Het afwijzen van God in jou leven. | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Het afwijzen van God in jou leven.

• 2 reactie(s)
  • 949 x bekeken
  • 2 reactie(s)
  • 949 x bekeken
*

AnGeLLoVe

Het afwijzen van God in jou leven.
« Gepost op: 17 november 2011, 22:20 »
Dit stukje moet je lezen vanuit het gezichtspunt God.

Elke keer als jij ergens een voorgevoel over hebt en jij negeert het, wijs jij Mij af. Elke keer als jij een aanbod krijgt om een einde te maken aan negatieve gevoelens of een conflict te beëindigen en jij negeert het, wijs jij mij Mij af. Elke keer als jij niet reageert op de glimlach van een onbekende, of onder de pracht van een ontzagwekkende sterrennacht wandelt en niet omhoog blikt, of langs een bloembed loopt en niet van de schoonheid ervan geniet, wijs jij Mij af.
Elke keer als jij Mijn stem hoort of de aanwezigheid van een overleden geliefde voelt en zegt dat het gewoon je inbeelding is, wijs jij Mij af. Elke keer als jij liefde voor een ander in je ziel voelt, of een lied in je hart, of als je een verheven visie voor je geestesoog ziet, en daar niets aan doet, wijs je Mij af.
Elke keer als je merkt dat je het goede boek leest, de juiste preek hoort, de juiste film bekijkt, de juiste vriend ontmoet en dat aan toeval of serendipiteit of ´geluk´ toeschrijft, wijs je Mij af.
En ik zeg je dit: voordat de haan drie keer gekraaid heeft, zullen sommigen Mij geloochend hebben.

Dit stukje komt uit het boek:
Vriendschap met God- Neale Walsch
______________________________________________________________________________________________

Naar aanleiding van dit stukje tekst ben ik wel benieuwd naar jullie persoonlijke verhalen en vooral inzichten omtrent jullie zelf en het leven met betrekking tot het ''afwijzen van God'' in jullie leven.  :love:
Een tip neem het woord God in een breder perspectief en ga in je hart en gevoel zitten, wil je op dit onderwerp reageren, als je enkel in je denken blijft zitten zul je je druk gaan maken Ja hoe God? en zul je eerst dit willen beredeneren, zo mis je een kans tot een dieper inzicht.

Mijn persoonlijke mening en inzichten met betrekking tot dit stukje tekst uit het boek, de eerste zin sprak voor mij boekdelen:
Elke keer als jij ergens een voorgevoel over hebt en jij negeert het, wijs jij Mij af.

Voor gevoelens heb ik genoeg, over mezelf, het leven, over van alles en nog wat, soms lijkt het wel of ik enkel vanuit voorgevoelens leef, handel en besta.
Het doet mij ten diepste pijn als ik mijn voorgevoel negeer.
Zo'n pijn als dat ken ik niet in mijn leven.
Als ik mijn voorgevoel negeer, wijs ik mezelf af, wijs ik het leven af en wijs ik God af.
En als ik dat doe, merk ik het gelijk op in mijn leven, in mij zelf.
Ik merk en zie de gevolgen hiervan vrijwel onmiddelijk in mijn leven:

Ik word ziek.

Ik word beter.

Naarmate ik tot inzicht ben gekomen omtrent mijn ziekzijn, het handelen, doen en laten, gedachtes die ik heb ervaren, heb gedaan, heb geuit, heb geleefd voor mijn ziek zijn.
En dan kom ik tot besef dat ik mezelf heb verloochend maar ook tergelijkertijd God.

Dit alles brengt mijn diepe lessen en diepe inzichten omtrent mij zelf, het leven, God en Wijsheid.

Liefs :love:

Advertentie
Advertentie

*

Offline JAG

• 541
  • Macedonie sept 2011
    • Bekijk profiel
Re: Het afwijzen van God in jou leven.
« Reactie #1 Gepost op: 17 november 2011, 23:23 »
Ja als je Gods geschenk bent dan kun je hem ook niet negeren!
Om je vraag te beantwoorden of ik het boek gelezen heb? Neen deze heb ik nog niet gelezen, ken het wel.
De topic die mij al dagen bezig houdt heb ik eindelijk gepost, het zou ook een afwijzing van God zijn als ik het niet zou posten. Je houdt mij wel bezig moet ik typen :yes:
De discussie heb ik wel gevoerd met mensen van de Pinkstergemeente (heb er een paar jaar vertoefd). Een stroef gesprek was dat toen maar ik vond het verloochenen van God in al zijn ZIJN.
Toeval bestaat niet, het had zo moeten zijn!
Dit boek is een must maar ja ik heb Neale Donald Walsch heel hoog! De titel is alles omvattend.

Krakti

JAG
Mi no bin de, mi go na waka, di mi doro nomo Sriba dede!

Iedereen zei dat het onmogelijk was. Totdat er iemand langs kwam die dat
niet wist...

The world as we have created it is a process of our thinking. It cannot be changed without changing our thinking.
~ A. Einstein
*

sranangsweetie

Re: Het afwijzen van God in jou leven.
« Reactie #2 Gepost op: 18 november 2011, 02:01 »
Zelf wil ik niet al te veel ingaan op het 'afwijzen van god' in mijn leven maar ik raad wel iedereen aan om het boek te lezen  :00000006: