obia/wroko boei | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

obia/wroko boei

• 8 reactie(s)
  • 4134 x bekeken
  • 8 reactie(s)
  • 4134 x bekeken
obia/wroko boei
« Gepost op: 13 augustus 2011, 14:22 »
Odi brada nanga sissa,
Het volgende is mij overkomen:Ik heb een wroko boei die ik dagelijks draag ter bescherming etc op een bewuste dag had ik de hele dag mijn boei aan ik was van plan ergens heen te gaan ik kleed mijn aan ,pak mijn auto sleutels en plotseling begon mijn boei te zakken naar mijn arm ondanks ik het 's mogens een goed foela met jenever gegeven  had het zat de hele dag strak om mijn boven arm maar op het moment dat ik weg wou werd de boei als het ware groot en zakte /gleed naar beneden.
Ondanks dit gebeuren ben ik toch op pad gegaan ik heb die boei weer naar boven mijn arm geschoven maaaaaar...
Brada nanga sisa nadat ik weg ging heb ik heel wat problemen gehad o.a stress etc   het heeft mij die dag veel geld gekost qua onnodige kosten die voort vloeide uit de problemen
maar helaas als ik geweten had was ik thuis gebleven die ochtend verliep alles uitstekend maar nadat ik middags weg ging en mijn boei schoof naar beneden kwam nadien alle ellende.
Als ik terug denk over het gebeuren die dag was het een voorteken van mijn wroko boei om niet weg te gaan?
ik ben benieuwd naar jullie meningen in deze ellendige situatie waarin ik terecht kwam !
Odi tang boeng

Advertentie
Advertentie

*

Offline mpb

• *
  • 22
    • Bekijk profiel
Re: obia/wroko boei
« Reactie #1 Gepost op: 14 augustus 2011, 17:05 »
Odi jong tigri,

Ondanks dat die boei je beschermt zijn er altijd situaties die je beter kunt vermijden: voorkomen is beter dan genezen. Het was inderdaad een waarschuwing om niet te gaan.

*

Jan Klaassen

« Reactie #2 Gepost op: 14 augustus 2011, 19:28 »
Odi brada nanga sissa,
Het volgende is mij overkomen:Ik heb een wroko boei die ik dagelijks draag ter bescherming etc op een bewuste dag had ik de hele dag mijn boei aan ik was van plan ergens heen te gaan ik kleed mijn aan ,pak mijn auto sleutels en plotseling begon mijn boei te zakken naar mijn arm ondanks ik het 's mogens een goed foela met jenever gegeven  had het zat de hele dag strak om mijn boven arm maar op het moment dat ik weg wou werd de boei als het ware groot en zakte /gleed naar beneden.
Ondanks dit gebeuren ben ik toch op pad gegaan ik heb die boei weer naar boven mijn arm geschoven maaaaaar...
Brada nanga sisa nadat ik weg ging heb ik heel wat problemen gehad o.a stress etc   het heeft mij die dag veel geld gekost qua onnodige kosten die voort vloeide uit de problemen
maar helaas als ik geweten had was ik thuis gebleven die ochtend verliep alles uitstekend maar nadat ik middags weg ging en mijn boei schoof naar beneden kwam nadien alle ellende.
Als ik terug denk over het gebeuren die dag was het een voorteken van mijn wroko boei om niet weg te gaan?
ik ben benieuwd naar jullie meningen in deze ellendige situatie waarin ik terecht kwam !
Odi tang boeng
Odi,

Deze vraag moet je niet stellen als je een wroko boei hebt. Je zal toch wel geleerd zijn hoe de boei werkt. Dus sorry, ik begrijp dit niet. Als jij je dit nu nog afvraagt dan heb je iets gemist hoor.
« Reactie #3 Gepost op: 15 augustus 2011, 00:36 »
Odi,

Deze vraag moet je niet stellen als je een wroko boei hebt. Je zal toch wel geleerd zijn hoe de boei werkt. Dus sorry, ik begrijp dit niet. Als jij je dit nu nog afvraagt dan heb je iets gemist hoor.

Ie firie !
*

Cultuurlobie

« Reactie #4 Gepost op: 17 augustus 2011, 11:12 »
Odi jong tigri,

Kreeg je dan niet een bepaalde ingeving op het moment dat je boei zo slap werd dat het afgleed. Een gedachte erbij. Er zijn soms verschillende tekenen die worden doorgeseind om je te waarschuwen voor onheil. In jouw geval je boei die plots slap werd. Anderen dromen of anderen zitten en krijgen een ingeving om ergens niet meer te gaan. Het gaat er dan om om jezelf goed te kennen en de tekenen te herkennen en te volgen. Fijne dag
Advertentie
Advertentie

*

Offline Ingi 01

• 645
  • a soso bun mi e du,bun nen mi no abi a kondre
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 17 augustus 2011, 21:39 »
Odi,

