is lucifer nu wel of niet een kromanti winti, | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

is lucifer nu wel of niet een kromanti winti,

• 16 reactie(s)
  • 10517 x bekeken
  • 16 reactie(s)
  • 10517 x bekeken
*

Offline lovely

• Michella Rulezzz..
  • 725
    • Bekijk profiel
is lucifer nu wel of niet een kromanti winti,
« Gepost op: 02 januari 2009, 17:13 »
hallo allemaal,

er was een programma op een radio staion waarin verteld werd dat lucifer een kromanti winti is.(snap het dus niet)

wie weet wat bedoelt word met,lucifer, is dat een engel of was dat juist weer, een engel die de kant van satan had gekozen.

wie weet meer over, lucifer en Gabriel enz te vertellen.

groetjes.

Blijf vrolijk met me, dan ben ik vrolijk met jou
Advertentie
Advertentie

*

Romano

Re: is lucifer nu wel of niet een kromanti winti,
« Reactie #1 Gepost op: 02 januari 2009, 21:57 »
Odi Lovely,

Als in dat programma vertelt wordt dat een Tapu-kromanti een gevallen aartsengel is die de kant van Satan gekozen heeft, is het aan jou af te vragen waar deze meneer/mevrouw deze wetenschap vandaan heeft.

Is dat hem verteld door voorgangers? Refereerde hij naar de Bijbel? Of heeft een Kromanti hem dat laten weten?

Lucifer wordt aangeduidt als een gevallen aartsengel die in opstand kwam tegen de Almachtige, maar verloor en dus als demoon wordt beschouwd.

Nu is het zo dat in onze cultuur de Tapu-Kromantie als de boodschapper van God wordt beschouwd en als deze zich manifesteert deze altijd de boodschap zal geven dat de mens zich naar God moet richten, want zonder de Almachtige God waren zij er ook niet.

Zo zie je dat de Kromanti dan nooit de volger van Satan kan zijn als hij de boodschapper van God is.

Wat men moet begrijpen is dat de openbaringen zich allemaal zullen voordoen in jouw eigen cultuur, zo ook de engelen.

Ik hou zelf niet van vergelijkingen trekken omdat ik vind dat men zijn cultuur moet kunnen waarderen zonder goedkeuring van anderen die een andere religie hanteren. Maar goed...

Volgens westerse wetenschap zijn er 4 verschillende aartsengelen Aartsengel Uriël, Raphael, Michael en Gabriel en ze corresponderen allen met een van de natuurelementen van moeder Aarde

Zo heb je dat ook binnen onze winti-cultuur, waar de Tapu-Kumantie correspondeert met het element Lucht en als de boodschapper van God word gezien.

Dus laat niemand je wijs maken om jouw eigen beschermengelen volgers van Satan te noemen, want als ze werkelijk volgers van Satan waren hadden ze onze voorouders nooit bijgestaan in de strijd naar vrijheid.

Soso lobi

*

Offline lovely

• Michella Rulezzz..
  • 725
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 03 januari 2009, 10:42 »
Hoi Romano,

Heel hartelijk bedankt voor je antwoord.
Ik vroeg me inderdaad dus af of het waar kon zijn dat lucifer een kromanti was na de uitzending.

Nu ik het zo leest, begrijp ik het veel beter.

Maar dan komt de vraag?

Maar het zou dus best kunnen zijn dat lucifer een hoge engel was, en misbruik van zijn kracht heeft gemaakt. God heeft alle engelen geschapen, ook lucifer. Maar als welke engel is hij dan geschapen?

Wie is nu de duivel, dat was Gods rechterhand. Was hij dus lucifer?
Als ik verder kijk dan zeg ik nee, omdat satan heel erg sterk is. Hij moet wel sterker zijn gelet op al het kwaad wat hij aanricht. En alleen God kan hem aan denk ik zo.

Dus zal lucifer, als deze de duivel is veel krachtiger moeten zijn dan een bepaalde engel, omdat hij gewoon zijn gaan kan gaan totdat god ingrijpt.

We kunnen zien dat God sterker is, omdat god tegen de duivel zei, je mag alles met job doen, wat je maar  wilt, alleen doden mag je hem niet.
Daar zag je de kracht van God.

Men vraagt zich af, waarom grijpt God dan niet in he, zodat dit alles verleden tijd is.
Wat zal het antwoord zijn.
Misschien wel het eind van de wereld?

