Hoe vind de Watra barinya haar gouden kam? | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Hoe vind de Watra barinya haar gouden kam?

• 13 reactie(s)
  • 4810 x bekeken
  • 13 reactie(s)
  • 4810 x bekeken
*

iedereen

Hoe vind de Watra barinya haar gouden kam?
« Gepost op: 23 juni 2010, 14:16 »
Mijn vraag is nu nadat ik achter ben gekomen laatst dat ik een watra barinya heb hoor ik vaak dat er tegen me gezegd wordt dat ik de gouden kam moet vinden want dat maakt je dan rijk.

Hoe kan ik de gouden kam vinden .Is het verschuilt ergens dat ik het moet zoeken .
graag jullie richtlijnen hoe ik het kan vinden en zijn er ook bepaalde handelingen die ik wel of niet mag verrichten van de watra barinya .

zie graag jullie reactie;s

Gran tangiiii

Advertentie
Advertentie

*

duiken

Re: Hoe vind de Watra barinya haar gouden kam?
« Reactie #1 Gepost op: 23 juni 2010, 15:04 »
meisje je zal moeten gaan duiken in de zee om die kam te vinden,neem wel een tomtom mee om niet te verdwalen.de kam is van goud.
*

hahhahaha

« Reactie #2 Gepost op: 23 juni 2010, 15:23 »
hahhaha je laat me lachen met je reactie duiken , nee maar serieuze antwoorden weet je hoe dat moet?
*

Dya-Dya

« Reactie #3 Gepost op: 24 juni 2010, 00:11 »
mensen denken dat het letterlijk is met de goude kam..

goude kam staat voor de koni en de wijsheid die ze je geeft om helder te denken om rijk te worden of bergen te verzetten.

want met een kam kam je je haar... (haar is kracht) en met de kam zet je dus je haar of kracht op z'n plaats.

(bekende stukje als ze de kam vind krijg je armoede)
als je niet meer om kijkt neemt ze alles weer terug
daarom moet je een tandje geven ( iets geven)
want het leven bestaat uit geven en nemen.

is niet dat er letterlijk een goude kam is die je rijk maakt ahah

groetjes,

dya-dya
*

Offline Obiaman

• 1135
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 24 juni 2010, 10:44 »
Als kind zijn er veel verhalen verteld over de gouden kam en de watramama. zeemermin
Sommige mensen stonden inderdaad vroeg op alleen om de gouden kam te vinden.
5 uur in de ochtend stonden ze te loeren langs de waterkant in de hoop een watra mama tegen te komen om daadwerkelijk de gouden kam te vinden. Er werd dus verteld dat de watramama in de ochtend uren haar haar zat te kammen langs de oever, en als je haar liet schrikken ze van schrik haar kam vergat. en de vinder zou ze schat hemelrijk maken als de vinder haar kam terug zal geven wat de vinder nooit mocht doen, maar de kam in de bijbel bewaren zodat ze de kam niet terug kreeg.
Als ze de kam terug kreeg werd de persoon arm.

Die verhalen werden verteld.
Het is niet raar dat veel mensen en in vele familie iemand ontzettend blij en trots is als men van een du man hoort dat er een watra barinja op iemand is.veelal hoor je ook dat men opzoek is naar de watra barinja in de bere. staat erom bekend dat  de persoon dus rijkdom zal hebben als men deze watramama tot zijn beschikking heeft.

Het is dus niet zo dat je de gouden kam zal vinden, maar het is wel zo dat de asi zal dromen over deze watramama, zeemermin, Het zwemmen tussen de vissen enz.
De gouden kam zal men niet letterlijk vinden, maar men zal indien men zich naar behoren leeft wel kunnen beschikken van dat wat deze watra mama de asi wenst te schenken. iemand die een watra mama bezit kan dus die mensen tegenkomen om welvaart te brengen in de persoon zijn leven. je zal letterlijk tegen dingens aanlopen wat jou weer verdienste zal brengen. het is niet de kam, maar dat wat de kam vervangt. de asi zal dus niet pienaren, maar toch altijd een brood een huis en ga zo maar door hebben omdat de watrabarinja, zeemermin ook bekend staat dat haar asi niet mag pinaren.

Dat is de gouden kam. het tegenkomen het begeleid worden naar de juiste mensen goederen stukken om er zelf wat van te maken in het leven wat een goed banksaldo kan verschaffen. ma goed naar de dromen luisteren en handelen naar geeft heel veel voldoening. Onderhoud van lichaam en geest brengt evenwicht in het leven. leef goed en je zal de vruchten van plukken

Odi Nanga brasa,Obiaman.

