Ampuku of toch niet??/ | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Ampuku of toch niet??/

• 0 reactie(s)
  • 2645 x bekeken
  • 0 reactie(s)
  • 2645 x bekeken
*

Offline Roisjo

• 160
    • Bekijk profiel
Ampuku of toch niet??/
« Gepost op: 30 juni 2011, 15:04 »
Odi,odi ala sma na lontoe.

Heb een vraag.Heb vorig jaar van een bigisma waar ik een luku was gaan doen bgrepen dat ik een man-apuku heb.
Ze heeft me een heleboel dingen verteld die ze anders niet kon weten omdat ik die nooit aan iemand heb verteld.
Merk nu dus dat zodra er dingen niet goed gaan ik dat in dromen krijg.Vroeger kreeg ik die ook maar omdat ik niet wist wat het was heb ik er nooit acht op geslagen.Merk nu dat bepaalde mensne misbruik van me proberen te makne.Dit omdat : ik eigenlijk nooit zonder werk zit.If ' mi no moes ab' wan wroko mi no o fen' en maar meestal als het ergen sniet goed gaat,werketc,voordat ik goed en wel heb besloten dat ik weg wil heb ik een ander baan.
Eigenlijk zit ik nooit zonder werk, als ik zonder werk zit is dat meestal omdat ik een time out heb gevraagd van een paar maanden.Dus er wordt goed voor me gezorgd.De laatste tijd merk ik echter dat een heleboel mensen misbruik maken van het feit dat ze weten dat ik toch altijd wel werk en dan e kon kragi den notoe want ik help toch ALTIJD.Mijn moeder die zit in de kerk en soms zegt ze dingen tegen me waarvan ik denk dis' na wan boskopu.Natuurlijk ziet zij het dan als een openbaring /profetie en niet als een boskopu want ze is heel erg tegen het culturele. Ze zei bijvoorbeeld tegen me Wan sma in yu libi na wan kaalvreter,die probeert alleen maar beter van je te worden.Merk dat bij sommige mensne echt heel duidelijk.Zit nu bijv in een relatie waarvan ik constant dromen heb dat meneer vreemd gaat.Zie met wie hij vreemd gaat en wanneer,toch blijft hij ontkennen.Wt nu dan gebeurt is dat ik al enkele maanden geen omgang meer met hem heb.Zodra hij een poging wil maken gebeurt er iets waardoor het niet kan.Hij zuigt me op de een of ander manier leeg.Zit we een relatie met elkaar hebben lopen mijn zaken verkeerd op financieel gebied.
Heb eigenlijk gezegd ik wil niet meer en merk dat meneer nu plotseling begint te vechten dat ie van me houdt etc,maar denk dat ie misbruik wil makne.Hij heeft namelijk eigenhandig de setting van mijn Ingi boka ketting verander.Toen ik vroeg waarom zei hij dat hij heeft doorgekregen dat het zo moest.Mi skin no accepteer en en tot nog toe is die ketting niet gedragen.Hij had ook mijn ring met zwarte steen , mijn ketting  en mijn ingi boka bracelet in florida water en kruiden gedaan,ook die wilde ik toen ook niet aandoen.Heb ze toen na verloop van tijd eruit gehaald zelf gekasserd en tak mofo gedanna en die trek ik sindsdien wel aan.Gewoon mi opo wan manten en voelde dat ik ze aan wilde doen.Vraag me af, zijn dit allemaal tekens dat hij ergen smee bezig is dat die bigisma's van me niet verdrgaen.Ooit in het beginvan onze relatie was er iets gebeurd waarbij ik bleef voeien en zijn vader heeft hem toen gezegd dat a mek den bigisma foe mi mandi.Hij moet een paar handelingen verrichten,heeft het wel elke keer gezegd maar het nooit gedaan.En vanaf toen begon alles in de relatie bergafwaarts te gaan.

Advertentie
Advertentie

Gerelateerde onderwerpen

xx
Ampuku Liederen. Lala Ampuku, Ampuku-Obia, Baka-Busi-Ampuku, Negre Kondre Ampuku

Gestart door Luangu Masra

71 reactie(s)
34277 x bekeken
Laatste bericht
06 augustus 2018, 22:03
door Sjors pasanka
xx
Vraag en het zal je gegeven worden of toch niet?????

Gestart door Macys

2 reactie(s)
967 x bekeken
Laatste bericht
30 maart 2012, 13:09
door minakoeliesnesie
xx
Wat vind jij lachen,maar toch niet kunnen?

Gestart door Loverboy

2 reactie(s)
1134 x bekeken
Laatste bericht
16 december 2010, 11:54
door Boya
xx
Mang Ampuku VS Oema Ampuku

Gestart door taki taki no de

3 reactie(s)
2077 x bekeken
Laatste bericht