Obia zetten bij iemand ? | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Obia zetten bij iemand ?

• 9 reactie(s)
  • 5145 x bekeken
  • 9 reactie(s)
  • 5145 x bekeken
*

shorty_d

Obia zetten bij iemand ?
« Gepost op: 10 juli 2008, 14:18 »
me vriendin vertelden me dat haar stiefmoeder een soort Obia had gezet bij haar vader zodat haar vader helemaal verliefd werd op haar stiefmoeder en haar eigen moeder verliet , het mag eigenlijk niet maar ik wil het ook doen bij iemand zodat diegene die ik leuk vind verliefd word op mij met een soort voodoo achtig iets . Wie kan mij meer uitleg geven ?

Advertentie
Advertentie

*

Offline luangupikinte

• 807
  • tide mi du den bun tamara den wani kiri mi
    • Bekijk profiel
Re: Obia zetten bij iemand ?
« Reactie #1 Gepost op: 10 juli 2008, 14:37 »
Odi Odi

Dit soort praktijken zijn dingen waar ik niet achter sta:exclam:
1. Het loopt dan Ook Altijd !! verkeerd af
2. Je Wordt Driemaal Harder terug gestraft
3. Als Je het toch doet heeft dit hele erge nare gevolgen bv.
die persoon is zo verliefd op je(kroi het verliefd maken van iemand door wisi)
dat die persoon tot alles in staat is zelfs  tot moord

ik raad u dit niet aan :exclam: :fun_001:
en vind het dan erg vervelend dat dit soort praktijken in de winti kultuur
worden ondergaan

*

shorty_d

« Reactie #2 Gepost op: 10 juli 2008, 14:54 »
awh jammer man :( ik zou het wel graag willen maar als ik daarmee word gestraft :( waarzo voeren ze zulke praktijken uit ? alleenin andere landen of ook in Nederland?
*

Offline Alinga

• 741
  • Tang du bung yu sa kiesi litie wan dey
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2008, 15:43 »
Odi
Elke dag vraag ik mij af wat je ermee bereikt om zo iets te doen. Mijn advies is gewoon niet DOEN. Jou kinderen en kleinkinderen
zullen de tol moeten betalen. Van generatie op generatie. Wil je dat jou familie dat aandoen ik denk het niet . Het is gewoon wisi.
Als iets van jou moet zijn zal het ook zo zijn. Je komt wel iemand tegen. :love
*

Offline yaw-yaw

• *
  • 11
  • man de moro man!
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 06 oktober 2008, 23:00 »
me vriendin vertelden me dat haar stiefmoeder een soort Obia had gezet bij haar vader zodat haar vader helemaal verliefd werd op haar stiefmoeder en haar eigen moeder verliet , het mag eigenlijk niet maar ik wil het ook doen bij iemand zodat diegene die ik leuk vind verliefd word op mij met een soort voodoo achtig iets . Wie kan mij meer uitleg geven ?

Ik wil graag mijn reactie geven.

Odi mi lespekie odi kondre

Het is naar mijn denkwijze nooit goed om inzee te gaan met dit soort wisi/kroi praktijken.

1. dit noemt men dus echte kroi, wisi of slechte zwarte magie
2. om een persoon te kroyen is meestal minder moeilijk dan om weer af te komen van zo een persoon....(swerie)
3. nu je de persoon doormiddels van kroy tot je macht gekregen hebt....en die persoon blijkt ook nog eens wat jij misschien nog niet wist een veel grotere duivelse .....kant te hebben waar je dus op dat moment tijdens het verliefd zijn of nooit aan gedacht had...hoe stel je jezelf dan op in zo een positie...heb je daar wel eens bij stil gestaan.......(de goede of slechte kant )....
4. stel je voor je ziet evt, weken, maanden of zelfs jaren later (per ongeluk) een nog leuker iemand,  wat ga je  dan met je kroy vriend doen.....proberen te dumpen???
5. en als je kroy vriend erachter gekomen is wat jij met hem gedaan hebt....hoe wil je jezelf hier tegen gaan verdedigen......

mijn groeten

yaw-yaw
Advertentie
Advertentie

« Reactie #5 Gepost op: 07 oktober 2008, 13:46 »
Ik wil graag mijn reactie geven.