Advertentie
Advertentie

*

vraag aan IEMAND

« Reactie #5 Gepost op: 24 juni 2010, 13:35 »
iemand die een watra mama bezit kan dus die mensen tegenkomen om welvaart te brengen in de persoon zijn leven. je zal letterlijk tegen dingens aanlopen wat jou weer verdienste zal brengen. het is niet de kam, maar dat wat de kam vervangt.

obiaman ik snap deze zin niet kan je het wat duidelijker voor mij vertalen a.u.b.

en ik vind jou bericht heel goed heb veel van geleerd  ik bezit een watra barinya en ja alles wat jij zegt komt overeen.

ga zo door many thanksss
*

Du man na kondre

« Reactie #6 Gepost op: 28 juni 2010, 10:45 »
Odi odi

als ik hierop mag reageren. :animal0028:

dat wil zeggen dat jij niet persoonlijk eerst de kam moet vinden wil de barinja je wat willen geven. nee, nu al als je eerlijk en oprecht leeft,kan je nu al de juiste mensen  of peroon om je heen hebben die de barinja voor jou heeft uitgezocht om je doelen te realiseren. is maar een voorbeeld, maar je zou het ook op eigenkracht kunnen doen. is hoe die barinja het heeft gemunt. (geregeld)

Een watra barinja kan ervoor zorgen dat jij als asi de juiste mensen tegenkomt zodat die mensen je helpen om een beter leven te leiden.
jij zelf kan natuurlijk ook zelf iets bereiken, maar die barinja wilt dat je het goed hebt dus zorgt ze ervoor dat je de juiste man of vrouw tegenkomt die bij je past zodat jij het beter kan hebben. en bij sommige kan het zo zijn dat je ergens komt te werken je hoeft niet veel te doen en de baas of eigenaar je heel veel geheimen begint te vertellen zodat jij het alleen maar beter zal krijgen binnen het bedrijf. heeft dan niet met mooi te maken, het gaat dan gewoon vanzelf. iets in de persoon spreekt en geeft door waardoor er een band ontstaat.

Probeer goed te leven en naar je geweten te luisteren,en zeker naar al de wintis om je dan zal het zekers goed komen..

Een du man zal meestal adviseren een ketting te kopen met een vis erop of zelf een watramama erop.
was haar met switi en veel water lelie water planten. zeewier en pankoekoe.

als mens zal je ook merken dat jij veel van zwemmen houd, al is het langs de waterkant te moeten zitten, je zal vaak het water opzoeken. iemand die vis als ede man heeft zal ook geen vis lusten. vis is dan ook niet zo lekker. in het dagelijks leven. als jewatramama baad, dan zal je zien dat je wel vis zal lusten, maar in het dagelijks leven is vis dan geen moeten, maar een bijzaak.

Iemand die een watra barinja bezit zal merken dat door goed te leven zal het je ook goed gaan, maar indien jij niet naar behoren leeft, zal je je afvragen, heb ik een watra barinja en waarom gaat het me niet goed.
oprecht en zo eerlijk mogelijk leven. geef en je zal veel terug krijgen.leef eerlijk en het zal je heel goed gaan.

:animal0028:
*

klopt

« Reactie #7 Gepost op: 28 juni 2010, 18:17 »

klopt
ik heb ook een watra barinja
het zit ook in kleine meevallertjes
plotseling geld terugkrijgen van de woningbouwverenging (afrekening servicekosten betaald)
allemaal aparte dingen laatst ook weer vanaf december a 3 a 4 dingen meegemaakt, heeft allemaal met geld te maken
daarom weet ik dat ik altijd brood op de plank ga hebben
en ik ben er dankbaar voor
*

knok kno

« Reactie #8 Gepost op: 30 juni 2010, 14:14 »
knok knok who there ?
Angie , Angie who?
Angie
*

??????

« Reactie #9 Gepost op: 30 juni 2010, 20:19 »

??????????????????????????????
Advertentie
Advertentie

*

Djevania

« Reactie #10 Gepost op: 12 juli 2010, 11:04 »
Odi odi mensen,

Myn watra barinja heeft zich maar 1 keer gemanifesteerd bij mij?
Is daar een reden voor????

Wel droomde ik vaak met water, of dat ik zwom in een grote oceaan.
Ik bezit ook een Watra ingi, maar deze twee verschillen toch ??

xoxo, djevania
*

SAWSU

« Reactie #11 Gepost op: 13 juli 2010, 02:13 »
haloo iedereen,

er wordt geschreven over de watra Barinja, is er dan ook een Grong Barinja ????
ik ben benieuwd !!!

*

MAX

« Reactie #12 Gepost op: 20 november 2018, 21:18 »
Beste keus is de 24 karaat vergulde Balmain kam van de Bijenkorf, 39 euro :D
*

lisse

« Reactie #13 Gepost op: 21 november 2018, 01:57 »
Beste keus is de 24 karaat vergulde Balmain kam van de Bijenkorf, 39 euro :D
morgen ga ik het kopen. 

Gerelateerde onderwerpen

xx
Gouden kam

Gestart door Boya

6 reactie(s)
2795 x bekeken
Laatste bericht
19 september 2010, 09:37
door singh