Poer bai bakru famiri | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Poer bai bakru famiri

• 13 reactie(s)
  • 5600 x bekeken
  • 13 reactie(s)
  • 5600 x bekeken
*

Riet

Poer bai bakru famiri
« Gepost op: 28 september 2013, 08:53 »
Dag allemaal,

Ik volg de site al een tijdje.

Het volgende , mijn onderwerp gaat over een aangetrouwde fam. Ik ben getrouwd en ik heb kinderen. Van mijn man zn kant ,is  de fam helemaal opgeladen door een bai bakru in de fam. Mijn man heeft er naar mijn mening niet zo last van. Maar ik zie het zo , het is van zn moederskant en hij is een kind van zijn moeder. Het kan dus een generatie overslaan , dus op onze kinderen. Ik heb drie kinderen, mijn jongste  kind is een apart kind. Als moeder weet je heus wel , welk kind apart is. De eerste twee zijn van een andere man.

Jaren geleden is er iets cultureels voorgevallen met dit kind van mij. We hebben tig luku 's gedaan , iedere een ander verhaal. Totdat wij naar ons gevoel bij iemand in Su aankwamen die alle puntjes op die i zette. Bleek dus dat van mijn man fam kant (bai bakru) mijn kind hinderde. Vandaar die rare gedragingen van mijn kind.

Wij zijn naar Su gegaan en hebben mijn kind laten baden. Mijn man en ik hebben mijn kind geestelijk uit zn fam gehaald , zodat ze normaal kan functioneren. Mijn kind bloeit op sinds die wassi en het gaat goed met haar. Voor de mensen die hulp zoeken , geef niet op. Blijf bidden!

Advertentie
Advertentie

*

Adyuba-amy

Re: Poer bai bakru famiri
« Reactie #1 Gepost op: 28 september 2013, 16:31 »
U zegt voor de mensen die hulp zoeken
Geef niet op blijf bidden maar ging u zelf
Ook bidden want u ging met u kind naar su
Om het te laten baden ,

Mijn vraag daarbij is dus
Was die wassie echt nodig om u kind op
Te laten bloeien i.p.v u tot god te richten
Zou dat niet genoeg zijn of misschien zelfs,
Helemaal niet helpen?

Ik ben erg benieuwd naar u andwoord
Namelijk ik ook vele families ken die niet
Weten hoe geholpen te worden ..

:love:
*

Offline getyours

• 2212
    • Bekijk profiel
    • Tamare Sma Sani
Re: Re: Poer bai bakru famiri
« Reactie #2 Gepost op: 28 september 2013, 18:16 »
Odi odi,

Geestelijk weg wassen, daarmee zegt u eigenlijk dat u kind geen stamboom heeft via de vader lijn. In die boom neemt u kind een bepaalde plek in als mensen de macht hadden om zich zelf te verwijderen op die plek dan zouden we geen mensen meer zijn.

Maar ook niks staat los van elkaar het een houd het ander in stand door het een te verwijderen ontstaat ergen anders weer een rimpel.

Ik gun u en uw gezin het beste en ik geloof dat men hun best heeft gedaan om u dochter tot een ander besef te laten komen met als gevolg dat zij zich nu beter voelt.

Mvg
Tide mi na kotokoi boi ma'anga leri kisi sabi mo tron Dompo.
*

Riet

« Reactie #3 Gepost op: 29 september 2013, 12:34 »
@ Adyuba

We waren er 17 jaren mee bezig , we hebben haar gewoon als een kind laten opgroeien. Met de gedachte en de gebeden dat we ooit hulp zouden vinden. En ja ik heb mij tot Here gericht tijdens haar opgroeiing, ik bid altijd tot Here. 

En  het heeft echt geholpen , het was nodig dat zij uit de beinvloeding van bai bakru werd gehaald. Haar bigisma's kwamen tijdens de ritueel zelfs naar voren om diegene te bedanken. Het ritueel heeft twee en halve maand geduurd, was zwaar werk. Zij is nu  41 jaar
« Reactie #4 Gepost op: 30 september 2013, 04:23 »
Dag allemaal,

Het volgende , mijn onderwerp gaat over een aangetrouwde fam. Ik ben getrouwd en ik heb kinderen. Van mijn man zn kant ,is  de fam helemaal opgeladen door een bai bakru in de fam. Mijn man heeft er naar mijn mening niet zo last van. Maar ik zie het zo , het is van zn moederskant en hij is een kind van zijn moeder. Het kan dus een generatie overslaan , dus op onze kinderen. Ik heb drie kinderen, mijn jongste  kind is een apart kind. Als moeder weet je heus wel , welk kind apart is. De eerste twee zijn van een andere man.