:great:

degene die jou deze boei gegeven heeft zal jou moeten vertellen hoe het werkt..
je gaat seinen krijgen wanneer iets niet pluis is...
jouw sein was dat je boei zakte..praat met je bigi sma`s op dat moment..zodat je een ingeving krijgt....
als je die seinen niet kent of herkent kan je problemen blijven krijgen..
praat zo goed mogelijk met je obia om duidelijkheid te krijgen en je seinen te herkennen..
 :jap:
gado na wan bun gado, so a de..a hopo mi, a drai mi lontu, a hopo mi futu te na he gron!
« Reactie #6 Gepost op: 18 augustus 2011, 12:30 »
Odi brada nanga sissa,
grang tagie voor jullie reactie.
allereerst wil ik bij vermelden dat ik voordat de boei zakte een ingeving kreeg om niet heen te gaan maar heb dit genegeert.
vanmorgen voordat ik jullie reactie's las ben ik in trance geraakt mijn obia heeft mij duidelijk gemaakt over de tekenen van de boei wanneer deze zakt daar ik dit voor het eerst mee maakte.
Zelf wis ik als een boei klem er onheil etc in de buurt is etc......
maar de manier hoe het naar beneden zakte alsof het van boven naar beneden bewoog heb ik voor het eerst meegemaakt het is daarom logisch als ik de betekenis wis hiervan had ik dit niet geplaatst zo onnozel ben ik weer niet ......culturu deel je met mensen om van elkaar op een positieve manier te leren maar geen onzin te kraaien o.a als je een wroko boei heb moet je alles weten of de betekenis weten daarvan dit is de grootste flauwe kul als er op zo', onderwerp gereageert wordt de positieve reactie bedankt ik hartelijk jullie hebben gelijk volgens mijn obia.. gran tangie .
de wintie culturu kan enkel vooruit gaan als wij mensen van elkaar leren en elkaar respecteren ,maar geen domme onzin/reactie verkondigen.
odi tang boeng
*

Offline lovely

• Michella Rulezzz..
  • 724
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 18 augustus 2011, 16:33 »
Odi brada nanga sissa,
grang tagie voor jullie reactie.
allereerst wil ik bij vermelden dat ik voordat de boei zakte een ingeving kreeg om niet heen te gaan maar heb dit genegeert.
vanmorgen voordat ik jullie reactie's las ben ik in trance geraakt mijn obia heeft mij duidelijk gemaakt over de tekenen van de boei wanneer deze zakt daar ik dit voor het eerst mee maakte.
Zelf wis ik als een boei klem er onheil etc in de buurt is etc......
maar de manier hoe het naar beneden zakte alsof het van boven naar beneden bewoog heb ik voor het eerst meegemaakt het is daarom logisch als ik de betekenis wis hiervan had ik dit niet geplaatst zo onnozel ben ik weer niet ......culturu deel je met mensen om van elkaar op een positieve manier te leren maar geen onzin te kraaien o.a als je een wroko boei heb moet je alles weten of de betekenis weten daarvan dit is de grootste flauwe kul als er op zo', onderwerp gereageert wordt de positieve reactie bedankt ik hartelijk jullie hebben gelijk volgens mijn obia.. gran tangie .
de wintie culturu kan enkel vooruit gaan als wij mensen van elkaar leren en elkaar respecteren ,maar geen domme onzin/reactie verkondigen.
odi tang boeng

Odi,
 :great:
Zo is het helemaal.
We leren van elkaar  door elkaar te respecteren

dat na culturu.
Blijf vrolijk met me, dan ben ik vrolijk met jou
*

blankie

« Reactie #8 Gepost op: 13 oktober 2018, 20:03 »
mijn boei word soms heel warm. normaal koud.. maar als het warm word dan weet ik iets is niet goed. en de andere boei die knijpt soms. maar ze doen hun werk prima.

Gerelateerde onderwerpen

vink
dromen over wroko boei

Gestart door Boesi Gado ser

2 reactie(s)
911 x bekeken
Laatste bericht
30 april 2016, 16:24
door Boesi Gado ser
xx
obia boei

Gestart door Parvatie

2 reactie(s)
5088 x bekeken
Laatste bericht
08 juni 2011, 10:13
door Boya
xx
Kan een fodu ook een wroko winti/obia zijn?

Gestart door Bridge

16 reactie(s)
4393 x bekeken
Laatste bericht
22 april 2010, 13:13
door Bridge
xx
Kan een kromantie een wroko obia/winti zijn

Gestart door lalamaka

12 reactie(s)
2972 x bekeken
Laatste bericht
17 mei 2011, 14:51
door Boya ni
xx
Srawai obia ?? ( een obia die met owru danst) ( weei obia)

Gestart door Walanowan

7 reactie(s)
2255 x bekeken
Laatste bericht
07 augustus 2009, 01:28
door Luangu Masra