Winti’s | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Winti’s

• 1 reactie(s)
  • 85 x bekeken
  • 1 reactie(s)
  • 85 x bekeken
*

merde

Winti’s
« Gepost op: 18 oktober 2018, 18:37 »
Odi,

Ik vroeg me af wat is het gemiddelde hoeveel winti’s een mens kan bezitten? Zijn er ook mensen die bijvoorbeeld maar 2 winti’s bezitten of mensen met meer dan 7..

En kan een winti bij je weggaan of geblokkeerd worden door een andere winti of persoon

Advertentie
Advertentie

*

Klaver

Re: Winti’s
« Reactie #1 Gepost op: 18 oktober 2018, 18:47 »
Odi,

Ik vroeg me af wat is het gemiddelde hoeveel winti’s een mens kan bezitten? Zijn er ook mensen die bijvoorbeeld maar 2 winti’s bezitten of mensen met meer dan 7..

En kan een winti bij je weggaan of geblokkeerd worden door een andere winti of persoon
je word geboren met sowieso 3. en de ene persoon kan 20 hebben. de ander 8 . maar geen 100. dat kan geen mens cdragen of verzorgen.

ze kunnen veel zijn in bepaalde families.  vooral de families die aan bonu doen.

ja een winti kan bij je weggaan. de djodjo niet. misschien vond een winti je leuk en was hij om je te beschermen maar teveel trefu of iets wat de asi verkeerd doet dan kan de winti voor een bepaalde tijd weggaan.

als een winti de asi misbruikt dan heb je een ede winti die een vergadering roept. onderling   ondroliba comfresie.. daar kan niet een iederkomen. dan kan er recht worden uitgesproken.  en dat wat besloten is gaan ze naar de aisa. oftewel wat de hoogste is in het dorp. daar kan iets uitgesloten worden... maar dat is zelden.

Gerelateerde onderwerpen

xx
Kra tafel,winti wasi,winti pre is dit alleen voor.....

Gestart door hamau

4 reactie(s)
2272 x bekeken
Laatste bericht
27 november 2010, 20:22
door hamau
xx
Kan een winti met meer dan 1 andere winti lopen!

Gestart door utterberg

6 reactie(s)
1975 x bekeken
Laatste bericht
28 mei 2010, 21:03
door bless i
xx
WINTI-BERE ZONDER ZWANGESCHAP DOOR AMPUKU OF PAPA WINTI ?

Gestart door ASIA7

2 reactie(s)
679 x bekeken
Laatste bericht
21 november 2017, 12:50
door ASIA7
xx
Paar vragen over de hede winti bere winti en drager van,,,,,,,,,,,,,,,

Gestart door Engel

5 reactie(s)
3194 x bekeken
Laatste bericht