Waar gebeurd geen droom | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Waar gebeurd geen droom

• 19 reactie(s)
  • 4564 x bekeken
  • 19 reactie(s)
  • 4564 x bekeken
Waar gebeurd geen droom
« Gepost op: 26 augustus 2011, 15:41 »
Ik wil graag mijn verhaal vertellen wat me al jaren bezig houd , ik was in de verwachting van mijn eerste zoon
ik was met mijn vriend in huis en ik hoorde geklop op de deur ik zei de deur is open kom maar door niemand kwam naar
binnen er werd weer geklopt ik zei weer kom door weer niemand er werd toen voor de derde keer geklopt weer niemand
ik liep toen naar de deur maakte het toen open om te kijken wie er klopte het was een slang hij kwam op me af ging onder me jurk en rolde zich om me buik ik begon te gillen de slang liep over me hele lichaam hij kwam van mijn lichaam af
en rende door het hele huis mijn vriend nam een kapmes om hem te slaan maar hij haakte op die slang maar er gebeurde niks met die slang ,en toen rende hij door de open deur weer naar buiten en elke dag dat ik op het erf liep was de slang in de buurt het leek alsof de slang mijn beschermde , voordat ik moest bevallen ben ik verhuist.
Toen ik was bevallen en mijn zoon was 5 jaar liep ik met hem op straat en ik ging met hem het bos in en hij zei tegen me mama loop niet het bos in ben je die slang vergeten ik zei welke slang en hij zei toen , toen ik in je buik was , kwam er toch een slang op je buik en hij zei als je daar gaat lopen wacht die slang op je onder die boom.
Ik liep toch het bos in om te kijken als het waar was en ja hoor die slang was er echt.
Maar ik droom ook vaak over die slang en in mijn dromen woont die slang bij ons thuis hij blijft bij mijn zoon in de kamer en hij slaapt in een mandje en hij loopt gewoon door het huis als of hij een deel van ons gezin is.
Ik wil graag weten wat de betekenis van dit alles is.
Dus het eerste gedeelte is geen droom ik heb het bewust meegemaakt.
Merliena

Advertentie
Advertentie

*

PoPPeTJe

Re: Waar gebeurd geen droom
« Reactie #1 Gepost op: 04 september 2011, 15:32 »
Kan het niet zijn dat die slang jou beschermt?
Wat ik wel heb gehoord (van mijn moeder) is dat als je over slangen droomt dat je dan vijanden hebt of moet oppassen voor vijanden. Misschien beschermt of beschermde die slang jou en je kindje voor vijanden die iets wilden doen of van plan waren.
*

Offline Geen kenner

• 929
  • Mie na afoe cinsie
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 04 september 2011, 16:32 »
Odie Merliena,

Kijk hier naar en hoop dat je er iets uit kan halen.

Vergeet niet dat er veel meer is tussen hemel en aarde.

In deze was de slang niet voor jou. Die slang kwam voor je zoon. Die slang is een wintie die je zoon kwam wijzen, ondanks dat hij nog niet ter wereld was gekomen, attenderen wie zijn beschermer is.

Tang boeng.

G.k.
« Reactie #3 Gepost op: 06 september 2011, 17:30 »
Kan het niet zijn dat die slang jou beschermt?
Wat ik wel heb gehoord (van mijn moeder) is dat als je over slangen droomt dat je dan vijanden hebt of moet oppassen voor vijanden. Misschien beschermt of beschermde die slang jou en je kindje voor vijanden die iets wilden doen of van plan waren.

Hoi PoPPetje
Ik denk ook dat die slang me zoon en ik beschermd en nog steeds, ik droom nog steeds van die slang.
Bedankt voor je mening.
Groetjes Merliena
« Reactie #4 Gepost op: 06 september 2011, 17:39 »
Odie Merliena,

Kijk hier naar en hoop dat je er iets uit kan halen.

Vergeet niet dat er veel meer is tussen hemel en aarde.

In deze was de slang niet voor jou. Die slang kwam voor je zoon. Die slang is een wintie die je zoon kwam wijzen, ondanks dat hij nog niet ter wereld was gekomen, attenderen wie zijn beschermer is.

Tang boeng.