Jaren geleden is er iets cultureels voorgevallen met dit kind van mij. We hebben tig luku 's gedaan , iedere een ander verhaal. Totdat wij naar ons gevoel bij iemand in Su aankwamen die alle puntjes op die i zette. Bleek dus dat van mijn man fam kant (bai bakru) mijn kind hinderde. Vandaar die rare gedragingen van mijn kind.

Wij zijn naar Su gegaan en hebben mijn kind laten baden. Mijn man en ik hebben mijn kind geestelijk uit zn fam gehaald , zodat ze normaal kan functioneren. Mijn kind bloeit op sinds die wassi en het gaat goed met haar. Voor de mensen die hulp zoeken , geef niet op. Blijf bidden!

Lespeki odi,

Ik heb na het lezen van het bovenstaande één(1) vraag.
- is de vader van uw dochter ergens familie van uw moeder ?.

Odi

Leliambo na sabiambo
Anato fu kandiyaifo

Leliambo na sabiambo
Anato fu kandiyaifo
Advertentie
Advertentie

*

Riet

« Reactie #5 Gepost op: 30 september 2013, 17:52 »
@gnet-neko

Nee
*

Offline sarco

• 4955
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 01 oktober 2013, 11:40 »
Odi Riet,

Ik ben erg blij voor jou, dat je hulp hebt gezocht voor jouw dochter.
En door te bidden heb je ook veel bereikt.

Door vragen te stellen tijdens het bidden, krijg je de antwoorden van je bigi sma's.
Ik heb al een aantal weken geen dromen geplaatst op het forum.
Wel, wat ik allemaal heb gedroomd is soms niet fraai en soms wel erg prachtig.
Daarmee bedoel ik negatief en positief.

Deze mensen zijn door en door slecht.
Ze gaan over lijken heen om hun doel te bereiken, maar voor HOELANG.
Wat ze in gedachten hadden is mislukt.
,, Te Gado takie dat tiede na tiede en no moro fara ,,.
Doordat ik een rein geweten heb en rechtvaardig ben, zie ik heel veel in mijn dromen.

De hoofdrolspeelster in die bai bakroe verhaal van mijn ex/ broer, had zelf onderzoek naar mijn familie gedaan.
Ze had dat persoonlijk aan mij gezegd, toen we nog goed op elkaar waren.
Ik vroeg vervolgens aan haar, waarom ze dat deed en ik begon daarna te lachen.
Deze vrouw is iemand in de leeftijd van 66 jr en er is nog een andere zus van 64 jr.
Die zusters waren bang dat ik mijn ex/ broer zijn ogen zou openen omtrent die bai bakroe die ze in het geheim op hem hebben gewassen.
Mijn ex is zodanig gehersenspoeld waardoor hij alles gelooft wat zijn zussen zeggen en is ook een leek.
Deze man heeft TE GOED met mij geleefd, waardoor ik ook voor hem bid. :yes:
Een zusje van hun, had een keer aan mij gezegd dat ,, mie de mooi na oso ,,.
Maar ,, deng denkie dat mie na soso boto of lauw lauw man,,.

Mijn ex en ik zijn al een aantal maanden uit elkaar gegaan en ik word TOCH nog lastig gevallen door deze hatelijke mensen.
Er werd al in 1 van dromen verklaard dat ik moest oppassen voor mijn dochters.
Het is uitgekomen.
Ik kreeg samen telepatiche dromen met mijn dochters.
In 1 van die dromen hoorde ik duidelijk iemand in mijn oor knarsetanden.
Maar we worden door de Almachtige en de bigi sma's beschermd en omringd.
Ik heb ook in mijn dromen gezien wat er met ze gaat gebeuren.
Wijlen mijn oom ( wisi mang ) had wel kennis gemaakt met die bigi sma
Wanneer iemand niet wil stoppen met zijn of haar wisi praktijken tegen over ons, brengt die bigi sma WEL een einde eraan. :angryfire:
Komt tijd komt raad.

Soms wil ik naar Su bellen, om te vragen waarmee ze bezig zijn, maar het wordt ten zeerste afgewezen door mijn familie.
Ze zeggen, dat deze mensen het niet waard zijn om te bellen.
GOD ziet alles waarmee ze bezig zijn.

Ik wens je gezegende dag toe.

Blessie,
Sarco :love:

*

Riet

« Reactie #7 Gepost op: 01 oktober 2013, 12:46 »
Odi sarco,

Jeetje wat een ellende allemaal. Ik heb gebeden soms zag ik het niet meer zitten. Het heeft 17 jaar geduurd, het heeft geholpen. De mens is door de jaren verblind door de materialistische gedoe , dat het zoveel ellende heeft meegebracht.

