winti die lacht bij intrede | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

winti die lacht bij intrede

• 3 reactie(s)
  • 1301 x bekeken
  • 3 reactie(s)
  • 1301 x bekeken
*

sjek

winti die lacht bij intrede
« Gepost op: 17 februari 2013, 16:43 »
Beste Leden,

Wie kan mij helpen aan de naam van de winti of obia die lacht wanneer hij aantreedt?

Mvg,

SJek

Advertentie
Advertentie

*

Offline Geen kenner

• 929
  • Mie na afoe cinsie
    • Bekijk profiel
Re: winti die lacht bij intrede
« Reactie #1 Gepost op: 17 februari 2013, 21:52 »
Odie odie lispekie brada anga sisa,

Odie lispekie Sjek,

Als ik dit zo lees is het aan jou om dat zelf te achterhalen welke obia of wintie lachend tot je treedt.

Waarom ik dit zeg is dat je dan de persoon ben die kan zeggen mooi zo die wintie of obia heeft mij dat verteld.

In mijn geval is als een bepaalde konfo op mij komt/toetreed komt die huilend.
In eerste instantie wist ik me geen raad mee, maar ik krijg te horen na so mie e kong na yu tapu, a no verdriet mie abie ma na mie e kong so. Dus heb ik mij in berust. En ook ben ik achter welke konfo dat is.

Denk dat je het zelf moet vragen of achter zien te komen.

Ik kan je zeggen dat het een Akantamasie of Indjie is,  maar zelf achter komen is het beste lispekie wang.

Tang boeng

G.k.

*

sjek

« Reactie #2 Gepost op: 18 februari 2013, 17:19 »
Beste G.K.

Mijn dank voor uw antwoord.

Het was bijna zover dat ik had geweten welke konfo het betreft, maar werd halverwege wakker. Het is nu 2 jaar geleden dat mij werd gezegd dat er een x aantal konfo's met mij meelopen, er werden namen genoemd en mij werd de opdracht gegeven zelf opzoek te gaan naar die ene die zich lachend aandient. Zelf hem ik hem nog niet mogen ontmoeten, maar weet dan ook niet op welke manier dat zou kunnen, zal ook wel niet de tijd zijn om zoveel te weten. Wel is de naam van de akantamasie gevallen, en u noemt er 2 waarvan ik weet hoe de ingie zich aandient bij mij, maar van de akantamasie is nog een raadsel. Ik ben u zeer erkentelijk voor uw uiteenzetting.

Tangi!!!
*

Offline Geen kenner

• 929
  • Mie na afoe cinsie
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 18 februari 2013, 22:54 »
Odie odie lispekie brada anga sisa,

Odie lispekie Sjek,

Ik heb twee konfo's aangehaald als voorbeeld, maar niet bedoelend naar u toe. Was meer als algemeen bedoeld dat ik die twee konfo's heb genoemd.

Dat het niet gelukt is in uw droom achter te komen welke konfo's het zijn, dan was daar de tijd nog niet rijp voor of kan ook zijn dat de konfo's willen hebben dat jij er op uit moet gaan om achter te komen wie ze zijn.
Een konfo heeft mij gewoon verteld, welke er zijn, achteraf is dat bevestigd door een luku, terwijl ik met iemand ergens was voor een luku begon die luku mij te vertellen wie er allemaal zijn. Later bij een luku voor mij zelf zijn ze weer aangehaald.
Ik heb eigenlijk een voorrecht gehad dat ik alles op een dienblad mij werd aangeboden.
Maar probeer toch op een bepaald gebied of moment met de konfo's overéén te komen dat die konfo je zegt wie hij is. Vaak zal het zo zijn dat die konfo je zijn of haar naam niet zal zeggen, wel welke konfo hij is.

Ga in gebed naar de Almachtige toe en vraag aan de konfo's dat zij zich kenbaar willen maken aan je. Dit zal je vaker moeten doen en natuurlijk met respect. Want konfo no e arkie commando van niemand. Je bereikt veel meer met saka fasie en lispekie fasie.

Hoop dat je hier wat aan mag hebben.

Tang boen.
G.k.

Gerelateerde onderwerpen

xx
intrede van de jenever...? en winti fasi dan?

Gestart door yahyah

0 reactie(s)
780 x bekeken
Laatste bericht
08 juni 2014, 20:14
door yahyah
xx
Wanneer deed de bakru zijn/haar intrede in de winti relegie ?

Gestart door gnet - neko

8 reactie(s)
2457 x bekeken
Laatste bericht
30 maart 2012, 13:14
door minakoeliesnesie
xx
intrede van de jenever...?

Gestart door yahyah

0 reactie(s)
1130 x bekeken
Laatste bericht