Wie woont in of onder de awarraboom? | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Wie woont in of onder de awarraboom?

• 7 reactie(s)
  • 7735 x bekeken
  • 7 reactie(s)
  • 7735 x bekeken
*

Offline Beata

• 3723
  • Je kan de rivier niet duwen
    • Bekijk profiel
Wie woont in of onder de awarraboom?
« Gepost op: 20 februari 2010, 21:07 »
Ik zou graag willen weten wie in of onder de awarraboom woont.Ik heb nl het volgende gedroomd.Mijn oom met wie ik een goede band heb,kwam bij mij thuis.Hij woont in Frans Guyana dus we zien mekaar niet zo vaak.Hij zei tegen mij dat hij de laatste tijd 3 keer met mij heeft gedroomd.Ik heb helaas alleen de eerste droom onthouden.Terwijl hij mij de droom vertelde leek het gewoon alsof hij mij wat kwam zeggen,het leek dus niet of hij het gedroomd had.
Hij wees mij een awarraboom aan en zei:zie je die awarra's die van die boom in die baskita vallen en ik zei ja.Hij zei toen tegen mij dat het aan mij is om die baskita te dragen en niemand anders.Ik probeerde hem te vragen wie dan in die boom woonde,maar hij ging door met praten alsof hij haast had.
Hij stond vervolgens op en overhandigde mij een houwer die van hem was en een biljet van 10euro's en verdween plotseling.Het viel me op dat hij een witte hemd aan had die een beetje vuil was.Ik bevond mij plotseling bij een rivier gekleed in een witte sarpoesi pangi en nog een stukje over mijn borsten.Ik had de baskita met awarra's erin op mijn hoofd,de houwer in mijn rechterhand en het geld in mijn linkerhand,Aan de andere zijde van de rivier zag ik Suriname en ik was klaar om de oversteek te doen.
Zou graag willen weten wie in die boom zou kunnen wonen en wat die houwer betekent.
Ik wacht jullie reacties af en alvast bedankt.

Advertentie
Advertentie

*

Offline broos

• 348
    • Bekijk profiel
Re: Wie woont in of onder de awarraboom?
« Reactie #1 Gepost op: 22 februari 2010, 22:03 »
Odi---Beata--- ik ga er van uit dat je die droom een beetje begrijpt .ik ben geen dromen kenner maar dit is een mooie duidelijke droom .deze droom simboliseerd een overdracht .het op je hoofd dragen in een mand van heerlijke awarras.is je verantwoordelijkhijd dragen.je oom is de vechters obia die jou zal beschermen die heeft een hele hoge status .hij laat je weten dat niemand in de fam buiten hem kan .de houwer is zijn wapen en hij staat aan jou kant ongeacht hoever je bent.ligt aan jou om nu de oversteek te maken .je bent beschermd .

*

Offline Beata

• 3723
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 22 februari 2010, 22:42 »
Odie Broos en bedankt voor je uitleg.Ik begreep inderdaad dat het om een overdracht ging.Wat me even bezig heeft gehouden,was de vraag die ik wou stellen,maar de gelegenheid daartoe niet heb gehad.Ik wou in die droom weten wie in die awarraboom woont,maar hij was zo druk bezig met vertellen.De volgende dag besloot ik de vraag aan iemand te stellen en die zei tegen mei dat het de bakru is die daar woont,waardoor ik een beetje angstig werd.Een ander zei dat het een Leba kon zijn.Ik weet niet veel van deze dingen af.
In die droom had ik een positief gevoel,dus besloot ik toch verder te vragen om meer zekerheid te hebben.
Nogmaals bedankt.Beata.
*

Offline broos

• 348
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 22 februari 2010, 22:52 »
Odi---Beata--- een bakroe kijkt wel uit om in een awarra boom te wonen een libba even min het kan wel de woon omgeving of woonplaats van die obia .heb je wel gehoord van mensen die winti krijgen en in een awarra boom klimmen.--Broos
« Reactie #4 Gepost op: 22 februari 2010, 23:00 »
Als we kijken naar de inhoud van een djibri kromanti bad
dan zien we dat er o.a takken van de awarra boom in het water zitten vol met dornen.
Naast alle andere scherpe spullen als messen kruid houwer kogels.
het feit deze kromantie met heet water baad en op glas scherven staat terwijl deze zijn bad neemt,

kan men ook zien dat hij tijden een kromanti prey ook wel een awarra tak neemt om over zijn asi lichaam te wrijven.trance'
ik dacht het eens gezien te hebben op obiaman dey. iemand die in trance was, nam een awara tak vol met dorns op zijn lichaam.

