Ik hen een vraag over bijtende plekken | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Ik hen een vraag over bijtende plekken

• 7 reactie(s)
  • 219 x bekeken
  • 7 reactie(s)
  • 219 x bekeken
*

Tisie Uma

Ik hen een vraag over bijtende plekken
« Gepost op: 22 juli 2018, 08:52 »
Wees gegroet allen,

Ik heb al jaren last van een man die een negatieve energie, als ik terug denk meer dan 30 jaar geleden in contact gekomen met die man in dat jaar ben ik veel ziek geweest 3x geopereerd. Door mijn vertrek uit het land verbrak ik het contact. Na 20 jaar kom  ik hem in Ned. weer tegen en ellende op ellende. 5 Jaar geleden verbrak ik bewust en definitief  het contact toen belande ik in een stroomversnelling van negativiteit. Ik herken zijn aanwezigheid door prikkelingen links van mijn hoofd een soort van energie en bijtachtige prikkelingen aan mijn linker voet. Vraag wat zal de reden zijn dat ik de energie voel aan mijn hoofd. Daarnaast  praat hij tot mij en doet hij het overkomen als of ik schizofreen zou zijn als ik het vertel. ik ruik hem en voel wanneer hij aanwezig is. hij komt tussen 10-02.00 uur snachts of 5 uur smorgens. Hij kan zich projecteren. Hij dringt zich geestelijk op en als ik geen reactie geeft slaat hij met pannen deksel, spontaan gaat de magnetron aan en nog veel meer. Ik weet wie het is gek genoeg een bekende in de Surinaamse samenleving. Ik ben constant bezig dit te stoppen door mij zelf te beschermen. Stoppen doet hij niet alleen God kan dit stoppen, wat ik wel kan zeggen als hij zich astraal zich projecteert en uit treedt is dezelfde man maar oog ziek uit is een doorgedraaide zieke geest aan zijn ogen te zien. En naar mijn gevoel is hij op zoek naar een lijk ik denk dat hij of een kiri bakroe heeft, iemand wil doden voor het feit dat hij zijn moeder verloren heeft, of boosheid omdat hij geen vrouw heeft of kan vinden, zoals hij zelf zegt dat hij geen geluk heeft met vrouwen, geen seks heeft. in werkelijkheid vind ik hem een psychopaat, lijdt aan stemmingswisselingen, is een zogenaamde zeer sociale hulp vaardige man, maar is een tikkende tijdbom. Een stem heeft mij verteld jaren geleden het contact met die man te verbreken ik heb geluisterd en nu de ellende dat niet te stoppen is of soms een paar weken begint het op nieuw.

Met heel veel respect dank voor het lezen en al vast bedankt voor eventuele reactie

Nederig groet ik u

Tisie Uma

Advertentie
Advertentie

*

Een vriend

Re: Ik hen een vraag over bijtende plekken
« Reactie #1 Gepost op: 22 juli 2018, 13:32 »
wauw. is hij zo machtig om jou geestelijk zo te beïnvloeden. een bakru die dat kan.. zou kunnen.. maar dat alleen God hem kan stoppen ben ik niet met je eens.jij hebt goed hulp nodig om van al deze gedachtes af te komen en weten dat ook jij het recht hebt op een lekker leven zonder al deze gedachtes.. begin bij het begin.. zelf denk ik dat jij het idee hebt dat hij jou zover heeft wat jou nu in zijn macht heeft en dat moet niet alleen medisch psycholoog maar zeker ook een wintiman of winti vrouw die jou uit die gedachte verlost dat jou nu heeft bevangen. eruit komen is met hulp. die  jou hieruit kan verlossen.  na 30 jaren word het tijd verder te gaan met leven zonder al deze negatieve  gedachtes.  succes en hoop dat je gauw hiervan verlost word..
*

Tisie Uma

« Reactie #2 Gepost op: 23 juli 2018, 00:08 »
wauw. is hij zo machtig om jou geestelijk zo te beïnvloeden. een bakru die dat kan.. zou kunnen.. maar dat alleen God hem kan stoppen ben ik niet met je eens.jij hebt goed hulp nodig om van al deze gedachtes af te komen en weten dat ook jij het recht hebt op een lekker leven zonder al deze gedachtes.. begin bij het begin.. zelf denk ik dat jij het idee hebt dat hij jou zover heeft wat jou nu in zijn macht heeft en dat moet niet alleen medisch psycholoog maar zeker ook een wintiman of winti vrouw die jou uit die gedachte verlost dat jou nu heeft bevangen. eruit komen is met hulp. die  jou hieruit kan verlossen.  na 30 jaren word het tijd verder te gaan met leven zonder al deze negatieve  gedachtes.  succes en hoop dat je gauw hiervan verlost word..

