vlinder in mijn huis | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

vlinder in mijn huis

• 13 reactie(s)
  • 25419 x bekeken
  • 13 reactie(s)
  • 25419 x bekeken
vlinder in mijn huis
« Gepost op: 14 augustus 2010, 20:50 »
Hoi Allemaal,

Dit is geen droom maar echt gebeurt. Ik heb sinds 2 weken een grote licht bruine vlinder in mijn huis (ongeveer 3 en een halve cm lang). Hij zat eerst in de badkamer en nu zit hij in een andere kamer. Deze kamer wordt als hobby ruimte gebruikt. Mijn ramen staan elke dag open maar toch vliegt hij niet weg. Niet dat ik wil dat hij wegvliegt. Integendeel! Hij mag van mij net zo lang blijven als hij zelf wilt maar het moet wel positief zijn. Maar hoe weet ik dat het positief is? Heeft het een betekenis als een vlinder in je huis verschijnt? Wat moet ik doen? Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij hier meer over kon vertellen. Bij voorbaat dank!
Groetjes, Katje

Advertentie
Advertentie

*

BEnny

Re: vlinder in mijn huis
« Reactie #1 Gepost op: 14 augustus 2010, 21:02 »
Hoi,

Een vlinder is onschuldig.
de kleur van de vlinder is bepalend.
elke kleur vlinder kan een goede boodschap brengen en daarna weer weg vliegen.
de zwarte integen kan slecht nieuws betekenen.

Als deze grote vlinder echter blijft zitten kan het zelf een asi zijn van een iets omdat een vlinder maar kort blijft leven.
laat maar lekker leven en hij zal maar weer vanzelf gaan.

de kromanti kan en wil ook op een vlinder zitten.
Niet iets om bang om te zijn.
*

witte vlinders

« Reactie #2 Gepost op: 16 augustus 2010, 18:58 »
Hallo iedereen,

Wie weet de betekenis van wit/gele vlinders, vandaag werd ik de hele tijd, zeker 15 min gevolgd door 2 witte/gelige vlinders, ze bleven in mijn buurt, toen had ik de bus en de metro genomen, en toen zag ik weer dezelfde vlinders. iemand enig idee wat het betekent?

alvast bedankt.

groetjes,

deborah
*

Offline getyours

• 2212
    • Bekijk profiel
    • Tamare Sma Sani
« Reactie #3 Gepost op: 16 augustus 2010, 20:53 »
Odi

Als je in elke beestje een boodschap, winti of dergelijks moet zien, dan is het dagelijks een druk dag
met al die verschijningen. Als je het gevoel hebt dat het wat is zegt dan tegen je zelf ik heb je gezien.
en schenk er verder geen aandacht meer aan. Op het moment dat er een echte boodschap in zit zal deze
je heus wel bereiken.

Op het internet staat het vol met de uitleg van kleuren en dieren. Niet alleen de lucht goden vinden vlinders mooi.

mvg
Tide mi na kotokoi boi ma'anga leri kisi sabi mo tron Dompo.
*

miss curiousity

« Reactie #4 Gepost op: 17 augustus 2010, 12:31 »
Hoi Allemaal!

Soms betekenen vlinders wel iets.
Gisterenavond voor het slapen gaan waren er twee van die vlinders (citroentjes?) in mijn kamer. Ik heb ze gelaten en 's nachts heb ik heel erg helder gedroomd met 2 bigi sma's.
Dus soms.... soms betekent het wel iets.
Dat wilde ik delen.
All the best!
Groetjes,
Miss C.
Advertentie
Advertentie

*

Ampuku-Obia

« Reactie #5 Gepost op: 17 augustus 2010, 18:49 »
uhm,

er klopt iets niet...

ik weet dat een vlinder niet lang leeft...
ongeveer 1-3/4 dagen

en ikheb ergens gelezen dat een bruin gekleurde vlinder iets vervelends/slechts betekent.
Ik zou maar gewoon oppassen op wat je doet en zegt.
OPletten hoe anderen tegen je doen
en gewoon afwachten tot die vlinder misschien wegvliegt of misschien wel doodgaat(wel jammer!)
En anders word je beschermd door je komfo's als het echt iets vervelends betekent.

afz. A-O...
*

Offline getyours

• 2212
    • Bekijk profiel
    • Tamare Sma Sani
« Reactie #6 Gepost op: 17 augustus 2010, 19:54 »
Odi Odi,

Deze vlinder zat een aantal dagen bij ons huis in Suriname.
Hij was met me mij gekomen na een avondje stappen althans
ik merkte hem op toen ik naar binnen ging ik dag eerst dat het
een vogel was maar goed op Para kan het op bepaalde plekken goed donker zijn
dus toen hij kwam aan vliegen dacht ik dat vanwege zijn grote dat kan nooit een vlinder zijn.

Hij was zeker zo'n 20 tot 30 cm breed.