Een paradijs zou zijn zonder ziekte, noch de dood. Was het maar zo.
Zou het niet beter zijn als God ingrijpt? Want er is heel veel niet goed.

Aan de ene kant maken we elkaar af door oorlogen, en aan de andere kant  is er zoveel leed, ziektes, en wat allemaal. Lijkt het dat satan wint wat zijn bedoeling is neem ik aan.
Of zal god nu elk moment ingrijpen.

Misschien is het wel de mens die voor het eind van de wereld zal zorgen, gelet op de kennis die we bezitten om de wereld te vernietigen met alle kernbommen enz. en wie heeft ze de wijsheid gegeven om vernietiging bommen te maken elkaar vermoorden, dan zal het satan zijn, want God zal dat toch niet toestaan.

Dus als de mens deze wapens zal gebruiken, heeft satan ergens gewonnen? Of zal het toch Gods bedoeling zijn geweest. Is het onze straf doordat Adam en Eva van de appel gegeten hebben en moeten we nu boeten.

Misschien iets om over na te denken, en elkaars mening op los te laten.

Graag de meningen hierover.

Groetjes van Lovely
*

Sankofa

« Reactie #3 Gepost op: 03 januari 2009, 23:19 »
Goedenavond,

De meningen zijn verdeeld over de bijbel. Deze kent vele interpretaties en zou juist om deze reden in zijn 'waarde' gelaten moeten worden.

Je haalt een interessant punt aan: Adam en Eva die van de appel hebben gegeten en nu moeten boeten.

Was het niet een slang die Eva had verleid in het hof van Eden? Er zijn theorieën bekend (ook op internet) dat de bijbel diverse codes bevat en het niet letterlijk genomen zou moeten worden. De 'legendarische verboden vrucht' zou gaan om sex, mogelijk om orale sex. Het grappige hier is dat de slang in Genesis de duivel moet voorstellen, terwijl dezelfde slang in Exodus een ware held speelt, wanneer Aäron en Mozes een staf laten vallen. En een gedeelte in Numeri waar de koperen slang een soort dresi moet voorstellen, nadat God een paar slangen had gezonden om mensen te straffen, omdat ze ondankbaar waren over Manna. Interessant is het om te zien hoe de koperen slang hedendaags als logo in de gezondheidszorg wordt gebruikt.

Ik kijk weleens naar National Geographic en daar worden bepaalde bijbelverhalen wetenschappelijk benaderd. Zo zijn er aanwijzingen dat er een vloed is geweest en zijn de zonen van de gevallen engelen (kruising tussen mens en engel) de Nephilims. Er bestaat zelfs een forum die deze theorieën bediscusseerd. Ik heb wat gekopieerd:

"...Veel Christenen willen het niet geloven, maar dan denk ik dat het een gemis is van hun kennis van de Bijbel. Een gibborim is een ras. Een ras waarvan de moeder een mens is en de vader een gevallen engel van satan. Nephilim is een Hebreeuws woord wat vertaald kan worden door reuzen. Het woord nephilim komt van het werkwoord naphal, wat vallen betekent; gevallene (engel). Deze ras komt voor in de oudheid: Genesis 6: 1, 2 en 4 zegt: 'de mensen werden steeds talrijker en begonnen zich over de hele aarde te verspreiden. De godenzonen (lees voor gevallen engelen) zagen hoe mooi hun dochters waren en zij trouwden met de meisjes op wie zij hun keus hadden laten vallen. Er leefden toen en ook later (!!!!) nog reusachtige mensen op aarde. Het waren de kinderen van die godenzonen bij de dochters van de mensen gekregen hadden. Zij staan als de beroemde helden van de oudheid bekend.' Dit superras, die bekend staan als helden uit de Griekse en Romeinse mythologie, o­ntstond vóór de Zondvloed. De bouwwerken op de wereld waarvan wij o­ns afvragen hoe men die in die tijd gebouwd heeft, zonder de moderne technologie, zijn naar waarschijnlijkheid, met de hulp van de gevallen engelen, door de gibborim gebouwd. Ze zijn zodanig gebouwd (denk aan bijvoorbeeld piramiden) dat zelfs de moderne technologie niet is staat is deze na te bouwen."

