wat gebeurd er als een kind winti krijgt | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

wat gebeurd er als een kind winti krijgt

• 4 reactie(s)
  • 1198 x bekeken
  • 4 reactie(s)
  • 1198 x bekeken
wat gebeurd er als een kind winti krijgt
« Gepost op: 27 oktober 2017, 22:38 »
odi odi,

ik wou vragen als iemand weet wat er is als een kind ingi winti krijgt, als hij gaat dromen.
mijn neefje heeft ingi winti gehad en hij zij de hele tijd op een winti pre van mijn tante ik voel me niet goed ik heb hoofdpijn bij vodu en ingi. en het lijkt als hij het krijgt bij maar twee liedjes hij vroeg aan ze moeder een gouden ring met een rode steen.
en ze moeder kocht het maar niet en die winti werd maar boos want hij ging hele tijd huilen schreeuwen en hij bleef maar dansen. als je niet doet wat hij zegt wat kan er dan gebeuren.

ik zou graag info van jullie willen krijgen.

1.Mi na wan man, mi a no wan boi 2x
Boto de lolo, mi na wan man
Watra de setjo mi na wan man
Mi na wan man , mi’a no wan boi

2.A de na Wayambo i yoyo 2x
indji de na Saramacca  sa de kong
wan indji de na saramacca 2x
sa de kong, indji de na saramacca sa de kong

odi,
ParaIngi

« Laatst bewerkt op: 27 oktober 2017, 22:43 door ParaIngi »
Advertentie
Advertentie

Re: wat gebeurd er als een kind winti krijgt
« Reactie #1 Gepost op: 27 oktober 2017, 23:01 »
odi odi,

ik wou vragen als iemand weet wat er is als een kind van 13 jaar ingi winti krijgt, als hij gaat dromen.
mijn neefje heeft ingi winti gehad en hij zij de hele tijd op een winti pre van mijn tante ik voel me niet goed ik heb hoofdpijn bij vodu en ingi. en het lijkt als hij het krijgt bij maar twee liedjes hij vroeg aan ze moeder een gouden ring met een rode steen.
en ze moeder kocht het maar niet en die winti werd maar boos want hij ging hele tijd huilen schreeuwen en hij bleef maar dansen. als je niet doet wat hij zegt wat kan er dan gebeuren.

ik zou graag info van jullie willen krijgen.

1.Mi na wan man, mi a no wan boi 2x
Boto de lolo, mi na wan man
Watra de setjo mi na wan man
Mi na wan man , mi’a no wan boi

2.A de na Wayambo i yoyo 2x
indji de na Saramacca  sa de kong
wan indji de na saramacca 2x
sa de kong, indji de na saramacca sa de kong

odi,
ParaIngi
*

Een vriend

« Reactie #2 Gepost op: 29 oktober 2017, 15:25 »
Een winti rijdt niet graag op een kind. Soms komt het wel voor dan moet men de winti gaan regelen. En je moet opletten als het geen baken is .. omdat een bakru graag op kinderen zit en zich kan voordoen als een ander winti.  Maar het zou idd een ingi kunnen zijn  maar omdat ze zo jong is moeten de ouders die winti laten regelen.
*

Ingi winti

« Reactie #3 Gepost op: 30 oktober 2017, 19:29 »
maar ja we hebben het gevraagd aan mensen die er verstand van hebben en die zeggen dat het een ingi winti was want zijn moeder dacht eerst dat hij gewoon nep deed maar het lijkt gewoon als het een bigi man is in een kind zijn  lichaam.  we zijn over die winti gaan vragen bij mijn oma en zij zegt dat het in onze familie zit die ingi winti, ze zegt dat die winti veel mensen in onze familie heeft gepakt op jonge leeftijd.
*

een vriend

« Reactie #4 Gepost op: 31 oktober 2017, 11:36 »
mooi, dan is het goed deze te eren en goed te regelen met het gevraagde gudu. sieraad enz.. zodat deze winti er zal staan wanneer het echt nodig ..

maar als het werkelijk tru tru de winti is dan is het fu teri ding winti na fa.
Advertentie
Advertentie