Vroeger toen ik jonger was had ik een hekel aan vlinders maakte ze altijd dood hield niet van dat gefladder
tegenwoordig laat ik ze of ik vang ze en zet ze buiten.

Ik blijf er bij zoek er niet te veel achter anders kan je behoorlijk paranoïde worden, niet alles behoeft een boodschapper te zijn en nog belangrijker niet alles hoeft negatief te zijn.

mvg

*

Apo

« Reactie #7 Gepost op: 18 augustus 2010, 12:26 »
Mijn ingeving is dat het idd een boodschap is die hij komt brengen. Bij mij komt de Aisa veelal in de vorm van de vlinder als er iets staat te gebeuren. Soms blijven ze langer a kan tak ai sor ie tak a de. Soms is er op t geestelijk vlak iets gaande waar jij als mens zijnde niets van weet of voelt en  tak ai hor baka dji/feti dji.

Bekijk voor jezelf of je heldere dromen krijgt, of je ze kan onthouden, zoniet ga drie dgn in gebed. En kijk of je dan een boodschap krijgt.

Odi Apo
« Reactie #8 Gepost op: 12 november 2015, 09:19 »
Wat kan een zwarte vlinder met witte stippen betekenen ?
« Reactie #9 Gepost op: 13 november 2015, 13:31 »
Bij ons verschijnt er de laatste tijd ook zo een bruine vlinder als op de foto van getyours en ik ben meestal degene die het opmerkt en het zegt tegen mijn moeder en dan zegt zij meestal als het een goede boodschap is kan je blijven maar als het een slechte boodschap is verzoek ik je vriendelijk om weg te gaan, en dan vliegt die vlinder een rondje door het huis en vliegt daarna naar buiten.
Advertentie
Advertentie

*

Anwar Elkasmi

« Reactie #10 Gepost op: 07 juni 2018, 02:06 »
HOI ik had vandaag om 1:50 in de nacht  ook een vlinder bij me op bezoek de deur was dicht en hij kwam uit een doos hij vloog naar mij en hij had zwarte stippjes op zijn vleugels en bage van kleur hij wou landen op mijn arm maar ik was bang en joeg hem weg hij is nu nig steeds hier en hij maakt rondjes  die vlinder wou me precies iets duidelijk maken ik volg hem en hij komt naar mij ik zit en hij komt weer terug om mij iets duidelijk te maken
*

Een vriend

« Reactie #11 Gepost op: 08 juni 2018, 18:20 »
Bij ons verschijnt er de laatste tijd ook zo een bruine vlinder als op de foto van getyours en ik ben meestal degene die het opmerkt en het zegt tegen mijn moeder en dan zegt zij meestal als het een goede boodschap is kan je blijven maar als het een slechte boodschap is verzoek ik je vriendelijk om weg te gaan, en dan vliegt die vlinder een rondje door het huis en vliegt daarna naar buiten.
hij wilt je iets vertellen.. een boodschap.. kan ook dat je droomt .. probeer je droom te onthouden.  wie weet is het iemand die als een vlinder als liefde aan jou wilt door geven.
*

joke ariens

« Reactie #12 Gepost op: 05 juli 2018, 14:56 »
Wat kan een zwarte vlinder met witte stippen betekenen ?
dar zou ik ook graag willen weten   die heb ik hier ook gezien
*

Geen oordeel

« Reactie #13 Gepost op: 05 juli 2018, 16:44 »
Het zien van een vlinder heeft meer geen betekenis dan wel. Het is natuurlijk gewoon een dier wat leeft en in je huis terecht kan komen.

Het klopt zeker dat bepaalde winti's hun aanwezigheid kenbaar maken middels een vlinder maar vaak gaat hier iets aan vooraf. Voorbeeld, stel je bent bezig met een wasi voor de kumanti. En tijdens het baden komt er ineens een witte vlinder op je schouder zitten. Vanuit cultureel oogpunt gezien zou ik hier zelf wel een betekenis aan geven.

Loop ik op straat en zie ik een witte vlinder op een hek zitten, dan geef ik hier geen betekenis aan.

Droom ik over vlinders en de volgende dag vliegen er 4 vlinders in mijn woning, dan voelt het voor mij wel als iets cultureels.

Zie ik gewoon een vlinder in huis, dan voelt dit niet als iets cultureels.

Kortom, het is heel lastig en moeilijk om een betekenis eraan te geven zonder dat er iets aan vooraf gaat of is gegaan.

Overigens is een zien van een zwarte vlinder cultureel gezien vaak een boodschap van overlijden van iemand in je omgeven (familie, kennis, vrienden etc). Het enige wat je kunt doen is afwachten of de boodschap gebaseerd is op werkelijkheid of dat de vlinder gewoon een vlinder was zonder betekenis.

Gerelateerde onderwerpen

xx
vlinder in huis

Gestart door wellis

4 reactie(s)
1470 x bekeken
Laatste bericht
04 november 2010, 10:12
door miss curiousity
xx
dromen over vlinder in huis

Gestart door lekkerding