Als deze theorie klopt, dan zou dit verklaren hoe piramiden zijn ontstaan. Het is duidelijk dat een mens dit niet gebouwd kon hebben, als je kijkt naar de grootte van de stenen. De piramide zelf zou een soort antenne zijn voor de bovennatuurlijke wereld. Je hebt een onzichtbare piramide die omgekeerd staat op de zichtbare. De omgekeerde zie je bijvoorbeeld als sieraad bij de Ashantehene, autoriteiten in Ghana. Oke, ik ga nu ff te ver, laten we terugkeren op het onderwerp  :whistle:

Het staat haaks op elkaar om winti's te vergelijken met bijbelse figuren. Zeker als je bekijkt dat de slang als een oud en wijs dier in de oudheid werd beschouwd en nog steeds wordt beschouwd. De Pa-winti wordt niet voor niets "owru Nana" genoemd. "Nana" is een Ghanees titel voor een hoogstaand persoon, zeg maar gerust van adel. "Nene" is hier een verbastering van.

Wanneer je een dergelijke theorie hoort zoals de duivel wordt aangeduid als een Kromanti, dan gaat het om antogonisten van de Winti cultuur. Zij hoort niet tot de zeven wereldreligies, wordt gerekend tot volksgeloof en worden daarom vaak vergelijkingen getrokken.

Ik adviseer je om terug te keren naar je eigen roots. Wat heb je zelf meegekregen? Ga in gebed en vraag om begeleiding. Dat is geen overbodige luxe in deze informatie tijdperk.

Soso lobi,

Sankofa

*

Romano

« Reactie #4 Gepost op: 04 januari 2009, 08:43 »
Odi,

Het probleem ligt namelijk bij de denkwijze dat de winti's die wij bij naam kennen, de  " enige"  winti's zijn die onze spirituele beleving rondlopen. Terwijl er veel meer Winti's zijn, Winti's waarvan wij de naam niet  kennen, Winti's die wij als mensen niet eens kunnen dragen. Yeye lai yere!!. Zoals we de Kumanti aanduiden als  een hoge engel , zullen er ook andere hoge engels geschapen zijn waarvan wij de naam niet kennen en die heel mischien het verkeerde pad zijn opgelopen.

Met alle respect voor Christenen, maar veel problemen onstaan ook met het goedwillig het bijbelse verhaal willen vertalen naar de winti-cultuur. Net zoals de Islam verschillen heeft met het Christendom en Boedhisme, zal dat ook zijn met de winti-cultuur. Die verschillen moet men niet trachten op te heffen door zomaar de engelen in onze cultuur van rol te doen veranderen om aansluiting te vinden met het Bijbelse verhaal. Terwijl de tegenstrijdigheden volop aanwezig zijn in het Bijbelse verhaal.

Dus om Lucifer(De Duivel) aan te duiden als lid van de Kumanti-stam, vind ik enigzins disrespectful ten opzichte van de van oorsprong Afrikaanse Winti's die ons altijd hebben bijgestaan en dat nog steeds doen. Ik zou zeggen noem het beestje gewoon bij de naam: Lucifer aka " Didibri".

Daarentegen heb je ook natuurlijk heel veel slechte yeye's die veel slechte invloed op de mensen achterlaten. Soms middels Reincarnatie blijft men generaties lang dezelfde slechte gedragingen vertonen. Ma dresi de! Maar datgene waar geen medicijn voor is, is Takru-manieren van de mens zelf. (Oorlogen/Massa-vernietigingswapens etc.) En ik denk zelf dat dit laatste de oorzaak zal zijn van het einde van de mens, ondanks de waarschuwingen van onze beschermengelen die er zijn om een positieve relatie tussen de mens te stimuleren.

Want uiteindelijk hebben we elkaar allemaal nodig  :yes:

Soso lobi
« Laatst bewerkt op: 04 januari 2009, 08:48 door Romano »
Advertentie
Advertentie

*

Offline Loverboy

• 6517
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 09 december 2011, 22:55 »
odi,

als Lucifer een kromanti is,dan zijn winti gevallen engelen   
daar kan ik me niet in vinden.

of wordt bedoeld lucifer is een kromanti soort?
maak me blij, maak me gelukkig  en ik zal je geven wat je wenst.mijn naam is Loverboy
*

Offline Beata

• 3723
  • Je kan de rivier niet duwen
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 11 augustus 2013, 12:48 »
hallo allemaal,

er was een programma op een radio staion waarin verteld werd dat lucifer een kromanti winti is.(snap het dus niet)

wie weet wat bedoelt word met,lucifer, is dat een engel of was dat juist weer, een engel die de kant van satan had gekozen.

groetjes.

