Vleermuis Bakroe? | Culturu.com
Culturu.com | Suriname Nieuws Magazine

Vleermuis Bakroe?

• 9 reactie(s)
  • 2634 x bekeken
*

mama

Vleermuis Bakroe?
« Gepost op: 25 juli 2008, 10:29 »
hallo, ik heb een vraagje, bestaan er ook vleermuis bakroe?

« Laatst bewerkt op: 07 augustus 2008, 03:06 door Culturu.com »
NIEUWS
  • Data loading...

*

Offline Obiaman

• 1132
    • Bekijk profiel
Re: Vleermuis Bakroe?
« Reactie #1 Gepost op: 25 juli 2008, 10:44 »
Odi,

Ja 100% bestaat deze bakro.

Hij is ontzettend snel en gevaarlijk. Maar inderdaad, het bestaat. Je zal ook gewoon dromen over een vleermuis die veranderd in een kleine jongen. Maar weer in een vleermuis.

Ook in Nederland, ben ik ooit ergens geweest waar er nooit een vleermuis binnen had kunnen zijn, liet hij zich aan de mensen zien. Live.

Maar om antwoordt op uw vraag te geven, ja ze bestaan. Vleermuis bakro, vremoesBakro  :bat_angel:

Odi nanga Brasa, Obiaman.

« Laatst bewerkt op: 07 augustus 2008, 03:06 door Culturu.com »

*

mama

« Reactie #2 Gepost op: 25 juli 2008, 12:17 »
oke, dank u wel voor uw in formatie.

wij hebben al sinds vorig jaar problemen in huis, ben al bij zoveel mensen geweest, ze zeggen dat we bakroes in huis hebben, een bij mij, een bij mijn dochter, maar niemand heeft ons gelijk geholpen. ik bedoel ze hebben een wasie in mijn badkamer gedaan enz., maar onze gevoel wat we vroeger hadden ,dus het veilig gevoel in huis , die heb ik nog steeds niet terug.tot we laatst bij iemand ander geweest en die zei dat we vleermuis bakroe in huis hebben en een bij mijn dochter, wij hebben hebiwatra wasie laten doen en het huis dapoe laten doen. maar het veilig gevoel is nog steeds niet terug. het kost heel veel geld ieder keer maar ik weet niet meer wat ik moet doen.

eerst zag ik schaduwen in huis en werd aan geraakt doen handen maar dat gebeurd niet meer maar het gevoeld dat er iemand of iets is dat voel ik nog. ik vraag aan iedereen waarom ze voor ons hebben gestuurd niemand kan me antwoord geven.

de laatste lokuman die thuis bij ons is geweest die zegt dat er ook een dague slang op onze plant in huis zit, hebt u ook antwoorden voor mij . wat is dat , hoe komt zoiets binnen en ik heb het nog niet gezien.

ik heb wel vorig jaar 3 keren een eng   raar geluid gehoord. een keer zat ik buiten in de tuin, een keer bij die bewuste plant in de woon kamer en de andere keer in mijn slaapkamer weet u daar een antwoord op.
bij voor baat dank.
« Laatst bewerkt op: 07 augustus 2008, 03:07 door Culturu.com »
*

Offline Obiaman

• 1132
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 25 juli 2008, 14:23 »
Odi Mama,

Ik heb uw verhaal aandachtig gelezen en zie dat er inderdaad veel vragen zullen zijn waneer men zoveel informatie over zich heen krijgen.

Ik heb een paar vragen die ik u wil stellen.

Zijn het meerdere luku mangs geweest die zeiden dat er iets in die plant zit of alleen die laatste luku mang.?

Nadat u gewassen bent met de hebi watra heeft u niets meer gemerkt als voorheen, of is alles nog steeds bij het oude? Is er een verandering opgetreden na de wasie?

Als er een dagwe slang in huis is bij die plant, dan wil ik 1 ding weten wat voor plant het is, want van daaruit kan ik ook veel vertellen, is het een kreton plant, een slinger avie plant en groeit die avie plant goed of blijf het klein?

Kan een lemmetje plant zijn  of een sinas plant, met doornen wat een slang niet kan hebben maar toch in gaat zitten?

Als het 1 van deze planten is wil ik dan ook graag horen hoe u aan deze planten bent gekomen.

Deze vragen zie ik graag beantwoord dan kan ik veel vertellen.

Maar zoals u verteld die handen en schaduwen ziet u niet meer na de hebi watra, maar het gevoel.

Ok dat kan wel een bevestiging zijn dat ze weg zijn, dat gevoel kan tussen de oren zitten omdat u heel veel heeft meegemaakt waardoor het nog in u zit, de angst.