Ik zou dus denken dat het de djibri kromanti is die dan ook bij de awara boom vertoeft.
Advertentie
Advertentie

*

Offline Geen kenner

• 929
  • Mie na afoe cinsie
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 22 februari 2010, 23:14 »
Odie Beata,

In principe heeft Kromantie je droom al verklaard voor je. In een andere topic heb je ook al gesproken over die tijger die je had gezien terwijl je ouders die niet konden zien. Dat is dus die djebrie kromanti van je.
Zo zie je dat je met anderen kan communiceren en zodoende je antwoorden aan/toegereikt krijgt.
Als je wilt weten of het daadwerkelijk dat is kan je gewoon met die bigiesma's van je hierover communiceren.
Wat is het toch prachtig onze culturu.

Tang boeng sisa.
*

Offline getyours

• 2212
    • Bekijk profiel
    • Tamare Sma Sani
« Reactie #6 Gepost op: 22 februari 2010, 23:38 »
Ik zou graag willen weten wie in of onder de awarraboom woont.Ik heb nl het volgende gedroomd.Mijn oom met wie ik een goede band heb,kwam bij mij thuis.Hij woont in Frans Guyana dus we zien mekaar niet zo vaak.Hij zei tegen mij dat hij de laatste tijd 3 keer met mij heeft gedroomd.Ik heb helaas alleen de eerste droom onthouden.Terwijl hij mij de droom vertelde leek het gewoon alsof hij mij wat kwam zeggen,het leek dus niet of hij het gedroomd had.
Hij wees mij een awarraboom aan en zei:zie je die awarra's die van die boom in die baskita vallen en ik zei ja.Hij zei toen tegen mij dat het aan mij is om die baskita te dragen en niemand anders.Ik probeerde hem te vragen wie dan in die boom woonde,maar hij ging door met praten alsof hij haast had.
Hij stond vervolgens op en overhandigde mij een houwer die van hem was en een biljet van 10euro's en verdween plotseling.Het viel me op dat hij een witte hemd aan had die een beetje vuil was.Ik bevond mij plotseling bij een rivier gekleed in een witte sarpoesi pangi en nog een stukje over mijn borsten.Ik had de baskita met awarra's erin op mijn hoofd,de houwer in mijn rechterhand en het geld in mijn linkerhand,Aan de andere zijde van de rivier zag ik Suriname en ik was klaar om de oversteek te doen.
Zou graag willen weten wie in die boom zou kunnen wonen en wat die houwer betekent.
Ik wacht jullie reacties af en alvast bedankt.

Hele mooie schone droom. Maar zo te zien is er ook werk aan de winkel.
Maar zo te lezen ben je al bezig toch? ik verwijs hier naar die 10 euro biljet
die kromanti Obia heeft zijn eerste stukje gedaan het is aan jou om de volgende stap te zetten.
Ik zou zeggen ga ervoor en als het even kan lekker gezellig met de familie doen.

mvg
Tide mi na kotokoi boi ma'anga leri kisi sabi mo tron Dompo.
*

Offline Beata

• 3723
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 22 februari 2010, 23:59 »
Hi Broos,ik heb wel gehoord ja dat mensen in trance in de awarraboom klimmen,maar wist niet om welke winti het exact ging.

En beste Kromantie,lang geleden in Su,had ik de gewoonte om me midden op de dag met heet water te baden.Als de zon niet recht op aan de hemel stond kon ik het ook  niet verdragen .De zon van voor twaalf uur maakte me als het ware ziek.Mijn moeder vond het heel slecht dat ik me met warm weer nog eens met heet water ging baden,en vroeg aan deze oom in mijn droom om met me te praten.Ik kan me me nog goed heugen dat hij zei dat ze zich geen zorgen moest maken."A abi eng djibri safri dja no wan sma no sabi",zei hij.Ik had geen idee wat djibri was,dus dacht ik dat het een grap was.Als ik een injectie krijg,word ik 'snachts doorzeefd met kogels.Ik mag me dan in een grote menigte bevinden,ik zie dan een man zoeken tot hij me ziet,loopt dan naar mij toe en doorzeeft mij met kogels.Heel enge droom is dat.Mijn ex vriend vertelde mij dat hij zeker wist dat het een kromantie was,maar ik geloofde hem niet.Dank jullie wel.

Geen kenner en getyours,jullie zijn geweldig.Deze cultuur is prachtig.Bedankt,Beata.

Gerelateerde onderwerpen

xx
donkere vrouw woont in eikenboom

Gestart door sofia_bada

4 reactie(s)
2288 x bekeken
Laatste bericht
13 november 2009, 02:30
door kringdey
xx
Bakroe waar woont hij eingelijk

Gestart door Guno