navelstreng bonu | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

navelstreng bonu

• 4 reactie(s)
  • 316 x bekeken
  • 4 reactie(s)
  • 316 x bekeken
*

EME

navelstreng bonu
« Gepost op: 19 juni 2018, 12:29 »
Hi lezers,

Ik had zoveel vragen, maar me andere topic was behoorlijk lang. Ik vroeg me eigenlijk dus af, omdat de navelstreng van me dochter bij der oma en vader is, wat er allemaal mee gedaan kan worden. Heb het hem terug gevraagd maar hij deed er heel moeilijk over om het aan me te geven.

Groetjes EME

Advertentie
Advertentie

*

betwist

Re: navelstreng bonu
« Reactie #1 Gepost op: 19 juni 2018, 13:54 »
navelstreng   koembatee...
zoo. de koembatee. in Suriname vooral begraaf men de koembatee ergens en praat men erbij dat het heel goed moet gaan met het kind. meestal bij een boom.
tegenwoordig plak men het in een fotoalbum. enz. vroeger en nu.

er zijn mensen die gek doen en zeggen ,,mi koembathee beri na lowmang oso yere dus no klets mi,, dus de manier hoe er met de koemba thee om is gegaan maakt dat kind..

de 1 ziet het als bijgeloof,want in andere culturen gooien ze het gewoon weg en klaar.

zo en nu komt de vraag, waarom zou hij jou het moeten geven? hij is vader denkt hij   hij kan het net zo goed ook bewaren zoals jij het kan bewaren.

wie heeft er meer recht op .. dit is een moeilijke vraag.

samen zouden jullie eruit moeten komen.. papa en mama, houden jullie je hoofd cool en lossen jullie het vriendschappelijk op wat het beste is voor het kind.

*

EME

« Reactie #2 Gepost op: 19 juni 2018, 14:12 »
navelstreng   koembatee...
zoo. de koembatee. in Suriname vooral begraaf men de koembatee ergens en praat men erbij dat het heel goed moet gaan met het kind. meestal bij een boom.
tegenwoordig plak men het in een fotoalbum. enz. vroeger en nu.

er zijn mensen die gek doen en zeggen ,,mi koembathee beri na lowmang oso yere dus no klets mi,, dus de manier hoe er met de koemba thee om is gegaan maakt dat kind..

de 1 ziet het als bijgeloof,want in andere culturen gooien ze het gewoon weg en klaar.

zo en nu komt de vraag, waarom zou hij jou het moeten geven? hij is vader denkt hij   hij kan het net zo goed ook bewaren zoals jij het kan bewaren.

wie heeft er meer recht op .. dit is een moeilijke vraag.

samen zouden jullie eruit moeten komen.. papa en mama, houden jullie je hoofd cool en lossen jullie het vriendschappelijk op wat het beste is voor het kind.

Dat is waar ik had er zelf ook geen problemen mee dat het daar was, maar ik weet niet veel van culturele dingen, is sinds ik met me vriend ga heb ik er echt echt kennis meegemaakt. Mijn vader weet heel veel maar heeft al die dingen niet aan ons meegegeven. Mijn vader heeft gezegd dat ik het daar moet weghalen, me vriend zn moeder en ik gaan niet door 1 deur, omdat ik vond dat ze teveel bemoeide met de opvoeding het was geen tips meer geven maar gewoon overnemen, alsof zij de moeder is. Heb een heel naar gevoel bij haar laatste tijd, en ik weet wat ze allemaal doet op cultureel gebied denk ook meer daarom dat ik echt ben gaan nadenken toen me vader me vertelde dat ik het daar moet weghalen. En ook omdat me vriend, toen ik ernaar vroeg, meteen heel vijandig reageerde.
*

Brownie

« Reactie #3 Gepost op: 19 juni 2018, 15:54 »
ja als een schoonmoeder je niet mag kunnen ze ver gaan vooral als de zoon een moederskindje is. want enig kind is vaak zo verwend en doet wat mama zegt.

is jou kind, haal haar navelstreng daar weg.. en als ze je het niet willen geven dan kan je eisen stellen. voorbeeld is als ik het niet krijg dan zie je je kind minder of dan naar de rechter.

*

EME

« Reactie #4 Gepost op: 19 juni 2018, 16:30 »
ja als een schoonmoeder je niet mag kunnen ze ver gaan vooral als de zoon een moederskindje is. want enig kind is vaak zo verwend en doet wat mama zegt.

is jou kind, haal haar navelstreng daar weg.. en als ze je het niet willen geven dan kan je eisen stellen. voorbeeld is als ik het niet krijg dan zie je je kind minder of dan naar de rechter.

Ja en ik weet dat deze moeder veel voor der zoon doet, ze heeft me paar keer ook duidelijk gemaakt dat niemand der zoon van der af kan pakken en zelfde heeft ze over me dochter gezegd, zomaar uit het niets zei ze me dat wat ik ook doe of probeer ik der nooit weg kan houden bij der.
mijn vader zei percies het zelfde ja dat ze me ermee kapot kunnen maken als ze dat wilt. maar ik heb het gevraagd maar hij weigerd, hij verteld mij hij heeft een slecht gevoel erbij dat het naar mij komt, omdat ik er dan voor zou kunnen zorgen dat onze dochter niet meer bij hem gaat willen gaan. daarom wilt hij het houden en "beschermen". Oh ja en als ik zulke dingen wil dat ik deze dingen dus bepaal vind hij meteen ik wil alles alleen doen, hij voelt zich geen vader omdat ik alles bepaal.
Advertentie
Advertentie

Gerelateerde onderwerpen

xx
Hoe is het mogelijk dati wang bonu kan wisi wang tra bonu

Gestart door waswasgodo

5 reactie(s)
1554 x bekeken
Laatste bericht
27 januari 2011, 08:40
door aboika
xx