Homo en toch duman | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Homo en toch duman

• 153 reactie(s)
  • 39919 x bekeken
  • 153 reactie(s)
  • 39919 x bekeken
*

derk

Homo en toch duman
« Gepost op: 03 december 2009, 14:02 »
beste lezers waarom mag een duman die ook een relatie heeft met een man wel doorgaan met zijn werk,want dat is toch ook een treef van de winti's?
ken zo een aantal dumannen die allen sex met verschillende jongens/mannen hebben,hoewel ze hun werk als duman gewoon doen,waarom mag dit en als een duman meer vrowuen heeft en ze van onder verwend dat dat niet mag van de winti's?want die mannen zuigen ook aan elkaars piemel toch?
graag een wijze antwoord

Advertentie
Advertentie

*

jan klaassen

Re: Homo en toch duman
« Reactie #1 Gepost op: 03 december 2009, 14:23 »
beste lezers waarom mag een duman die ook een relatie heeft met een man wel doorgaan met zijn werk,want dat is toch ook een treef van de winti's?
ken zo een aantal dumannen die allen sex met verschillende jongens/mannen hebben,hoewel ze hun werk als duman gewoon doen,waarom mag dit en als een duman meer vrowuen heeft en ze van onder verwend dat dat niet mag van de winti's?want die mannen zuigen ook aan elkaars piemel toch?
graag een wijze antwoord

Odi,

Homosexualiteit wordt vaak toegeschreven aan komfo's. Dit is iets wat ik niet deel. In vele gevallen kun je als jij kind goed kent en observeerd al zien wat de geaardheid van het kind zal zijn. Vroeger wasten we het kind bij een (sterk) vermoeden. Wetenschap heeft echter uitgewezen dat het een chromosoomproblematiek is. Heeft dus niets met winti te maken.

Homosexualiteit is gewoon verboden binnen winti. Er zijn velen die homo zijn en bonu zijn. Vaak krijgt die bonu het moeilijk op latere leeftijd. De scene binnen winti is erg groot. Maar het is deze scene die voor veel verwarring zorgd als het nou wel mag of niet. Antwoordt is NIET!!

Jan

*

pa

« Reactie #2 Gepost op: 03 december 2009, 14:54 »
Odi Jan,
Je bent wijs.Ik leer veel van je.maar denk dat je hier ernaast zit. ik weet de kerk het verbied maar,
vele du mannen zijn homo.
ze zullen het zeker niet met je eens zijn,maar hoe komt het dat er homo,s bestaan.
God heeft een man en een vrouw gemaakt om te leven.
is er een natuur fout geweest want de dokter kan het niet genezen
zelf denk ik toch naar de aisa dat een man zo is. veel vrouwlijk schoon om zich heen.
Ken dumannen die van mannen en vrouwen houden. wat is dat dan? is dat ook wetenschappelijk bewezen?

ik denk toch meer dathet iets is dat moeder natuur heeft gemaakt.
je bent het of  je bent het niet.
en als mens kan je er niets aandoen, God heeft de mens gemaakt naar zijn evenbeeld.
Het komt dus voor. het kan en ook onder de dumannen komt het voor en het magwant ze nemen de sweri en is goedgekeurd. anders moeten ze geen sweri mogen of kunnen nemen.
Komt ook bij vrouwen voor.
*

derk

« Reactie #3 Gepost op: 03 december 2009, 14:56 »
bedankt voor jouw visie hierover,maar dan vraag ik me af de winti's weten toch al voordat ze op je komen dat je van hetzelfde geslacht bent en jou als mens toch moeten respecteren,want dan wilt God dat hebben toch,dat je op het zelfde geslacht valt,want je kunt als mens dan niets aan doen of zie ik het niet goed?