Geld doet veel met mensen. Voorouders waren er niet van bewust van de effecten  van geld  zou zijn. Maar wij n in het heden weten dit wel. Ik heb de voorouders vergeven ,maar de fam die het in stand houdt wetende dat het niet goed laat ik over aan de here.
« Reactie #8 Gepost op: 01 oktober 2013, 19:54 »
Lespeki odi,

Sisa Riet voorop gesteld dat ook
Ik blij ben dat het probleem met uw dochter achter de rug is.
Mijn vraag voorafgaand aan mijn opmerking is om technische reden gesteld.

In een eerdere topic is door enkele leden (met duidelijke uitleg)aangegeven wanneer het mogelijk is dat problemen in de sfeer van bai sani van vaderskant kunnen overgaan op hun kinderen.
Volgens de gangbare en onveranderlijke regels is het ook(duidelijk) verklaarbaar hoe of wat.

Odie BO en anderen,

BO, je stelt dat een bai bakroe op den duur bere bakroe wordt, maar als ik als man een bakroe koop kan die bakroe nooit een plaats claimen in de bere van mijn kinderen. Hij kan wel achter mijn kinderen aan gaan maar niet bij anderen uit die bere. Of heb ik het verkeerd?

Odie DK.
*

Peugot 307

« Reactie #9 Gepost op: 08 oktober 2013, 20:46 »
[Odie BO en anderen,

BO, je stelt dat een bai bakroe op den duur bere bakroe wordt, maar als ik als man een bakroe koop kan die bakroe nooit een plaats claimen in de bere van mijn kinderen. Hij kan wel achter mijn kinderen aan gaan maar niet bij anderen uit die bere. Of heb ik het verkeerd?

Odie DK.]

En hier sluit ik mij bij aan...Los van het probleem van uw dochter, is het nog altijd handig dat de waarheid op tafel komt, want als iets wederom de kop op duikt, kan er ruzie ontstaan in de verkeerde richting.

@JK zover ik weet heeft DK  het niet verkeerd, als kind kan je zien wat er in de Bere van je vader gebeurt, maar onderdeel van ..zal je niet worden, natuurlijk kan er een vorm van storing plaatsvinden, maar ook nuttige informatie..ook je kan niet wegwassen wat er niet is.

Konnie Peugot
Advertentie
Advertentie

« Reactie #10 Gepost op: 27 oktober 2013, 16:01 »
Odi,

Het is gezien het gewicht van de topic, niet de bedoeling dat ik uileg geef van wat een bere, een oso of een lo is.
Een kind van de eerste klas van de basisschool vermoeit zich ook nog niet met celdelingenn en chemie.
Mama bere en papa bere is niet het zelfde. wie dat verschil niet kent of slecht leest, hoort zich niet te mengen in deze discussie.
*

Klein

« Reactie #11 Gepost op: 29 juni 2018, 21:10 »
Mag ik u vragen waar u geholpen bent? Want mijn dochter van 7 zit ook met een probleem en ik ben radeloos
*

Sasha

« Reactie #12 Gepost op: 08 juli 2018, 12:11 »
Dag allemaal,

Beste dame,

Graag zou ik van u willen weten bij wie u in Su bent geweest?
Ik heb een soort gelijk probleem en bij elke lukt hoor ik een ander verhaal.
Zo ik misschien het adres van u kunnen krijgen, want u geeft aan dat het na die wasi weer goed gaat met uw dochter.

Groetjes,
Sasha
*

Sasha

« Reactie #13 Gepost op: 08 juli 2018, 12:24 »
Die mensen zoeken allerlei bakroes, maar morgen zitten hun kinderen als ze dood zijn opgescheept met die bakroe.
Schoonfamilie zijn zoveel handen op een buik. Mijn vriend zijn moeder heeft ook allerlei negatieve krachten voor mij gestuurd, waarmee ik nog steeds rond loop.
Hij verliest nu kostbaren dingen uit zijn huis, zou het kunnen dat het die bakroe van der is die zijn kostbaren dingen heeft meegenomen?
Haar dochters zij vreselijk ongelukkig en der zonen daar krijgt ze steeds ruzie mee.
Die familie heeft heel veel problemen, maar ze steunen elkaar wel door dik en dun.
Moeder steelt in winkels en op de markt en nooit betrappen ze haar.
Ze vecht al jaren en is ook ingewijd om culturu dingen te doen. Alleen ziet ze zichzelf in de spiegel. Ze heeft van der eigen moeder gestolen en het huis en erf van haar ouders tot haar bezit gemaakt.
Ik hoop dat deze vrouw een lijdensweg tegemoet gaat en voor ze sterft alles aan haar kinderen opbiecht.

Sasha

Gerelateerde onderwerpen

xx
Wat is het verschil tussen de "bai bakru en de bere bakru" ?

Gestart door gnet - neko

118 reactie(s)
29378 x bekeken
Laatste bericht
23 mei 2014, 17:48
door Loverboy
xx
Vraag over bai bakru die mijn neefje lastig valt

Gestart door Roberto

1 reactie(s)
959 x bekeken
Laatste bericht