Odi,

Het is alom bekend dat een ieder een eigen waarheid heeft wat Winti betreft. We zullen nooit weten wat wel of niet klopt.
Ik was gisteren ergens tussen allemaal culturu mensen.

En ja pe culturu sma de,is de kans zeer groot dat men over Winti/Culturu zal praten.

Iemand wist te vertellen de Ama(n)fu onder Lucifer valt en dat deze winti verbannen is door de gemeenschap van de Tapanahony.
De reden waarom hij is verbannen is omdat hij ongevraagd kwaad doet.

Een ander zei dat de Ama(n)fu onder de Kromantie valt,terwijl de vorige spreker zei dat hij aan hoofd staat van de A(m)puku winti's.
Mijn vraag of dat de mogelijke reden was,waarom men vroeger de A(m)puku als slecht betitelde,bleef onbeantwoord.

Don Kodjo,Jan Klaassen,Getyours...un jepi mi dja efu un man .Ik wil het graag weten.

Zijn er winti's die onder Lucifer vallen of in naam van Lucifer handelen?
Tot welke groep winti(s) behoort de Ama(n)fu eigenlijk?

Ik hoop dat jullie willen reageren en alvast bedankt.

Beata :love:

*

Offline buru

• 57
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 11 augustus 2013, 22:28 »
Beste Beata,

Mijn vraag aan jou is... Bestaat wisie? Ik bespot je niet. Is enkel een vraag waardoor we misschien dieper op bepaalde zaken in kunnen gaan. Laat me mijn visie geven: elke leider (goed of kwaad) heeft zijn leger.

Blessi
*

Jan Klaassen

« Reactie #8 Gepost op: 14 augustus 2013, 10:03 »

Odi,

Het is alom bekend dat een ieder een eigen waarheid heeft wat Winti betreft. We zullen nooit weten wat wel of niet klopt.
Ik was gisteren ergens tussen allemaal culturu mensen.

En ja pe culturu sma de,is de kans zeer groot dat men over Winti/Culturu zal praten.

Iemand wist te vertellen de Ama(n)fu onder Lucifer valt en dat deze winti verbannen is door de gemeenschap van de Tapanahony.
De reden waarom hij is verbannen is omdat hij ongevraagd kwaad doet.

Een ander zei dat de Ama(n)fu onder de Kromantie valt,terwijl de vorige spreker zei dat hij aan hoofd staat van de A(m)puku winti's.
Mijn vraag of dat de mogelijke reden was,waarom men vroeger de A(m)puku als slecht betitelde,bleef onbeantwoord.

Don Kodjo,Jan Klaassen,Getyours...un jepi mi dja efu un man .Ik wil het graag weten.

Zijn er winti's die onder Lucifer vallen of in naam van Lucifer handelen?
Tot welke groep winti(s) behoort de Ama(n)fu eigenlijk?

Ik hoop dat jullie willen reageren en alvast bedankt.

Odi,

Lucifer is de satan. Binnen winti kent lucifer geen volgers. Over Amafu kan ik jou weinig vertellen hoor. De meesten kunnen jou weinig vertellen.
Wel dat het een kumanti is die sterk is met wiries. Denk dat Gnet jou als mafunenge jou veeeelll meer kan vertellen hierover.

Odi
*

Offline Beata

• 3723
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 14 augustus 2013, 21:30 »
Odi,

Lucifer is de satan. Binnen winti kent lucifer geen volgers. Over Amafu kan ik jou weinig vertellen hoor. De meesten kunnen jou weinig vertellen.
Wel dat het een kumanti is die sterk is met wiries. Denk dat Gnet jou als mafunenge jou veeeelll meer kan vertellen hierover.

Odi

Odi Jan,

Dank je wel!

Advertentie
Advertentie

*

Offline Beata

• 3723
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 14 augustus 2013, 21:34 »
Beste Beata,

Mijn vraag aan jou is... Bestaat wisie? Ik bespot je niet. Is enkel een vraag waardoor we misschien dieper op bepaalde zaken in kunnen gaan. Laat me mijn visie geven: elke leider (goed of kwaad) heeft zijn leger.

Blessi

Odi buru,

Ik geloof dat wisi bestaat. Ik kijk uit naar jouw verdere uitleg.