G.k.

Hoi G K
Ik geloof echt dat die slang ons moest beschermen , want in die tijd dat ik zwanger was wilde mijn familie en familie van mijn vriend mijn eerder dood hebben dan levend.
Dus die slang was ons beschermengel.
Bedank voor de informatie.
Groetjes Merliena
Advertentie
Advertentie

*

Pikien Moesje

« Reactie #5 Gepost op: 07 september 2011, 01:07 »
Odi Merliena,

Heel mooi dit. Onthou deze informatie. Je zoon zal er later veel aan hebben als hij op zoek gaat naar...
Deze slang blijft zijn hele leven bij hem. En dus zal hij af en toe er iets voor moeten doen om te laten weten he ik weet dat je er bent en ik ben blij met je......

PM
mi tori en vraag
« Reactie #6 Gepost op: 08 september 2011, 00:02 »
Odi Odi
ik ben 40jaar en heb 22 jaar geleden gehoord dat ik een kromanti winti heb,welke weet ik niet
tot 10 jaar terug gilde ik het uit als mijn zus me omhelsde en me op mijn rug sloeg (mijn zus heeft/krijgt ook kromanti winties.

de afgelopen jaren heb ik ook vaker contact gehad met bonu's niet voor mezelf maar als gezinslid en soms als lanti
,ik krijg steeds te horen dat ik alleen maar moet baden dat me niets mankeert (gelukkig) en dat ik bepaalde spullen moest kopen ,zoals een witte katoenen korte,broek,witte laken,stonbatra jenever,eeb ijzer boei voor mijn bovenarm

mijn vraag is nu waaraan kan het liggen dat mi no e bari moro?
dat houd me toch wel een beetje bezig?

mi tori nanga mi aksie
« Reactie #7 Gepost op: 12 september 2011, 19:00 »
Odi Odi
ik ben 40jaar en heb 22 jaar geleden gehoord dat ik een kromanti winti heb,welke weet ik niet
tot 10 jaar terug gilde ik het uit als mijn zus me omhelsde en me op mijn rug sloeg (mijn zus heeft/krijgt ook kromanti winties.

de afgelopen jaren heb ik ook vaker contact gehad met bonu's niet voor mezelf maar als gezinslid en soms als lanti
,ik krijg steeds te horen dat ik alleen maar moet baden dat me niets mankeert (gelukkig) en dat ik bepaalde spullen moest kopen ,zoals een witte katoenen korte,broek,witte laken,stonbatra jenever,eeb ijzer boei voor mijn bovenarm

Re: mi tori nanga mi aksie
« Reactie #8 Gepost op: 14 september 2011, 02:20 »
Odi Odi

Odi princebiako
Ik kan echt geen antwoord geven op je vraag , ik leer hiervan jullie wat jullie vertellen , na leri pasi mi de.
odi
« Reactie #9 Gepost op: 14 september 2011, 02:29 »
Odi Merliena,

Heel mooi dit. Onthou deze informatie. Je zoon zal er later veel aan hebben als hij op zoek gaat naar...
Deze slang blijft zijn hele leven bij hem. En dus zal hij af en toe er iets voor moeten doen om te laten weten he ik weet dat je er bent en ik ben blij met je......

PM

Odi PM
Ik begrijp wel wat je bedoeld maar ik snap een ding niet , waarom droom ik alleen over die slang en mijn zoon droomt nooit over die slang , waarom ik dit zeg ik was een keer ergens geweest en er werd mij verteld dat die slang iets van mij is en ik moet een dansi voor hem geven.
Odi Merliena
Advertentie
Advertentie

*

Offline Sabi

• 242
  • Sramacca Bubu
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 14 september 2011, 03:07 »
Odi odi,  princebiako

Ie naf bari, als u geen tekens heeft gehad dat er iets mis is, dan is goed.
Wanneer ogri is, dan manifesteert het zich op, Dang Ye bari .

En soms heeft het die ogri allang geklaart en  u hoeft er niks van te merken.

En als u die winti op u wilt laten komen leer ik u het.

Nee, maar die boei is het huis van die kumantie, daarom toont het zich niet meer (mits je negatieve dingen ervaart) , maar hij is er nog.