klopt want velen zeggen dat je dan een aisa hebt die je tot homo maakt,maar goed.
*

sammy

« Reactie #4 Gepost op: 03 december 2009, 15:02 »
odi pa,dat bedoel ik nou discussieer vaak met mensen hierover,want ken ook vele dumannen die zowel homo als bi sexueel zijn,die hebben toch ook de sweri genomen en die winti wist van hun geaardheid ook dat die persoon op mannen zowel vrouwen valt of mannen of vrouwen alleen?
Advertentie
Advertentie

*

Mitaki

« Reactie #5 Gepost op: 03 december 2009, 16:27 »
Je zou haast de gedachte hanteren dat winti voor voortplanting is aangezien zij anders geen functie(begeleider) meer hebben. Anders gezegd, Geen bestaandrecht zonder voortplanting van de mens. Homosexualiteit staat inderdaad niet voor voortplanting.

Maar de vraag die jezelf kan afstellen is waarom dan zoveeel konfo's zich toch op homo's manifesteren. Bij mijn introductie met de cultuur was ik als hetero in de eerste instantie ook van mening dat homosexualiteit een BIG NONO is. Maar gaandeweg merkte ik wel op dat ook hebi konfo's zich bij homo's manifesteerden en zelfs werkte!!

Ik heb een aantal homo-dumans gezien die voltreffelijk werk hebben verricht. Je ben slechts drager van winti's. Wie is de drager om voor een andere drager te bepalen dat hij volgens methode a moet leven. Laat dat maar aan ANANA en de Konfo's over.

Ik begrijp dat Jan homosexualiteit niet accepteert maar ik was het niet met hem eens dat hij zich daardoor enorm negatief moest uitlaten om een Du-man die al geruim 13 geleden overleden is. Het enige waar hij hem op uitschield was zijn homo-zijn, terwijl hij voltreffelijk werk heeft verricht.

Als homosexualiteit werkelijk een zonde was voor de winti's, dan zouden de winti's zich niet manifesteren op homosexuelen. Men moet zich niet blindstaren om iemand geaardheid, maar juist om de daden van de persoon.

*

willy1968

« Reactie #6 Gepost op: 03 december 2009, 18:03 »
Mi taki  :great:
over het stuk dat ook homofielen duman kunnen zijn.
ik denk dat homofielie van belang werd, toen de wereldbevolking te klein was, waardoor men bang was dat de mens zou uitsterven.
Toen kwam men erachter dat homofilie verboden moest worden omdat er anders te weinig mensen op aarde zouden zijn.
homofielen zijn ook mens, dus gelijkenis evenbeeld van god
*

wendelien

« Reactie #7 Gepost op: 03 december 2009, 18:09 »
bedankt voor jouw visie hierover,maar dan vraag ik me af de winti's weten toch al voordat ze op je komen dat je van hetzelfde geslacht bent en jou als mens toch moeten respecteren,want dan wilt God dat hebben toch,dat je op het zelfde geslacht valt,want je kunt als mens dan niets aan doen of zie ik het niet goed?

klopt want velen zeggen dat je dan een aisa hebt die je tot homo maakt,maar goed.
Blanke mannen zijn ook homo, hebben die ook een aisa?
trouwens homo komt bij elk bevolkingsgroep voor en het is geen schande
*

willy1968

« Reactie #8 Gepost op: 03 december 2009, 18:12 »
Hoi,
Er zullen best blanke mannen met een aisa zijn,
maar niet elke homfiele man heeft een aisa....
mensen zijn gewoon homofiel, maar dat wil niet zeggen dat het aan de wintie ligt
*

Trude

« Reactie #9 Gepost op: 03 december 2009, 18:14 »
Klopt je hebt verwijfde mannen die echt als een vrouw doen en gepakt willen worden dus het vrouwtje zijn. aisa.
maar je hebt ook mannen die graag een man willen pakken die manlijk zijn .geen aisa.
Advertentie
Advertentie

*

geertje

« Reactie #10 Gepost op: 03 december 2009, 18:24 »
wel vreemd dat jan een du man die homo blijkt te zijn heeft uitgescholden,dus mitaki je kent jan?
ook ik ben het niet met jan klaassen eens dat homo niet hoort bij winti,graag zou ik jan willen vragen waarom hij dat zegt en beweerd en dat de homo duman op latere leeftijd klachten krijgt,snap het even niet meer.
zelf ken ik een drie tal goede homo dumannen niks mis mee en deden prima hun werk en zijn gezond oud geworden zonder wat jan zegt dat ze klachten gaan krijgen.

