over onze winti watra - Winti | Algemene vragen - Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

over onze winti watra

• 6 reactie(s)
  • 2454 x bekeken
  • 6 reactie(s)
  • 2454 x bekeken
*

Corrie

over onze winti watra
« Gepost op: 19 oktober 2009, 01:16 »
Mag ik zelf een aisa-voodu watra maken voor mijn dochter en haar baden???
Heb ik van iemand vernomen, maar heb even de twijfels als ik het ga kunnen, misschien moet ik een lijst hebben hoe je het moet maken.

Advertentie
Advertentie

*

Offline getyours

• 2212
    • Bekijk profiel
    • Tamare Sma Sani
Re: over onze winti watra
« Reactie #1 Gepost op: 19 oktober 2009, 08:00 »
Waarom zo het niet mogen?
Als je weet hoe je het water moet maken dan moet het goed komen.

mvg
Tide mi na kotokoi boi ma'anga leri kisi sabi mo tron Dompo.
*

jan klaassen

« Reactie #2 Gepost op: 19 oktober 2009, 09:24 »
Mag ik zelf een aisa-voodu watra maken voor mijn dochter en haar baden???
Heb ik van iemand vernomen, maar heb even de twijfels als ik het ga kunnen, misschien moet ik een lijst hebben hoe je het moet maken.
Morgu,

Alvorens te baden moet je om begeleiding vragen en om boodschappen of ingevingen. Niet alle watra's voor de aisa zijn hetzelfde. Misschien heeft jou dochter een speciaal ingredient dat in het water moet. Schrik niet want het kan. Dus eerst een kleine begi zetten van minimaal 3 dagen en blijf kosjer, tang kaseri!! En daarna wassen maar........

Jan
*

Offline getyours

• 2212
    • Bekijk profiel
    • Tamare Sma Sani
« Reactie #3 Gepost op: 19 oktober 2009, 09:32 »
Heeft die iemand je ook verteld hoe en waarom je het moet doen?
*

Sramacca Ingi

« Reactie #4 Gepost op: 20 oktober 2009, 11:31 »
Morgu,

Alvorens te baden moet je om begeleiding vragen en om boodschappen of ingevingen. Niet alle watra's voor de aisa zijn hetzelfde. Misschien heeft jou dochter een speciaal ingredient dat in het water moet. Schrik niet want het kan. Dus eerst een kleine begi zetten van minimaal 3 dagen en blijf kosjer, tang kaseri!! En daarna wassen maar........

Jan

odie iedereen

Jan heeft gelijk  niet alle  winties gebruiken de zelfde dingen.. Er zit soms verschil in
Ik praat uit ervaring...
Ik had eens een Vodu ring  gekaseert .. met florida water.. pompeía en smerie wirie enzz
Wel ik had het geweten ... ik kon die ring niet aan doen.. zolang ik het aan had kreeg ik een gespannen hoofd
en kreeg het gevoel die ring weg te gooien .
Na nader onderzoek kwam ik erachter dat mijn vodu geen pompeía gebruikte , want het stinkt
En die smerie wierie jeukt hem .. hij wilde liever die snekie wierie

Zo zie je weer ... er zat verschil in.. ik moest  alles opnieuw doen { zelfs door een expert}

dus mijn advies is .. eerst op onderzoek gaan...  vraag je Konfo's om advies en  wees niet moe om te bidden .

Want ALLA WATRA ...A NO WATRA !!!

Sramacca Ingi :love:
Advertentie
Advertentie

*

driefutu

« Reactie #5 Gepost op: 20 oktober 2009, 17:22 »
in alle ingi watra b.v. heb je bijna 100% de zelfde soorten planten/kruiden in zitten,het is niet zo dat als 10 mensen een watra ingi gaat baden bij een duman,dat deze duman voor alle 10 de mensen verschillende kruiden /planten gaat gebruiken, alleen kan er een kleine verschil zijn met een paar kleine dingens,maar geen grote.verteld iemand wat anders dan klopt het niet.
« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2009, 18:31 door Luangu Masra »
*

dus

« Reactie #6 Gepost op: 20 oktober 2009, 17:35 »
dus,driefutu jij gebruikt dus           in je ingi watra.weer wat bijgeleerd
« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2009, 18:33 door Luangu Masra »