Maar als u eerst wel handen voelde en nu niet meer, en die schaduwen weg zijn dan heeft die laatste obiaman goed voor u gewerkt. Alleen moet het angst gevoel (trauma ) nog weg.

Want hoelang heeft u die bakro,s in huis gehad naar uw gevoel?

Odi nanga brasa, Obiaman.

*

mama

« Reactie #4 Gepost op: 26 juli 2008, 10:41 »
odi naga brasa, dank u wel voor uw informatie,

ja dat klopt wij zitten met heel veel vragen omdat dit onbekent terrein is voor ons.

mijn dochter vertelde al jaren (6jaar) dat ze iets of iemand in huis zag , maar ik was zelf heel nuchter ik zei altijd dat god alleen is en meer niet. tot dat ik ongeveer3jaar  zelf boven boven onze slaapkamer deur 2 hoofden zag, toen zei mijn man van dat is schadeuw van het lamp. en ongeveer 2 jaar geleden zag ik weer 2 kleine mensen in de kamer, maar nog steeds dacht ik dat iik niet goed had gezien.maar als ik eerlijk ben dan ging thuis ook veel achteruit, we werden werkloos ,financieel achter uit ,dingen gingen zelf kapot, waterkoker ging zelf aan en uit,zelf hoor.werd ziek ,dokter kan,kon niks vinden, en wat raar is altijd als mijn dochter of ik de lamp aan deden dan ging hij flikkkeren, als mijn man dat deed dan gebeurde er niks.

tot vorig jaar 2007 was doem jaar voor ons kreeg veel problemen in huis tot iemand zei ,waarom doen jullie geen loku. die gaf ons een adres , mijn man heeft gebeld en hij zei niet van dat wij bakroes bij ons hadden , maar overleden mensen die ver veelden.maar pas toen hij thuis bij ons kwam voor die wasie toen zei hij dat het bakroes zijn 2 die zou hij ook meenemen.

maar toen begon die ellende pas , wij werden bang in huis mijn dochter durfde niet alleen te slapen,kwam bij ons in de kamer slapen ik begon dingen te zien, mijn dochter ook tot dat ik een keer bang uit huis ben gevlucht, daarna durfde ik niet meer allen huis te blijven,,ging rond zwerven tot iemand thuis kwam.we zijn toen naar 4 , 5 mensen geweest voor loku, die zeiden dat de eerste man onze huis tapoe had ge daan , maar die bakroe waren nog in huis, en u weet wel moest weer veel geld betalen en werd niet beter.

tot dat ik weer de eerste man belde van kom kijken jullie hebbeb garantie gegeven, maar ik word met de dag gekker ben bij riag beland,

ze kwamwn hebben weer wasie gedaan ,hij zei hij heeft 9 bakroes mee genomen, maar onze gevoel dus veilig gevoel van ons kwam niet terug. ging weer bij iemand ander, die zei ook dat we dingen in huis hadden gaf ons gezegent water te drinken en wirook om te branden toen kwam on gevoel weer te rug.

maar na een paar manden kwam het rare ,bange gevoel dat er iets achter of met ons is kwam terug ,begon weer enge te dromen mijn dochter kwam weer bij ons slapen.

tot dat wij bij de laatste kwamen die zei dat er vleermuis bakroe in huis is en baby bakroe bij mijn dochter.

heb hebiwatra wasie laten doen.

en na een paar dagen belde delokuman om te vragen hoe het met ons ging, toen zei hij over de slang in huis

het is een lemmetje/sinas plant met doorns, heb het als klein plantje van oma gekregen, uit surinme gebracht.ongeveer al 20 jaar in huis groeit heel goed snoei altyd.

dank u wel voor het lezen van mijn verhaal, want iedereen verklaart me voor gek.

er zijn nog meer dingen gebeurd in huis maar dat vertel ik een andere keer want ander wordt dit te veel.

odi naga brasa, mama

*

Offline Obiaman

• 1132
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 29 juli 2008, 12:54 »
Odi Mama,

Zijn inderdaad geen gemakkelijke dingen die je hebt meegemaakt.

Maar zoals ik het kan inzien dan heeft die laatste toch wat beter werk kunnen verrichten.
Als je geen last meer in huis hebt en alleen een bang gevoel, dan kan het zo zijn dat je jaren in een bang huis hebt geleefd, maar dat je nu nog moet beseffen dat het er niet meer is.

Misschien is het fijn om nog eens bij de laatste een luku te doen, want als je voelt dat hij beter gewerkt heeft dan de anderen, dan lijkt het mij dat je een nazorg laat doen bij hem. Met nazorg bedoel ik je verder te begeleiden en dat hij je ook goed uitleg waarom die slang in die boom zit.