Nou die psycholoog/ parapsycholoog heb ik ook die snapt het die weet waar ik het over heb. Een wintiman ken ook.  Omdat het geen bakroe of jorka is, die man kan het zelf, en als het om een entiteit gaat die heb en ken ik ook. Die man kan en doet zelf  dingen, hij treitert gewoon en dat is zo irritant zo gauw hij zich laat zien zo gauw is hij weer weg,  niks tussen mijn oren. Ik suggereer niets en insinueer niets. Die man doet aan spiritisme en heeft uitzonderlijke krachten. Als ik naar het TV programma Mindfuck kijk,  denk ik dat hij het zelfde doet. Graag alleen serieuze reacties ooit heeft die man dingen gezegd dwz hij heeft mij van te voren gewaarschuwd maar snapte het niet. Een psychopaat die dingen doet zodat ik kan door draaien of iets gebeurd dat ik verongeluk. Hulp van een bonoe man is tijdelijk.
*

Offline plantage

• *
  • 20
  • Neem het leven zoals het is
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 23 juli 2018, 08:17 »
Nou die psycholoog/ parapsycholoog heb ik ook die snapt het die weet waar ik het over heb. Een wintiman ken ook.  Omdat het geen bakroe of jorka is, die man kan het zelf, en als het om een entiteit gaat die heb en ken ik ook. Die man kan en doet zelf  dingen, hij treitert gewoon en dat is zo irritant zo gauw hij zich laat zien zo gauw is hij weer weg,  niks tussen mijn oren. Ik suggereer niets en insinueer niets. Die man doet aan spiritisme en heeft uitzonderlijke krachten. Als ik naar het TV programma Mindfuck kijk,  denk ik dat hij het zelfde doet. Graag alleen serieuze reacties ooit heeft die man dingen gezegd dwz hij heeft mij van te voren gewaarschuwd maar snapte het niet. Een psychopaat die dingen doet zodat ik kan door draaien of iets gebeurd dat ik verongeluk. Hulp van een bonoe man is tijdelijk.

Beste Tisie Uma,

Doet deze persoon dingen naar je op surinaams cultureel gebied (bijv. Wisie) of gaat het hier om iets anders.
*

Tisie Uma

Re: Ik heb een vraag over bijtende plekken
« Reactie #4 Gepost op: 23 juli 2018, 12:00 »
Als hij culturele dingen doet weet ik niet. ik ben wel de afgelopen jaren ZH in en uit geweest. Pas na hulp van een parapsycholoog een reiki master gaat het iets beter. Wat hij zegt dat hij mij dood wil, dat lukt niet maar doet dingen als je niet sterk van geest ben je door kan draaien, ik weet dat hij treitert ziekelijk treitert gewoon een zieke geest, maar wel vervelend want ik heb kleindochters van 2, 3, 4 jaar etc de oudste 16. Die van 4 flapt alles uit ziet, hoort en communiceert met hem. Hij doet hele vervelende dingen dus tussen 22.00 en 2.30 snachts of 04-06.00 s morgens. ik weet meteen als hij niet op zijn werk is omdat te controleren heb ik een paar keren anoniem naar zijn werk gebeld en naar hem gevraagd dan is hij vrij. Als hij komt dan lijkt het als of een vlinder om je heen fladdert een vlieg op je arm je voet of je hoofd zit, als of je luizen heb, bijtende gevoel speciaal aan linker teen en rechter kant achter het oor en dat is een energie. Ik heb enkele vampier beten gehad. Wat ik ook heb dat ik klappen krijg op mijn hoofd of in mijn nek onder mijn oor. en het is geen droom is hij projecteert zich, hij treedt uit zijn lichaam men zegt ook astrale projectie. Dan lijkt hij net echt helemaal echt. Het gevoel dat hij overal met je mee gaat. In de kerk flikt hij ook het een en ander wetende dat ik stil moet zitten dan mept hij op los noem ik in mijzelf zijn naam en ik zeg donder op. ook als hij komt en praat noem ik zijn naam en zeg ik donder op is hij weg. Dit heeft niets met hallucinaties of schizofrenie en psychoses te maken. Ik ken die man en ik heb nooit een relatie met hem willen hebben omdat ik tegen mij zelf zei dat iets niet bij hem klopte. Hij lijdt aan stemmingswisselingen en zijn uiterlijk kan dus danig vervormen dat de rillingen over mijn rug liepen, hoe weet ik niet maar hij wist zich op te dringen en zogenaamd uit sociaal gevoel helpen niet financieel maar problemen met instanties en hoe de wet  te gebruiken.
een soort van demagogie of zo of beïnvloeding en toen brak ik het contact en dat accepteert hij niet.
Advertentie
Advertentie