« Reactie #11 Gepost op: 15 augustus 2013, 00:23 »
hallo allemaal,

groetjes.
Nafu,

Waarom moeten mensen die stomme vergelijking maken tussen lucifer en een Kromanti obia/ een andere Winti. Elke Afrikaanse religie en ook Winti kent GOED en KWAAD (PUNT). Zij kennen die lucifer (alias satan die door het christendom gecreëerd is) niet, tenzij de mensen de Afrikaanse religie hebben gemixt met het christendom (bv net als Haiti, Cuba e.a.). De moraal van de spiritualitiet gaat hierdoor teniet, omdat er 2 dingen gaan zijn die tegen elkaar gaan botsen.

De laatste tijd komen mensen met de raarste interpretaties en verklaringen over Winti.  Mi no e bribi na ini satan en mi e begi fu den no tjar eng kon na ini Winti. Anders breekt alle HELL los! Gado kibri wi..

Wat krijgen we nou????? Mensen ga snel de beginselen van Winti na :rules:, anders gaan mensen je goed voor de gek houden.
*

exile

« Reactie #12 Gepost op: 21 september 2013, 14:27 »
lucifer is geen engel nog winti ofwat , hij was een jin , (geest van vuur) hij was ook de gelovigste jin die er was in die tijd , dus dat god de mens creeerde was mede een test voor lucifer oftoewel (iblies) en daarin is ie gefaald
*

Offline Loverboy

• 6517
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 15 februari 2015, 01:31 »
even tussendoor, wij noemen ons kinderen van GOD, maar er bestaan ook kinderen van Satan.
je krijgt een kind... wat doe je dat kind aan, mi gado mi jezus.
een stel die Satan aanbid,

Satanistisch stel noemt hun zoon Lucifer

Wat doe je als je na de geboorte van je zoon vreest voor zijn leven? Je bidt tot Satan en je noemt je kind Lucifer. Dat deed volgens Pravda in ieder geval een stel uit de Russische stad Perm.

De kleine Ljoetsifer Konstaninovitsj Mensjikov (screenshot Russia Today)
De kleine Ljoetsifer Konstaninovitsj Mensjikov (screenshot Russia Today)

Protest tegen het systeem

‘Hij had na de geboorte moeite met ademen en moest aan de beademing’, vertelt sataniste Natalja Mensjikova aan Russia Today.

‘Iedereen was erg bang. Ik bad tot Lucifer en beloofde dat ik mijn kind zo zou noemen als hij zou blijven leven. Hierdoor deed hij het de volgende ochtend goed zonder beademing.’

Vader Konstantin Mensjikov gaat verder: ‘We hebben hem Lucifer genoemd. Ten eerste om onze belofte na te komen omdat ons kind leeft en gezond is en ten tweede als protest tegen het systeem’ – wat dat laatste ook mag betekenen.

De burgerlijke stand probeerde de ouders van de kleine Lucifer (in het Russisch Ljoetsifer) nog op andere gedachten te brengen, maar dat mocht niet baten. Er bestaat in Rusland wettelijk geen mogelijkheid deze naam te verbieden.

Volgens een plaatselijke geestelijke zal de kerk Lucifer accepteren als hij later zou willen toetreden, maar dan wel onder een andere naam: ‘de naam van een heilig man en niet die van de duivel.’

Natalja en Konstantin met hun zoontje Ljoetsifer (screenshot Russia Today)
Natalja en Konstantin met hun zoontje Ljoetsifer (screenshot Russia Today)

De heilige Lucifer

Als Lucifer zich ooit tot het christendom bekeert en toch zijn naam wil behouden, dan moet hij naar Sardinië verhuizen. Daar wordt namelijk de heilige Lucifer van Cagliari vereerd, die in de vierde eeuw bisschop was op het Italiaanse eiland.

Met Satan had deze heilige niets te maken. In zijn tijd was Lucifer (Latijn voor ‘lichtdrager’) nog gewoon een benaming voor de planeet Venus. Op een gegeven moment begonnen christenen Venus te associëren met gevallen engelen en daardoor is Lucifer uiteindelijk een synoniem voor de duivel geworden.

Mooie naam

Jammer, want eigenlijk is Lucifer een mooie naam. Hij klinkt goed en de betekenis ‘lichtdrager’ is ook niet mis. Zou je je kind in Nederland zo kunnen noemen?

Ik zou het niet aanraden, maar het mag. Volgens de Nederlandse Voornamenbank heeft de Nederlandse burgerlijke stand de naam tenminste één keer geaccepteerd. Met andere woorden: er loopt in Nederland een Lucifer rond.

Wat vind jij?

