komt je winti die je boodschappen brengt altijd in de gedaante van familie? | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

komt je winti die je boodschappen brengt altijd in de gedaante van familie?

• 1 reactie(s)
  • 1307 x bekeken
  • 1 reactie(s)
  • 1307 x bekeken
*

Offline meljo

• 2062
  • Be the change you want to see in the world
    • Bekijk profiel

Odi Odi iedereen,

Ik stel deze vraag omdat ik met een collega heeft gedroomd en ze bracht eigenlijk een soort van boodschap voor me.
Iets van als het jou goed gaat gaat het mij ook goed.
Net alsof ze me een hint wilt geven.
Aangezien ik van veel mensen hoor dat het vaak familie is, dus bv de Aisa in de gedaante van je moeder,
vraag ik me af of het ook anders kan zijn.
We dromen nl. vaak met en over elkaar.
Graag jullie reactie's/ervaringen.

Gran Tangi,

Meljo

Advertentie
Advertentie

*

Kopro

Odi Meljo,

Mijn ervaring is dat ze in beide gedaantes kunnen komen; zowel vrienden als familie. Bij sommige mensen heb je zelfs een onderscheid tussen konfo's van moeders- en van vaderskant(in de manier hoe ze zich vertonen in de droom). Deze zien ze dan  in dromen als familieleden van moeders- en van vaderskant.
En ook heb je konfo's die bij jou zijn gekomen vb je gaat ergens en hij/zij ziet jou en wilt bij jou komen. Dit kan na toestemming van de hoofdpersonen/-konfo's. Bij mij komen deze dan in de droom als een goede vriend of gewoon als hun zelf(als een ingi etc). Op deze manier heb ik een keer toen ik in Suriname op vakantie was iemand erbij gekregen. Ik was een weekend naar Nickerie. Toen ik terug was kreeg ik een droom van een indiaan die me vertelde waar hij mij is tegen gekomen(op een brug in Nickerie) en sindsdien bij me is.

Mijn mening en ervaring is dat het ook heeft te maken met de band die je met de persoon hebt. Ook lijkt het erop dat de konfo's in de gedaante van de personen wiens belangrijkste (karakter) eigenschappen 'overeen' komen met die van hun. Of beter gezegd hoe jij de personen ervaart. vb de boodschappers van een van de vodu's komen in de gedaantes van twee hele goede vrienden van me. De aisa komt soms in de vorm van mijn grootmoeder; ze is lief, geduldig en zorgzaam.  Twee busi-ingi's in de vorm van mijn moeder en vader; ze zijn streng maar rechtvaardig. Twee watra-ingi's in de vorm van een tante en oom van mij; zij houden van plezier maar kunnen als het nodig is ook streng zijn.

mvg

Kopro

Gerelateerde onderwerpen

xx
klein gedaante komt aan mijn kant van het bed staan

Gestart door jay-velino

3 reactie(s)
1824 x bekeken
Laatste bericht
23 april 2011, 09:43
door jay-velino
xx