*

Tisie Uma

« Reactie #5 Gepost op: 23 juli 2018, 12:05 »
Tisi Uma,

Voor ik door ga als nog odi Odi met respect

Bedankt voor de reactie ik denk zelf dat die man als ze hem opsluiten gewoon de deuren kan open breken en iedereen politie ggz bijvoorbeeld zal beïnvloeden, ik denk dat hij ook instanties kan beïnvloeden, waarom ik dat zeg kan ik persoonlijk vertellen kan ik hier niet schrijven. Die man doet aan een kracht die ik niet kan beschrijven. En als hij dat doet kan ik zelf niets doen lijkt wel als of je op dat moment een zoutpilaar ben.

Vrede wens ik u

*

Offline plantage

• *
  • 20
  • Neem het leven zoals het is
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 23 juli 2018, 20:51 »
Tisi Uma,

Voor ik door ga als nog odi Odi met respect

Bedankt voor de reactie ik denk zelf dat die man als ze hem opsluiten gewoon de deuren kan open breken en iedereen politie ggz bijvoorbeeld zal beïnvloeden, ik denk dat hij ook instanties kan beïnvloeden, waarom ik dat zeg kan ik persoonlijk vertellen kan ik hier niet schrijven. Die man doet aan een kracht die ik niet kan beschrijven. En als hij dat doet kan ik zelf niets doen lijkt wel als of je op dat moment een zoutpilaar ben.

Vrede wens ik u

Beste Tisi Uma,

Ik zal gelijk met de deur in huis vallen. Een menselijk persoon met zulke fysieke krachten, deze persoon moet nog geboren worden. Vanuit cultureel oogpunt is dit niet mogelijk. Als iemand zulke krachten bezit dan zouden wij daar als mensen weet van hebben.  Anno 2018 zouden zulke krachten bij mensen niet verborgen kunnen blijven. En de wereld bestaat niet alleen uit slecht. Alles heeft een tegenpool hier op aarde. Bij zulke slechte menselijke krachten dan zou er ook een mens op aarde bestaan die zulke goede menselijke krachten zou moeten hebben. Ook deze persoon moet nog geboren worden. Er is maar een iemand die zoveel krachten zou kunnen hebben gehad en daar zijn miljoenen boeken over geschreven.. en toch is daar grote twijfel over onder de mensen (voor en tegenstanders in verschillende geloven).

Feitelijk zouden we dus kunnen vaststellen dat het hier niet gaat om een menselijk persoon dat jou lastig valt. Al begrijp ik heel goed dat je dit zo kan ervaren.

Wat mij overigens opvalt is dat je veel termen gebruikt uit de psychiatrie en de persoon die je lastig valt zelf ook labelt aan psychische ziektebeelden. Gezien je huidige geestelijke toestand, klopt het dan dat ik mag aannemen dat je zelf in behandeling bent geweest bij een psygoloog of psygiater en zijn bevindingen heeft beoordeeld als schizofreen maar je je hierin niet herkent?

Waarschijnlijk zou je willen weten nu dat het hier niet gaat om menselijke krachten (of een persoon) kunnen deze problemen dan vanuit cultureel oogpunt veroorzaakt worden?

Deels. Ondanks dat mensen zelf niet op commando zulke fysieke krachten kunnen hebben (op de volksverhalen na dan), kunnen mensen vanuit het cultuur slechte geestelijke krachten commanderen en opdrachten geven (valt onder de term wisie).

Als iemand dit overkomt dan kan met de jaren veel problemen op verschillende vlakken onstaan. Heel lastig is dan om nog onderscheid te maken tussen wat geestelijke gebeurtenissen en menselijke factoren zijn.

Een goed voorbeeld hiervan is het volgende: stel als een geest iemand lastig valt. Deze persoon ziet en ervaart de aanwezigheid van deze geest. Dit kan bij een persoon veel stress opleveren zeker als niemand hem/haar geloofd. Algemeen is bekend dat bij langdurig stress ook de algemene gezondheid aangetast kan worden. Ondanks dat deze geest de oorzaak is van deze stress, is hier wel sprake van een menselijk gezondheids probleem. De gezondheidsklachten zijn dus het gevolg van de aanwezigheid maar niet direct veroorzaakt door deze geest zelf. Er is hier dus sprake van een menselijk gezondheids probleem wat alleen verholpen kan worden door de persoon zelf of met medehulp van deskundigen.

