wat voor blaka winti is dit ? | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

wat voor blaka winti is dit ?

• 9 reactie(s)
  • 2997 x bekeken
  • 9 reactie(s)
  • 2997 x bekeken
*

Vany82

wat voor blaka winti is dit ?
« Gepost op: 09 april 2011, 18:35 »
Fawaka allemaal,

ik heb een vraag, mijn vriendin wilt haar vriend strikken door naar een "bonuman" te gaan met zn onderbroek en een hempje. Ik heb haar dit afgeraden omdat ik zelf gelovig ben en dat dit na een tijd zal terugkeren. "karma"
Mijn vraag is, werk dit echt ? als je zweet of zaadlozing van iemand met wintie gaat bewerken ? Wat voor gevolgen heeft dit ?
Ik ken alleen de goede wintie's maar dit niet.

Dank je wel

Advertentie
Advertentie

*

ff duidelijk

Re: wat voor blaka winti is dit ?
« Reactie #1 Gepost op: 09 april 2011, 18:51 »
Ze bedoel ze gaat naar een wisiman, een bonuman doet zulke dingen niet.

Daarnaast is het niet dat je iets met de zijn winti´s doet, meestal bewerken ze de persoons kra (binden aan een persoon).

Over de karma, dit klopt 100% (garantie durf ik je zelf te geven). Het is niet karma maar de persoons wintis die zich gaat wreken op de persoon die kwaad heeft gedaan (dit weten de meeste niet). Er gaat een moment komen dat die jongen het door gaat krijgen en wellicht hulp gaat zoeken bij een bonuman. Wanneer deze persoon hulp ontvangt (wat gebonden was maakt hij los) dan is de kans groot dat de winti's van deze jongen zich gaan wreken op de persoon of kinderen van deze persoon (dit kan in allerlei vormen, dat bepaald de winti zelf).

De bonuman en de persoon mag zelf geen opdracht geven om kwaad terug te doen, die moet zich gewoon laten helpen en het overlaten aan de winti's.

*

Vany82

« Reactie #2 Gepost op: 09 april 2011, 20:03 »
dank je wel voor je reactie.

maar zowiezo snap ik haar niet. Die jongen houdt van haar, dat zie ik zelf ook. Maar ze is bang dat hij naar andere vrouwen gaat. Dan denk ik bij mn eigen, dan is hij het niet waard. maar wie ben ik om dat voor haar te bepalen.
Hij houdt van haar, maar ze zegt dat ze een beetje hulp van een "wisiman" wilt inschakelen.

Ik vraag me eigen ook af he, uit jouw verhaal, hoe kan die persoon het door krijgen ? als hij toch al van haar houdt ?

Ik probeer haar echt over te halen om "het" niet te doen, vandaar deze topics van mensen die er "meer" verstand van hebben.
*

Vany82

« Reactie #3 Gepost op: 09 april 2011, 20:09 »
dank je wel voor je reactie.

maar zowiezo snap ik haar niet. Die jongen houdt van haar, dat zie ik zelf ook. Maar ze is bang dat hij naar andere vrouwen gaat. Dan denk ik bij mn eigen, dan is hij het niet waard. maar wie ben ik om dat voor haar te bepalen.
Hij houdt van haar, maar ze zegt dat ze een beetje hulp van een "wisiman" wilt inschakelen.

Ik vraag me eigen ook af he, uit jouw verhaal, hoe kan die persoon het door krijgen ? als hij toch al van haar houdt ?

Ik probeer haar echt over te halen om "het" niet te doen, vandaar deze topics van mensen die er "meer" verstand van hebben.

by the way, hij is een libanees en zij is hindoestaans.
*

Sunder uitgelogd

« Reactie #4 Gepost op: 10 april 2011, 23:32 »
Als ik zou weten dat iemand waarmee ik optrek middels wisi haar/zijn heil wil zoeken of zoekt, dan zou ik niet meer met je willen optrekken. Want wat je een ander aandoet, zou je ook mij kunnen aandoen. Ik zeg hiermee niets over jouw vriendschap Vany82, dit was alleen het eerste wat mij te binnenschoot toen ik je verhaal las.

Ipv een wisiman kan je vriendin beter een bezoek aan een psycholoog brengen om haar onzekerheid onder de loep te nemen.

Ik hoop dat je je vriendin enige verstand aan haar hoofd weet te peuteren, want anders peutert er straks andere dingen aan haar hoofd: problemen.

Gr.,
Sunder
Advertentie
Advertentie

*

Vany82

« Reactie #5 Gepost op: 13 april 2011, 01:42 »
Als ik zou weten dat iemand waarmee ik optrek middels wisi haar/zijn heil wil zoeken of zoekt, dan zou ik niet meer met je willen optrekken. Want wat je een ander aandoet, zou je ook mij kunnen aandoen. Ik zeg hiermee niets over jouw vriendschap Vany82, dit was alleen het eerste wat mij te binnenschoot toen ik je verhaal las.

Ipv een wisiman kan je vriendin beter een bezoek aan een psycholoog brengen om haar onzekerheid onder de loep te nemen.

Ik hoop dat je je vriendin enige verstand aan haar hoofd weet te peuteren, want anders peutert er straks andere dingen aan haar hoofd: problemen.