Een slang in een lemmetje boom is geen gewone slang. Meestal een slang van voorouders die door gaan. Of iets van een erf die er al duizenden jaren in woont en nooit gekapt mag worden.

Een slang en doornen gaan niet, maar deze laat zien dat het geen gewonen en makkelijke slang is.

Ik denk dat je goed uitgelegd moet worden wat er in je boom zit en waarom je het gehad hebt van oma.

Zijn meerdere lukumannen die het in de boom (zelfde) boom hebben gezien?

Maar als advies geeft ik mee, laat de laatste obiaman die goed voor u gewerkt heeft, je nazorg geven, zodat je ook werkelijk er helemaal uit komt.

Je hebt meer te vertellen, dan hoor ik het graag.

« Laatst bewerkt op: 07 augustus 2008, 03:08 door Culturu.com »
*

mama

« Reactie #6 Gepost op: 04 augustus 2008, 15:33 »
odie,

ik heb uw advies opgevolgd en nog een luku bij de laatste obiaman laten doen. hij zegd dat het huis nu schoon is , en wij ook , alleen wordt mijn dochter af en toe door iets of iemand aan geraakt, ze krijgt een bere tee, iets om om der middel vast te binden.voor de rest, ja de slang in de plant, die pant heb ik als klein plantje uit suriname gebracht, want ik hou van pantjes in huis, dus oma van mijn man die zei toen neem dit mee,en die heb ik mee tenomen al bijna 20 jaar.
bij de laatste luku heb ik gevraagd wat de slang wil ,van waar hij komt, of wie hij is  ,maar heb geen antwoord gekregen. wel dat het is van de familie is, en niemand dan ook niemand dat uit huis kan weg halen,

de slang heeft baard en snor zei
hij, ik weet niet of het waar is graag uw advies er over,wel heb ik gelijk een afspraak met de luku man gemaakt, want hij zei dat er zoetigheid geofferd moest worden.

mijn angst moest ik proberen te onder drukken.

maar niemand anders van de andere obiamannen had de slang gezien in onze huis  gezien,alleen de laatste obiaman.
groetjes mama
*

Offline Obiaman

• 1132
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 06 augustus 2008, 14:08 »
Odi,

Goed dat het in ieder geval na zoveel jaren niet meer in uw woning bevind.(bakru,s)
En als u ook voelt dat het veel beter gaat in huis, wat vele jaren niet het geval is geweest, dan is het ook fijn u verder te richten op een heerlijk leven zonder bang te hoeven zijn in huis.

Goed dat van de slang, kan ik wel begrijpen dat er enkele spullen geofferd dienen te worden, wat te maken kan hebben met het gunstig stemmen van iets wat al misschien jaren in de familie zit.

Misschien dat u dromen krijgt hierover dan horen we graag de dromen die u krijgt .

Succes met alles wat u doet.

*

Maike

« Reactie #8 Gepost op: 27 december 2011, 16:25 »
Odi odi...

ik heb een vraag over die vleermuis bakroe.
Bijten ze mensen ook???
Ik heb al ongeveer 2 jaren last van beetjes...
Ik zie duidelijk dat het 2 tandjes zijn...Ik heb ze al meerdere keren gehad. Ik ben verhuisd ma toch krijg ik die beetjes nog...
rondom die beetjes zijn er geen bloestollingen of zo, maar een keertje heb ik een bloed spoor gezien op mn gordijn.

Please...wie kan me hiermee helpen

Groetjes
...Maike

*

Don

Dromen over bijtende vleermuizen
« Reactie #9 Gepost op: 21 mei 2018, 07:33 »
Ik droomde; ik lag in bed eerst werd zij gebeten door een vleermuis, ik heb die doodgemaakt daarna kwam 3 anderen vleermuizen bij mij, ik heb die ook dood gemaak, mijn ouders kwamen bij mij en et leek dat ik in een andere huis was mijn buren waren ook bij, ze gingen verhuizen namen alles mee zelf planken van het huis waarin ik lag ook mee, het huis was een beetje open gebleven, zo zag ik waarom die vleermuizen binnen kwam, daarna droomde ik mijn neefje van 18 jaar bij, hij heeft mijn oma verwond en hij gaf anderen de schuld, toen hebben ze een evenement georganiseerd om de dader te pakken, er waren agenten en militairen bij, ik zag bij de evenement meisjes die ik voor de gek heb gehouden, ik ging voor ze schuilen, daarna werd ik wakker.