Wat vind jij van de naam Lucifer? Kun je je kind zo noemen of gaat dat te ver? Laat een reactie achter!
Bron:vernoeming.nl
*

Joshua

« Reactie #14 Gepost op: 05 januari 2019, 13:14 »
Hoi Romano,

Heel hartelijk bedankt voor je antwoord.
Ik vroeg me inderdaad dus af of het waar kon zijn dat lucifer een kromanti was na de uitzending.

Nu ik het zo leest, begrijp ik het veel beter.

Maar dan komt de vraag?

Maar het zou dus best kunnen zijn dat lucifer een hoge engel was, en misbruik van zijn kracht heeft gemaakt. God heeft alle engelen geschapen, ook lucifer. Maar als welke engel is hij dan geschapen?

Wie is nu de duivel, dat was Gods rechterhand. Was hij dus lucifer?
Als ik verder kijk dan zeg ik nee, omdat satan heel erg sterk is. Hij moet wel sterker zijn gelet op al het kwaad wat hij aanricht. En alleen God kan hem aan denk ik zo.

Dus zal lucifer, als deze de duivel is veel krachtiger moeten zijn dan een bepaalde engel, omdat hij gewoon zijn gaan kan gaan totdat god ingrijpt.

We kunnen zien dat God sterker is, omdat god tegen de duivel zei, je mag alles met job doen, wat je maar  wilt, alleen doden mag je hem niet.
Daar zag je de kracht van God.

Men vraagt zich af, waarom grijpt God dan niet in he, zodat dit alles verleden tijd is.
Wat zal het antwoord zijn.
Misschien wel het eind van de wereld?

Een paradijs zou zijn zonder ziekte, noch de dood. Was het maar zo.
Zou het niet beter zijn als God ingrijpt? Want er is heel veel niet goed.

Aan de ene kant maken we elkaar af door oorlogen, en aan de andere kant  is er zoveel leed, ziektes, en wat allemaal. Lijkt het dat satan wint wat zijn bedoeling is neem ik aan.
Of zal god nu elk moment ingrijpen.

Misschien is het wel de mens die voor het eind van de wereld zal zorgen, gelet op de kennis die we bezitten om de wereld te vernietigen met alle kernbommen enz. en wie heeft ze de wijsheid gegeven om vernietiging bommen te maken elkaar vermoorden, dan zal het satan zijn, want God zal dat toch niet toestaan.

Dus als de mens deze wapens zal gebruiken, heeft satan ergens gewonnen? Of zal het toch Gods bedoeling zijn geweest. Is het onze straf doordat Adam en Eva van de appel gegeten hebben en moeten we nu boeten.

Misschien iets om over na te denken, en elkaars mening op los te laten.

Graag de meningen hierover.

Groetjes van Lovely

Odie Odie
De bijbel is geschreven door mensen die ons zwarten van onze cultuur wilt houden dus hebben ze onze verhalen gestolen en verdraaid en proberen ze ons wijs te maken dat jezus de verlosser is terwijl in Hebreeuws bestaat de letter J niet dat is 1 en de verhaal wat ze je vertellen is een astrologie verhaal over de sterren.
En je ziet tot de dag van vandaag kan je nergens onze geschiedenis zien of wat van terug vinden wat was er in de tijd van de piramide pharao waarom op tv is hij altijd blank hoort hij niet zwart te zijn way back in Africa de tijd dat blacks gingen rule. Daarom tot de dag van vandaag wat onze voor ouders hebben achter gelaten word vernietigd. Daarom als je de bijbel leest kom je er niet uit meeste verhalen zijn verzonnen door lucifer maar vraag jezelf af wie s lucifer bestaat die wel is dat ook niet verzonnen om ons in een grip te houden. Want de mens zelf is een duivel de mens is gierig wilt meer en doet kwaad om te krijgen wat ie wilt.
Omdat veel niet word verteld is het moeilijk om achter de waarheid te komen. Maar 1 ding hoe dichter je bij je cultuur komt hou dichter je bij de god in jezelf komt. Kleine voorbeeld een bakru doet pas kwaad wanneer een mens hem gaat halen om kwaad te doen wie is de duivel hier de bakru of de mens. Bakru doet wat je van hem vraagt. Laat je niet misleiden door het woord Engelen engelen betekend boodschapper messenger wie doet dat in onze cultuur.
Daarom word het tijd dat we andere mans religie met rust laten en onze eigen omhelzen. Want niet iedere mens wat je ziet is een mens.