mofo sma | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

mofo sma

• 3 reactie(s)
  • 1351 x bekeken
  • 3 reactie(s)
  • 1351 x bekeken
*

Offline mi asi

• 1067
  • Te yu abi pasensi, yu sa si mira bere.
    • Bekijk profiel
mofo sma
« Gepost op: 21 augustus 2015, 18:05 »
Odi Odi

Beste Kulturu mangs

Mi sabi dat te wang sma  no lobi wang tra sma dang a sma disi kan doe wang lo sani.
Deze persoon kan je op allerlei manieren tegenwerken
Deze persoon kan fysiek geweld gebruiken
Deze persoon kan verbaal geweld gebruiken
Deze persoon kan je bewiezen ( wisie )

Maar er zijn ook andere mensen die niks hoeven te doen. ( ze beginnen je te haten)
Deze mensen hebben soms de mogelijkheid je kwaad te doen. Ze weten dat als ze je haten je in de problemen kom.

Mijn vraag is: hoe is het mogelijk dat iemand alleen met haar gedachten mensen kwaad kan doen. Ik ken iemand die vaak zegt dat zij niemand op haar hart houdt want anders is die persoon verloren. Is dit ook niet een vorm van kwaad doen. Of heeft deze persoon bepaalde slechte "dingen" die zgn. vijanden kwaad kan doen. vrij vertaald: a sma kan wies joe nanga ing mofo wang.

Ik hoop dat jullie soortgelijke gevallen kennen en reageren.

Krakti
Basra

Advertentie
Advertentie

Re: Re: mofo sma
« Reactie #1 Gepost op: 27 augustus 2015, 15:36 »
Odi Odi

Beste Kulturu mangs

Mi sabi dat te wang sma  no lobi wang tra sma dang a sma disi kan doe wang lo sani.
Deze persoon kan je op allerlei manieren tegenwerken
Deze persoon kan fysiek geweld gebruiken
Deze persoon kan verbaal geweld gebruiken
Deze persoon kan je bewiezen ( wisie )

Maar er zijn ook andere mensen die niks hoeven te doen. ( ze beginnen je te haten)
Deze mensen hebben soms de mogelijkheid je kwaad te doen. Ze weten dat als ze je haten je in de problemen kom.

Mijn vraag is: hoe is het mogelijk dat iemand alleen met haar gedachten mensen kwaad kan doen. Ik ken iemand die vaak zegt dat zij niemand op haar hart houdt want anders is die persoon verloren. Is dit ook niet een vorm van kwaad doen. Of heeft deze persoon bepaalde slechte "dingen" die zgn. vijanden kwaad kan doen. vrij vertaald: a sma kan wies joe nanga ing mofo wang.

Ik hoop dat jullie soortgelijke gevallen kennen en reageren.

Krakti
Basra
Ik herken wat je zegt. Ik heb 1 persoon in me cirkel waarvan ik duidelijk zie wat voor effect woorden hebben op onze medemens.
Nou weet ik dat deze persoon een sterke achterban heeft dus vermoedde ik dat het daardoor kwam.

Maar sinds ik me ermee bezighoud zie ik ook dat mijn woorden invloed hebben, op zowel mezelf als op andere mensen.
Nadat ik dat opmerkte ging ik op zoek naar antwoorden in de bijbel.

Daar vond ik de teksten Spreuken 17 vers 27-28 en Jacobus 5 vers 16, die luiden als volgt: “Iemand die zijn verstand goed gebruikt, houdt zijn tong in bedwang. Want een dwaas, die zijn mond houdt, wordt voor wijs versleten; voor verstandig gehouden, omdat hij niets zegt”.
“Want als een goed en rechtvaardig mens God om iets bidt, dan heeft dat een geweldige uitwerking. Des te meer omdat wij, door ons geloof in Jezus, door God zelf als rechtvaardig worden beschouwd”.

Naar mijn idee zijn die versen testament voor de kracht die een ieder heeft met het gebruik van woorden.
*

Mirry

Kippen/vogels
« Reactie #2 Gepost op: 12 mei 2018, 12:35 »
Hoi ..
Ik heb meer een vraagje.
Ik heb in 2 maanden rare situaties ervaren ..er lag op een ochtend een hoop witte kippenveren op mijn voordeur mat ..??en een paar weken ..gistermorgen dus ..een vogel kop (vers afgebroken)in mijn bloembak bij mijn voordeur??
Mijn vraag is ..wie weet wat dit is of moet ik me zorgen maken ..Rare situatie..
*

Een vriend

Re: mofo sma
« Reactie #3 Gepost op: 12 mei 2018, 18:19 »
er zal ergens iemand zijn die je haat als ik het zo hoor. de kip zonder veren is dat jij arm zou moeten zijn. kip zonder veren. kan niet veel.. en nog erger de kop van de kip.. in Haïti en zulk soort landen verwacht je dit.  dus zoek het in een hoek dat iemand jou iets vervelends toewenst en voodoo praktijken naar je stuurt.. heb je tapu enz .. zodat je de persoon voor bent. niet dat het je raakt.  soms doen mensen deze dingen stiekem.maar deze persoon wilt dat je het weet.. dus slaap er niet voor. onderschat het niet.. zoek je hulp bij een duman zodat je weet. wat ze ook doen. mij zullen ze niet krijgen. 

Gerelateerde onderwerpen

xx
Mofo jari

Gestart door love-ly

54 reactie(s)
13693 x bekeken
Laatste bericht
30 oktober 2018, 13:15
door Kennis der natuur
xx
draai mofo indji

Gestart door kantasi-gadu