vragen over winti s | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

vragen over winti s

• 4 reactie(s)
  • 119 x bekeken
  • 4 reactie(s)
  • 119 x bekeken
*

Offline karin

• *
  • 16
    • Bekijk profiel
vragen over winti s
« Gepost op: 28 november 2018, 09:58 »
goedemiddag

Ik ben half antililaans en half surinaams. Maar ben meer antiliaans opgevoed dus over de surinaamse cultuur weet ik vrij wening maar heb wel meer surinaamse kant in mij. Ik ben mij nu ook meer in gaan verdiepen  maar weet niet wat de juiste antwoorden zijn want ik wil wijzer er in worden. En heb veel vragen over winti s. Iemand heeft mij gezegd als je wil weten of praten moet je een witte kaars en een bijbel zetten en bidden. Maar omdat ik geen surinaams kan praten kan ik ook in het nederlands praten gaan mijn winti het verstaan.
En mij is verteld als een man echt van mij is moet hij een ring voor mijn kopen met een zwarte steen. Maar aangezien het niet gaat kan ik het ook zelf voor mij zelf kopen.

Zie graag u reactie terug bedankt!

Advertentie
Advertentie

*

Offline karin

• *
  • 16
    • Bekijk profiel
Re: vragen over winti s
« Reactie #1 Gepost op: 28 november 2018, 10:03 »
goedemiddag

ik was iets vergeten te vragen. Als iemand tegen jou zegd je heb slangen ogen wat houdt dat in.
Want wordt al een beetje bang. En het spook ook de hele tijd door mijn hoofd.

*

Offline karin

• *
  • 16
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 28 november 2018, 10:07 »
goedemiddag

Ik ben half antililaans en half surinaams. Maar ben meer antiliaans opgevoed dus over de surinaamse cultuur weet ik vrij wening maar heb wel meer surinaamse kant in mij. Ik ben mij nu ook meer in gaan verdiepen  maar weet niet wat de juiste antwoorden zijn want ik wil wijzer er in worden. En heb veel vragen over winti s. Iemand heeft mij gezegd als je wil weten of praten moet je een witte kaars en een bijbel zetten en bidden. Maar omdat ik geen surinaams kan praten kan ik ook in het nederlands praten gaan mijn winti het verstaan.
En mij is verteld als een man echt van mij is moet hij een ring voor mijn kopen met een zwarte steen. Maar aangezien het niet gaat kan ik het ook zelf voor mij zelf kopen.

*

Etjen

« Reactie #3 Gepost op: 28 november 2018, 12:36 »
goedemiddag

als je een man hebt is het goed dat hij het voor je koopt. een apuku krijgt vaak de naam dat hij de veroorzaker is waarom een vrouw niet met een man kan zijn. maar doordat de man de apuku zegt kijk hier apuku. ik ben haar man  aub accepteer dit als gift van mij dat ik haar man ben en blijf haar beschermen... maar als dank ook een apuku pangi en een blaka biri en koko pimba.... en geef je haar de ring met zwarte steen. gewassen ring..Florida water. want steeds weer gaan de mannen weg en zegt men   ...komt door de man apuku. zoek en lees meer over de man apuku.
*

Etjen

« Reactie #4 Gepost op: 28 november 2018, 12:40 »
goedemiddag

ik was iets vergeten te vragen. Als iemand tegen jou zegd je heb slangen ogen wat houdt dat in.
Want wordt al een beetje bang. En het spook ook de hele tijd door mijn hoofd.
niets.. je hebt misschien byzondere ogen. anders dan anders.  maar iedereen kan wat roepen.  en dan.  nee  niets aan de hand. elk mens kan wat roepen.. jij moet maar gelukkig zijn met wat je hebt.. en lekker verder leven..
Advertentie
Advertentie

Gerelateerde onderwerpen

xx
Paar vragen over de hede winti bere winti en drager van,,,,,,,,,,,,,,,

Gestart door Engel

5 reactie(s)
3265 x bekeken
Laatste bericht
24 augustus 2014, 15:24
door Engel
xx