Odi, sabi
« Reactie #11 Gepost op: 14 september 2011, 11:09 »
hoi merliena

het kan zijn dat je een pa winti ( fodu) hebt en voor hem een prey moet of kunt geven. ik denk dat je even zal moeten bidden voor meer duidelijk heid hieromtrent !

kan ook zijn dat je een bere winti hebt en daarom zoveel droomt , kan zijn dat die fodu zijn plek wilt < of dat ye ter en. dus even kijken wat het is !

Odi
PW
« Reactie #12 Gepost op: 14 september 2011, 11:58 »
hoi merliena

het kan zijn dat je een pa winti ( fodu) hebt en voor hem een prey moet of kunt geven. ik denk dat je even zal moeten bidden voor meer duidelijk heid hieromtrent !

kan ook zijn dat je een bere winti hebt en daarom zoveel droomt , kan zijn dat die fodu zijn plek wilt < of dat ye ter en. dus even kijken wat het is !

Odi
PW

Hoi  PW
Ik denk dat je gelijk hebt , ik zal er voor bidden om meer over te weten, want ik droom echt vaak over die slang ik heb het gevoel dat het een deel van mij is.
Ik heb pas iets mee gemaakt, dit gedeelte is geen droom, ik heb bij een afrikaanse winkel een kralen ketting gekocht
ik liep langs de etalage ik keek naar de ketting en het was alsof die ketting als een slang bewoog, maar ik vond die kralen zo leuk, ze leken op ala-kondre kralen.
Ik heb die ketting gekocht. gereinigd en aangetrokken, toen ik thuis kwam heb ik het op mijn bed neer gelegd.
Toen ik in de avond naar bed ging droomde ik dat die ketting een slang werd , het leek als het een kind van me was ik speelde met die slang hij bewoog zich door het hele huis het voelde echt goed, maar de achter deur stond open en die slang ging het bos in, ik was heel verdrietig ik wilde naar buiten gaan om die slang te zoeken maar ik was er niet op gekleed ik stond bij de deur en er was een meneer in de tuin en ik vroeg hem of hij die slang voor mij wilde gaan zoeken in het bos, hij ging maar na een paar minuutjes rende hij weer het bos uit en je hoorde alsof er muziek werd gemaakt ,met trommels , die meneer zei tegen mij dat hij weg gaat want a no a pikien sneki e kong ma na a papa sneki e kong , en ik had nog een vraag je zei dat die fodu een plek wil of dat mi mosoe foe ter en , hoe moet ik dat doen , hopelijk vindt je het geen domme vraag.
Odi Merliena
*

Offline Geen kenner

• 929
  • Mie na afoe cinsie
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 14 september 2011, 13:56 »
Odi odi,  princebiako

Ie naf bari, als u geen tekens heeft gehad dat er iets mis is, dan is goed.
Wanneer ogri is, dan manifesteert het zich op, Dang Ye bari .

En soms heeft het die ogri allang geklaart en  u hoeft er niks van te merken.

En als u die winti op u wilt laten komen leer ik u het.

Nee, maar die boei is het huis van die kumantie, daarom toont het zich niet meer (mits je negatieve dingen ervaart) , maar hij is er nog.

Odi, sabi
Odie lespekie brada Sabi,

In deze kan ik je gelijk geven, want heb dit zelf ervaren.

Enkele keren gedroomd over een bepaalde situatie. Een bepaalde wintie zei tegen me, ik blijf bij je tot dat je je wasie heb gehad. Zodra je het heb gehad zal ik er ver weg gaan en een hele tijd niet meer van mij horen, maar vrees niet zodra er iets negatief mag gebeuren ben ik meteen tot je beschikking.

Die wasie heb ik gehad en sinds toen heb ik nooit meer wat van die wintie gehoord. Terwijl daarvoor een paar keer gedroomd hoe die in aktie kwam voor me.

Tang boeng lespekie brada.

G.k.
*

Offline Sabi

• 242
  • Sramacca Bubu
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 14 september 2011, 14:54 »
Odi, Geen kenner

Na so a de mooi torie na 100% wat u hiervoor hebt geplaatst.

Tang boeng

Odi, sabi