Gr.,
Sunder

Ja dat begrijp ik Sunder. maar ik heb alles geprobeerd. Maar dat is niet echt een antwoord op mijn vraag. Is dat wat ze wilt gaan doen iets wat ook zal werken ? en wat voor gevolgen heeft het voor haar. Hoe merk je eigenlijk als zoiets werkt bij de man. Ik weet wel, en die besluit heb ik voor mezelf ook genomen, dat als ik iets merk..dat ik afstand van haar ga nemen. Ik zal er wel altijd voor haar zijn. Maar ik wil geen slechte winti's tegen mij hebben.
Dus mijn vraag, hoe merk je het bij de man ? Want zij zal natuurlijk zeggen dat ze toch heeft afgezien omdat ik ermaar door hammer.
« Reactie #6 Gepost op: 13 april 2011, 03:50 »
halloow allemaal,
om nog ff te reageren,

Vany82, het binden zal werken.
hoe zal je dat merken? dat is moeilijk.
de winti(s) van die vriend zullen het zien/merken.
als die sterk genoeg zijn zullen ze hem hulp laten vinden.
ook kan het zijn dat de zijn winti(s) hem dingen zullen laten doen,
waarbij zei die hem (goed)kennen, zullen merken dat hij vreemd of anders doet.
en dan heb ik het niet over "je doet een beetje vreemd vandaag" maar echt over
"dat is vreemd/niet normaal".
kan ook zijn dat men het pas na een aantal maanden pas merkt.
kan ook zijn dat je niets aan hem zult merken maar aan je vriendin, in het geval
dat de vriend beschermd genoeg is en de wisi naar haar keert.
dit zijn maar enkele voorbeeldjes van hoe je dat zou KUNNEN merken.

een gewaarschuwd mens telt voor twee.
leg haar goed de consequenties uit.
hopelijk zal ze de regels in acht nemen, voor haar uiteindelijk besluit.

tot zover mijn reactie , de groeten!!

*

Offline Geen kenner

• 929
  • Mie na afoe cinsie
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 13 april 2011, 19:37 »
Odie odie,

Als ik je verhaal zo leest, dan bekruipt mij het gevoel dat je zo iemand niet tot je gelederen moet laten.

Om je antwoord te geven op je vraag. Zoiets zal werken, maar dat zal maar enkele jaren stand houden, als ze tenminste naar een goede wisiemang is gegaan. Een takroe sanie heeft 10 jaar nodig om zijn doel te bereiken en daarna zal het naar buiten treden en zullen de omstanders door krijgen wat er gaande is.

Jij zegt dat het om een libanese man gaat, ik weet waarom dat hindoestaanse naar een wisiemang wilt gaan. Die jongen of zijn familie heeft geld en dan is het VEEL geld. Want sinds wanneer wil je sosobroekoe mang via wisie gaan binden?
Zeg tegen die vriendin van je, a no fa a blad fadong tiede inie a watra na a srefie ting ai porie!

Het moment dat je je met takroe ga bemoeien dan heb je je ziel aan de duivel verkocht, niets meer niets minder. Dang Anana nanga alla ding boeng kompe sa draai baka djie na oema diesie.

Laat haar lekker van dat dubbeltje genieten dat ze nu kan krijgen, want straks gaat ze behoorlijk lijden als dit uitkomt.

Tang boeng

G.k.
*

Vany82

« Reactie #8 Gepost op: 15 april 2011, 14:37 »
dank jullie wel voor de uitleg en reactie.

Ik zal haar deze topics laten lezen. Ja het gaat om een libaneese man en nee ze zijn niet rijk. Ze wilt hem alleen voor dr eigen aangezien die libanese man van "vrouwen" houdt.
Ze weet dat hij alleen van haar houdt, maar ze wilt verder gaan dan houden van.. een "relatie"  ze wilt trouwen, kinderen enz. Ik heb haar uitgelegd dat jullie tijd wel zal komen, maar mevrouw is ongeduldig. Wat ik net heb gehoord is dat ze ook om succes gaat vragen. Ik weet niet of dat financieel is of iets anders. maar als ze plots veel doekoe in haar handen heeft, dan weet ik dat ze dat ook heeft gevraagt. Ze is blind. Ik zie dat de liefde tussen hun puur en serieus is, maar het geduld is op bij haar. Ze gaan 8 jaar samen.

Alla mang...dank jullie wel voor jullie waarschuwingen en reacties !
*

Nikky

« Reactie #9 Gepost op: 28 oktober 2018, 18:22 »
Fawaka allemaal,

ik heb een vraag, mijn vriendin wilt haar vriend strikken door naar een "bonuman" te gaan met zn onderbroek en een hempje. Ik heb haar dit afgeraden omdat ik zelf gelovig ben en dat dit na een tijd zal terugkeren. "karma"
Mijn vraag is, werk dit echt ? als je zweet of zaadlozing van iemand met wintie gaat bewerken ? Wat voor gevolgen heeft dit ?
Ik ken alleen de goede wintie's maar dit niet.

Dank je wel
ja het werkt. de man wilt haar dan nooit meer kwijt. vaak werken ze ook met ongesteld bloed van de vrouw is die man zijn eten
Advertentie
Advertentie

Gerelateerde onderwerpen

xx
wat voor een winti is dit?

Gestart door Adyuba-amy

4 reactie(s)
1677 x bekeken
Laatste bericht
30 maart 2012, 19:50
door Adyuba-amy
a01
Wat is de betekenis van puru winti na blaka en wasi prati

Gestart door tamandua

14 reactie(s)
9255 x bekeken
Laatste bericht
30 april 2012, 14:43
door gnet - neko
xx
wat betekent dit? en wat voor taal is het?

Gestart door Gianni

2 reactie(s)
1054 x bekeken
Laatste bericht
03 mei 2011, 18:01
door Gianni
xx
Wat voor water is dit?

Gestart door Djevania

0 reactie(s)
746 x bekeken
Laatste bericht