*

afasi

« Reactie #11 Gepost op: 03 december 2009, 18:32 »
waarom zou dan een wroko winti het goed vinden dat een homo duman wel in dat gaatje van zijn vriend mag neuken,waar poep dus rotzooi uitkomt wel en als een duman een vrowu van onder likt mag dat niet,ik vat het niet meer.help!!!!!!!
*

lala

« Reactie #12 Gepost op: 03 december 2009, 18:46 »
'Homo's komen niet in de hemel'
VATICAANSTAD -  Homo's, lesbiennes en transseksuelen komen niet in de hemel. Dat zegt kardinaal Javier Lozano Barragan, de voormalige Vaticaanse 'minister van Volksgezondheid

een stuk vandaag in de telegraaf wie denkt er zo over en waarom?
*

Markeda

« Reactie #13 Gepost op: 03 december 2009, 19:27 »
'Homo's komen niet in de hemel'
VATICAANSTAD -  Homo's, lesbiennes en transseksuelen komen niet in de hemel. Dat zegt kardinaal Javier Lozano Barragan, de voormalige Vaticaanse 'minister van Volksgezondheid

Geldt het ook voor pedofielen? Want dan zullen heel wat geestelijken, nonnen en paters voor een gesloten hemelpoort staan.  :angryfire:
Ik snap überhaupt niet dat men luistert naar een seniele vent in het Vaticaan. Maar dat even terzijde.

Laten we maar eerst uitzoeken of er wel een hemel of hel bestaat. Mocht ik ooit een bere kabra pre meemaken dan wordt dat, na het begroeten, het eerste wat ik vraag.

Groet,
Markeda,
 :love:
*

willy1968

« Reactie #14 Gepost op: 03 december 2009, 21:08 »
hoi,
ja, dat is een moeilijke vraag over pedo´s ....maar de leeftijd is nog een gedeelte waarover nagedacht kan worden.
vaak door mensen bepaald de leeftijd die je sex mag bedrijven.
Maar pedo´s doen toch ook vaak iets tegen de zin van een ander....en volgens mij moet je van een ander houden zoals je van jezelf houd.
en de volgende vraag is mag de paus zelf door de hemelpoort.......
Hij heeft miss wel miljoenen mensen geadviseerd om geen condoom te gebruiken, waardoor er zelf ongeboren kindjes aan hiv sterven.

Ik denk zelf dat er geen hemel of hel is,
na het overlijden moet je eerst rusten, hierna verantwoording afleggen
je lichaam vergaat en je blijft gewoon als geest hier op aarde verbonden aan je dierbaren en familie......
Dat is wat ik er van denk.....

Gerelateerde onderwerpen

xx
Duman in de familie maar toch.....

Gestart door denise

4 reactie(s)
1396 x bekeken
Laatste bericht
21 november 2009, 13:03
door Pa winti
xx
waarom ziet de ene duman beter dan de andere duman?

Gestart door wasi

0 reactie(s)
859 x bekeken
Laatste bericht
29 augustus 2009, 12:21
door wasi
xx
Waarom ziet de ene duman beter dan de andere duman?

Gestart door Luku

5 reactie(s)
2171 x bekeken
Laatste bericht
22 mei 2011, 22:38
door Luku
xx
Duman rent met houwer achter andere duman

Gestart door guno

22 reactie(s)
3288 x bekeken
Laatste bericht