Als ik zo je verhalen lees sluit ik zeker niet uit dat bij jou het een en ander op geestelijk niveau is overkomen en dat een aantal problemen mogelijk een cultureel (of geestelijke) achtergrond heeft. Maar... veel bevindingen en ervaringen zijn ook mogelijk te wijten dat geestelijke en menselijke factoren door elkaar heen lopen.

Als je weet dat een geest je lastig valt en je loopt buiten op straat en je voelt een wind. Dan kan je dit ervaren als een geest die voorbij vliegt of gewoon de wind, want tenslotte waait de wind ook gewoon.

Kortom, het is best mogelijk dat je geestelijke problemen hebt (vanuit welk cultuur dan ook). Hoe lastig het ook klink en is, je kan niet alle gebeurtenisen verwijten aan het geestelijke. Ik snap dat na zoveel jaren het erg moeilijk is om onderscheid te maken tussen menselijk en geestelijk, wat ook erg logisch is. Maar ook een brein kan erg verradelijk zijn.

Naast geestelijke hulp (en dan welk alleen kijkend naar de kern) is het zeer raadzaam menselijke deskundigen hulp te vragen om je te begeleiden op dat vlak.

Succes en hopelijk lukt het je hieruit te komen!
« Laatst bewerkt op: 23 juli 2018, 20:57 door plantage »
*

Tisie Uma

« Reactie #7 Gepost op: 23 juli 2018, 21:52 »
Odi odi,

Ik heb uw verhaal gelezen echter denk ik dat ik misschien niet duidelijk genoeg ben geweest, dit vanwege de privacy. Natuurlijk zit ik niet stil. Ik zorg goed voor me zelf en ik heb denk ik de juiste mensen om mij heen. Het ergste heb ik achter de rug. Ik ben na jaren uit geweest en ik was gewoon in gezelschap van meerdere en daar was een neef van mij en nog een ander er bij. Thuis gekomen s nachts als of die bos was jaloers huilde sloeg met potten en pannen en ik noemde zijn naam en ik zei donderop de hele week was het onrust de rust is terug gekeert na een huis reiniging en een healing op afstand dat is ca 2 weken terug.

Om erlijk te zijn ik zoek iemand die veel weet en heel spiritueel is met wie ik van gedachten kan wisselen, geen therapie, consult behandeling. Een psycholoog en psychiater zal ik niet zo maar vertrouwen omdat ik van iemand heb er varen dat ze die opnamen in een crisis centrum niets is gewoon een spiritueel mens die iets mee maakte en het er uit floepte en voor comotie zorgde maar het geen zij uit floepte ook uit gekomen was het was geen schizofrenie, psychose. En als u het mij vraagt ze zijn bij GGZ hypocriet en doen als of zij nooit gehoord hebben wat het betekent spiritualiteit en dat het bestaat. Nog niemand in mijn omheving heeft gezegd behalve ma je wordt oud nooit gezegd dat ik hulp moet zoeken etc. Dus ik herken mij niet in psychiatrische toestanden en wat ik mee maak is waarover de  klootzak altijd over heeft gehad maar geen erg in had dat hij het dat doet en kan en dat is 2015 tot begin 2018.. Nogmaals wat ik jammer vind is dat ik op zoek ben naar iemand die mij meer kan vertellen of leren wat ik heb mee gemaak, gelukkig ben ik niet bang uitgevallen en mijn huis nooit ben uitgerend. Ik vind het vervelend ik draai er om heen de kleine meisjes in mijn huis te hebben en ik maak het goed. Toch zeg ik u die man is niet goed zeker niet goed, die man heeft zijn emoties niet onder controle of hij heeft geen controle over zijn emoties.

Vrede wens ik u

Tisie Uma

Gerelateerde onderwerpen

xx
Bijtende slang

Gestart door Watra ingie

1 reactie(s)
846 x bekeken
Laatste bericht
18 januari 2015, 16:04
door Prodo misie
xx
Bijtende slangen

Gestart door Babs

2 reactie(s)
1178 x bekeken
Laatste bericht
27 november 2010, 16:21
door Anno2
xx
Terugkerende Droom over bijtende katten.

Gestart door AbreLosOjos

4 reactie(s)
3883 x bekeken
Laatste bericht
28 augustus 2013, 11:10
door AbreLosOjos
xx
Feest en kale plekken

Gestart door thalyjayjai

5 reactie(s)
2143 x bekeken
Laatste bericht