Leba? | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Leba?

• 2 reactie(s)
  • 4589 x bekeken
  • 2 reactie(s)
  • 4589 x bekeken
*

Offline NaSaDe

• 122
  • Te joe kar' mi na mi neng; dam' de!
    • Bekijk profiel
Leba?
« Gepost op: 26 juni 2008, 12:00 »
Tot een paar jaar geleden kreeg ik regelmatig uittredingen. Maar sinds een paar jaar lukt het me niet om mijn kra los te maken van mijn lichaam.
Gisteravond net tussen wakker zijn en slapen(want dan begint zo'n uittreding vaak)voelde ik aan mijn lichaam dat het weer zou gebeuren. Alleen voelde het dit keer anders, dus twijfelde nog even als het niet 1 van mijn konfo's was.
Ik gaf me over aan het gevoel, maar het lukte toch weer niet helemaal. Op dat moment hoorde ik de slaapkamerdeur van mijn kind "kraken".
Ik stond(het leek geen droom; misschien een visioen) toen in een woonkamer samen met mijn moeder en een vriendin van haar.
Ik keek naar buiten de tuin in. Het was een beboste, maar mooie tuin. Veel groen. Er stonden allemaal kaarsen in die aan waren.
Toen zag ik in de hoek van de tuin een witte bezem die uit zichzelf bewoog. Ik zei geschrokken tegen me moeder en haar vriendin: Kijk! Zien jullie niet dat die bezem uit zichzelf veegt.
Voor de duidelijkheid het was geen droom, want nadat het beeld van het huis en de tuin weg was; hoorde ik een aantal keer achter elkaar: Wat is het hier rommelig of wat is het hier een rotzooi(1 van beide).

Mijn vraag is als dit een leba zou kunnen zijn?

Ook "kraakt" 1 muur van mijn slaapkamer vaak. Vooral als ik 's avonds naar bed ga. Iemand heeft me gezegd dat dit niet goed is, maar het voelt niet slecht.
Als ik bijvoorbeeld vergeet om bepaalde sieraden die ik echt moet dragen om te doen; hoor ik een tik/kraak en dan schiet het me opeens te binnen van vergeet je sieraad niet.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Bless,
NaSaDe

« Laatst bewerkt op: 16 juli 2008, 19:53 door Culturu.com »
Wie goed doet, goed ontmoet.
Advertentie
Advertentie

*

Offline Obiaman

• 1135
    • Bekijk profiel
Re: Leba?
« Reactie #1 Gepost op: 29 juni 2008, 12:02 »
Odi Nasade,

De leba staat erom bekend dat hij schoonmaakt. Inderdaad kan men hem met z,n bekende bezem zien.

Er zullen ongetwijfeld veel mensen dit wel eens hebben meegemaakt dat ze slapen en plots horen ze er wordt geveegd.

Niet altijd om het erf schoon te maken,soms ook een geest weg te vegen. De leba vragen we altijd om maka,s (doorns) op ons pad weg te vegen. Hij doet dat ook graag.

Dus het is niet vreemd dat je een visioen (lichte trance) waardoor je dingen kan waarnemen en horen.

Als je voor jezelf weet als ik me siereden aanhebt ben ik op me sterks, dan moet je dat zeker niet nalaten. Daarom is het mooi als je jezelf kent.

Een voorbeeld. Als een voetballer weet dat hij een zwarte onderbroek moet dragen om goed te presteren op het veld,en een dag doet hij een witte aan, zal hij inderdaad ook niet goed voetballen. Hij zal het ook zeggen na de wedstrijd, ik heb niet geschoord want ik had een verkeerde onderbroek aan.(in zichzelf) 

Dus draag je sieraden,als je dat voelt.

Dat met het kraken hoeft niet altijd iets te zijn om verder te gaan zoeken. Ik ben al in huizen geweest waar ik de mensen gerust moest stellen dat er hier niets aan de hand was. Soms kan een tv kraken,maar het is de tv en niets anders. Als je zelf denkt dat het goed zit en verder geen last hebt van niets dan is het ook iets om te passeren.

Indien het je stoort,dan is het tijd een kijkje te nemen.

Lobie

Odi nanga brasa,Obiaman.

*

Offline NaSaDe

• 122
  • Te joe kar' mi na mi neng; dam' de!
    • Bekijk profiel
Re: Leba?
« Reactie #2 Gepost op: 16 juli 2008, 18:43 »
Bedankt voor je reactie, obiaman.

Gerelateerde onderwerpen

xx
Leba: Mama Leba, Pasi Leba, Aferekte Liederen

Gestart door Luangu Masra

21 reactie(s)
9716 x bekeken
Laatste bericht
10 november 2011, 17:37
door Loverboy
xx
Leba pai aan leba van de straat of van jezelf???

Gestart door Neona

1 reactie(s)
2054 x bekeken
Laatste bericht
19 juni 2010, 18:19
door Pa lanti
xx
Leba Leba Kolebrie

Gestart door Loverboy

0 reactie(s)
955 x bekeken
Laatste bericht