Odi mi lespekie odi kondre

Het is naar mijn denkwijze nooit goed om inzee te gaan met dit soort wisi/kroi praktijken.

1. dit noemt men dus echte kroi, wisi of slechte zwarte magie
2. om een persoon te kroyen is meestal minder moeilijk dan om weer af te komen van zo een persoon....(swerie)
3. nu je de persoon doormiddels van kroy tot je macht gekregen hebt....en die persoon blijkt ook nog eens wat jij misschien nog niet wist een veel grotere duivelse .....kant te hebben waar je dus op dat moment tijdens het verliefd zijn of nooit aan gedacht had...hoe stel je jezelf dan op in zo een positie...heb je daar wel eens bij stil gestaan.......(de goede of slechte kant )....
4. stel je voor je ziet evt, weken, maanden of zelfs jaren later (per ongeluk) een nog leuker iemand,  wat ga je  dan met je kroy vriend doen.....proberen te dumpen???
5. en als je kroy vriend erachter gekomen is wat jij met hem gedaan hebt....hoe wil je jezelf hier tegen gaan verdedigen......

mijn groeten

yaw-yaw

Helemaal mee eens. Je denkt dat je weet waar het begint maar je weet niet waar het eindigd. God heeft niet voor niks ieder mens een eigen wil gegeven. Respecteer dit dan ook dat je mensen niks af kan dwingen.Als deze man jouw niet wil dan heb je pech.Gebeurt bij iedereen wel eens want je kan niet alles hebben/krijgen in het leven.Ik persoonlijk zie het als aanranding.
Denk er eens aan hoe jij het zou vinden als iemand sex met je wil hebben tegen jouw zin in?En je kan geen nee zeggen maar alleen maar doen wat die ander wilt?Je ontneemt zo iemand anders zijn identiteit en daar heeft niemand het recht toe.

Ik heb zoiets in mijn naaste omgeving meegemaakt en wat ik je kan vertellen is dat je er een ander heel veel leed mee berokkend. En dan hebben we het niet eens over jouzelf gehad.(en de nadelige gevolgen.)Jij komt vast iemand tegen in je leven die oprecht van je houdt.

Brasa,
Caprice

*

drago

« Reactie #6 Gepost op: 05 oktober 2009, 17:55 »
*

jan klaassen

« Reactie #7 Gepost op: 05 oktober 2009, 19:11 »

Hoe zou jij het vinden als iemand tegen je wil jou vasthoudt? Ik hoop niet dat je hier iemand vindt die jou zal helpen hoor want het is onkies, niet zuiver, niet kocher, fout, slecht, haram, niet goed, niet juist, volstrekt ontoelaatbaar!

Blij te lezen dat totnogtoe iedereen je het afraad. En dat had ik ook verwacht. Lang leve CC!!

Jan
« Reactie #8 Gepost op: 02 april 2017, 07:57 »
shorty

is het gelukt
*

Offline Ikke

• *
  • 11
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 09 oktober 2018, 19:32 »
shorty

is het gelukt

Dat zou ik ook willen weten is het gelukt ?
Advertentie
Advertentie

Gerelateerde onderwerpen

xx
Iemand belt aan bij mij.

Gestart door sarco

2 reactie(s)
1256 x bekeken
Laatste bericht
05 april 2013, 13:00
door sarco
xx
Wanneer draagt iemand een afoe censie bij zich

Gestart door Banabong

1 reactie(s)
982 x bekeken
Laatste bericht
06 juni 2016, 22:01
door love-ly
xx
Droom waarin ik gevraagd werd een luku te doen bij iemand. (HELP A.U.B)

Gestart door Neede

2 reactie(s)
1731 x bekeken
Laatste bericht
08 april 2013, 10:53
door Neede
xx
bij uitdaging van anderen kwan mijn kantamasi obia .

Gestart door fajalobi

1 reactie(s)
2156 x bekeken
Laatste bericht
06 februari 2009, 13:18
door Dya-Dya
xx
Obia voorkomt dat zijn asi doodging bij botsing!

Gestart door fajalobi

0 reactie(s)
1179 x bekeken
Laatste bericht
05 mei 2009, 12:34
door fajalobi