Sekseki | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Sekseki

• 5 reactie(s)
  • 274 x bekeken
  • 5 reactie(s)
  • 274 x bekeken
*

Krin'dren

Sekseki
« Gepost op: 23 juni 2018, 03:11 »
Graag wat uitleg over het volgende :
1. Als kind was ik bang voor water (watervrees) en nog steeds. Rare ervan is ondanks mijn vrees dat het enige is wat mij kalmeert wanneer ik stress/gespannen ben. Ga ik langs het water zitten heerlijk gewoon. Maar zodra ik in het water ga dan heb ik een heel ander gevoel. Echt eng alsof ik niet kan ademen. Ik was buiten de stad (Victoria) en we zaten in de rivier maar was gewoon bang ik voelde dat we niet alleen waren. Ik kreeg t gevoel uit het water te gaan, want leek alsof iets op me afkwam. Dat heb ik vaak in 'blaka watra', de rivier, maar een zwembad niet. Iedereen geniet maar lijkt alsof ik alleen iets voel!

Advertentie
Advertentie

*

Een vriend

Re: Sekseki
« Reactie #1 Gepost op: 23 juni 2018, 04:59 »
Ja veel mensen die toch wat in het verleden hebben meegemaakt. in het water. hebben  een extra gevoel in open water.  je bent niet alleen daar maar dat is ook zo.. dat heb ik ook als ik in de rivier zwem. alleen weet ik dat het goed is en er voor me is...en als jij er een angst bij hebt moet je het keren door naar het water te gaan en te gaan praten met het water en een pai... betaal en zeg.. weet je als ooit iemand van jou in het water is omgekomen?
je kan dat met iemand doen die weet van heeft. en zal je het negatieve in positief draaien daar in open water
*

Krin'dren

« Reactie #2 Gepost op: 23 juni 2018, 06:14 »
 Hoi Dankjewel voor jou reactie.
Ik had meer geschreven, maar waarschijnlijk was het te lang ik zie maar een deel
*

Krin'dren

« Reactie #3 Gepost op: 23 juni 2018, 06:24 »
Ik was 8 jr toen ik door de badmeester (parima) in het wAter werd geduwd omdat ik niet durfde te springen. Mijn vrees werd erger/groter. Ik kreeg recent te horen dat ik een watra ingi heb en dat djodjo mi. Is dat de oorzaak ?
*

Krin'dren

« Reactie #4 Gepost op: 23 juni 2018, 06:37 »
Voor die watra ingi moet ik een ring en ketting maken. Ketting reeds gemaakt en droomde 3dagen daarna : ik hoorde 'r geluid van n sekseki zoooo duidelijk!!
Alsof het letterlijk bij mijn oor werd geschud. Er werd toen in mijn oor gefluisterd(vrouwen stem) 'wan redi soft'.Eng !!! Ze fluisterde nog iets maar kan niet erop komen. Wilde wakker worden!
Advertentie
Advertentie

*

een vriend

« Reactie #5 Gepost op: 25 juni 2018, 11:04 »
Voor die watra ingi moet ik een ring en ketting maken. Ketting reeds gemaakt en droomde 3dagen daarna : ik hoorde 'r geluid van n sekseki zoooo duidelijk!!
Alsof het letterlijk bij mijn oor werd geschud. Er werd toen in mijn oor gefluisterd(vrouwen stem) 'wan redi soft'.Eng !!! Ze fluisterde nog iets maar kan niet erop komen. Wilde wakker worden!
  Prachtig  ga er voor...