Winti | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Winti

• 2 reactie(s)
  • 250 x bekeken
  • 2 reactie(s)
  • 250 x bekeken
Winti
« Gepost op: 03 juli 2018, 01:55 »
Odi odi,

Dit is de eerste keer dat ik een vrasg stel op dit forum vergeeft mij onbekwazmheid aub.
Ik kom uit zeer streng religieuze gezin waar over winti spreken nazr het afgrond zakken betekende.Nu na overlijden van m'n moeder kreeg ik nauwer communicatie met m'n vader die mij op 25 jarige leeftijd liet begrijpen dat hij zijn winti's heeft,maar om acceptatie van familie van m'n moeder alles aan een kant moest zetten.Na veel last met gezonfheidsptoblemen besloot hij weer te baden etc.Kben nu 50 en ondervind onverklaarbare tegenspoed .Bij raadpleging van lukumans krijg ik telkens te horen dat ik sdong winti's heb en alles zelf moet kunnen oplossen.Kheb geen begrip van dromen winti en totaal niks wat en hoe pak ik me zelfe aan? Want mijn vrouw is nu ook in de kerk en wil niets hiermee temaken hebben
Kvond Watra ingi en Kromanti tot voor het laatst Kantasi en kabraXD

Advertentie
Advertentie

*

Een vriend

Re: Winti
« Reactie #1 Gepost op: 03 juli 2018, 07:37 »
Odi odi,

Dit is de eerste keer dat ik een vrasg stel op dit forum vergeeft mij onbekwazmheid aub.
Ik kom uit zeer streng religieuze gezin waar over winti spreken nazr het afgrond zakken betekende.Nu na overlijden van m'n moeder kreeg ik nauwer communicatie met m'n vader die mij op 25 jarige leeftijd liet begrijpen dat hij zijn winti's heeft,maar om acceptatie van familie van m'n moeder alles aan een kant moest zetten.Na veel last met gezonfheidsptoblemen besloot hij weer te baden etc.Kben nu 50 en ondervind onverklaarbare tegenspoed .Bij raadpleging van lukumans krijg ik telkens te horen dat ik sdong winti's heb en alles zelf moet kunnen oplossen.Kheb geen begrip van dromen winti en totaal niks wat en hoe pak ik me zelfe aan? Want mijn vrouw is nu ook in de kerk en wil niets hiermee temaken hebben
Kvond Watra ingi en Kromanti tot voor het laatst Kantasi en kabraXD
wees welkom en meer weten meer dan 1. je raadpleegde meerdere lukumangs die jou aansporen veel zelf te doen. je hebt kennis mogen maken met de kromamti ingi akantasi en kabras.. wij allemaal hebben wintis en nu jij weet wat jou begeleid dan lijkt mij dat het nodige gedaan moet worden om die wintis zodanig te baden dat elk droom bijna een boodschap is hoe het alleen maar beter met je kan gaan. baden zijn er om je krachtiger en dichterbij je winti te brengen. het uitnodigen van die winti vandaar het praten tijdens de wasingen.  de wensen.   bidden.. enz. dat je vrouw in de kerk zit of gaat is mooi en kan je bidden dat het jullie goed gaat. dat wat je vader is overkomen hoef jij niet te gebeuren. praat goed met je vrouw.. mensen zijn ziek en daarna gaan ze hulp zoeken.de 1 gaat naar de kerk  de ander winti... nee  wees dat voor zodat het niet is omdat je ziek ben ga je winti belijden. bid en laat je goed begeleiden door goede wasingen winti watra  en blijf op God ANANA en de wintis vertrouwen..

*

Smo

Re: Winti
« Reactie #2 Gepost op: 04 juli 2018, 16:58 »
Odi odi,

Mijn dank is niet klein voor uw reactie welke mij een naar de opwwartse rixhting doet kijken.Als ik toegeeflijk mag zijn droomde ik vroeger te zuiver zelf kwerd bang van me eige dromen,welke ktelkens direct aan mijn vrouw vertelde in bed.Als ze dit leest gaat ze direct weten ,want kmoch zelfs dromen dat ze geld had ontvangen van een stille minaar en bijgepast om een grotere koelkast in huis te kopen .Bij twee luku's kreeg ik advies haar te laten ,maar kon de moed niet opbrengen dit te doen aangezien we al meet dan 20 jaren leven.Men vroeg mij tijdens een luku of ik de ingi op me wil laten komen ,maar weigerde uit vrees gezien de brute wijze waarop m'n vader te doen kreeg met z'n kromanti mie frede echt.Al me geld kanalen zijn nu dicht geen baan veel schulden kraak nu alles kwijt .Als konderneem komt er nooit geld en toch precies om net van te leven i know its not normal.
Kben reeds goed gebaad alle winti's maar moet een ingi pai zetten, maar kweet niet waar die pai gezet moet worden volgens de werker zou ik boodschap krijg al een jaar zit de kurkuru gereed .kvroeg een ander persoon hoedan en deze liet me weten ef yu pot pai gi a ingi wang deng trawang o mandi
Dus people help me please

Met dank bvb

Gerelateerde onderwerpen

xx
Kra tafel,winti wasi,winti pre is dit alleen voor.....

Gestart door hamau

4 reactie(s)
2267 x bekeken
Laatste bericht
27 november 2010, 20:22
door hamau
xx
Kan een winti met meer dan 1 andere winti lopen!

Gestart door utterberg

6 reactie(s)
1972 x bekeken
Laatste bericht
28 mei 2010, 21:03
door bless i
xx
WINTI-BERE ZONDER ZWANGESCHAP DOOR AMPUKU OF PAPA WINTI ?

Gestart door ASIA7

2 reactie(s)
676 x bekeken
Laatste bericht
21 november 2017, 12:50
door ASIA7
xx
Paar vragen over de hede winti bere winti en drager van,,,,,,,,,,,,,,,

Gestart door Engel

5 reactie(s)
3188 x bekeken
Laatste bericht