve tests, dinsdag zijn het er 8182.

Op maandag meldde het instituut 8011 positieve tests, op zondag 8175 en op zaterdag 8131. In totaal zijn er de afgelopen week 55.515 corona besmettingen.

Op de ic’s is er ook een toename van corona patiënten te constateren.  Het aantal opgenomen covid patiënten bedraagt 1859. Dat is een stijging van 121 in vergelijking met de dag er voor.

Culturu.com

Lees verder

Meest gelezen