Draai ingi | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Draai ingi

• 4 reactie(s)
  • 201 x bekeken
  • 4 reactie(s)
  • 201 x bekeken
Draai ingi
« Gepost op: 17 september 2018, 01:42 »
Beste obia man, hoe gaat het met u?
Ik heb een vraag voor u. Kunt u ons wat meer vertellen over de draai ingi obia hij schijnt een krachtige obia te zijn waar veel geheimzinigheid over heerst.
Ik hoor u graag.

Alvast bedankt.
Mvg

Advertentie
Advertentie

*

sabiboi

Re: Draai ingi
« Reactie #1 Gepost op: 17 september 2018, 04:20 »
Beste obia man, hoe gaat het met u?
Ik heb een vraag voor u. Kunt u ons wat meer vertellen over de draai ingi obia hij schijnt een krachtige obia te zijn waar veel geheimzinigheid over heerst.
Ik hoor u graag.

Alvast bedankt.
Mvg
er is zoveel te vinden in de zoekmachine van culturu.com. heel veel mensen met heel veel kennis hebben geschreven berichten achter gelaten op culturu.com
verrijk jezelf door te lezen . wat je zoek zou je kunnen vinden op culturu.com. en als je het niet vind,vraag het maar dan zal er zeker iemand op culturu.com zijn die jou graag een antwoord zal geven.  zoek en gij zult vinden .. www.culruru.com

citaat van een kenner.

odi

ik lees verschillende dingen hier.
de kapting woont daar volgens PHolland, naar waarom zingen ze niet dat de kapting daar woont maar de draai ingi.  http://www.culturu.com/index.php/topic,2955.0/prev_next,prev

ik citeer een lied dat Gnet eens schreef en ben er mee eens.

Don kodjo en anderen hofasi?

men spreekt ook wel van draai mofo ingi maar je hebt het al gezegd het is de Drai-watra ingi die by/in/naby de draaikolk woont

troki: mi ne meri deng baja mi ne trobi deeeeeeng 2x
         na draai mofo mi deeeee, ondro liba mi deeee, mi ne meri deng baja na deng e trobi mi eeh.

Piki:mi ne meri deng baja mi ne trobi deeeeeeng 2x
       na draai mofo mi deeeee, ondro liba mi deeee, mi ne meri deng baja na deng e trobi mi eeh.

draai mofo=het eind van de draai kolk(onder water)
net als liba mofo= monding(einde van de rivier)

mi bali obla dundu

gnet- neko
« Reactie #2 Gepost op: 17 september 2018, 12:56 »
Beste Sabiboy, bedankt voor je reactie.
Ik gekeken zoekfuctie maar zoals beschreven staat er dat draai ingi in een draaikolk woont maar beschrijft niet wat voor werk hij kan verrichten als een obia.? Daar ben ik wel nieuwschierig naar.

Nogmaals bedankt.
Mvg
*

Mat jansie

« Reactie #3 Gepost op: 17 september 2018, 16:44 »
Beste Sabiboy, bedankt voor je reactie.
Ik gekeken zoekfuctie maar zoals beschreven staat er dat draai ingi in een draaikolk woont maar beschrijft niet wat voor werk hij kan verrichten als een obia.? Daar ben ik wel nieuwschierig naar.

Nogmaals bedankt.
Mvg
De ingi is geen obia. hij is een watra ingi.. zo machtig en sterk dat wat hij kan .. het water draait zo snel net een tornado. maar in het water. daar woont hij. draai ingi  ondro watra ingi.de obiaman heeft hem nodig als hij een zwaar werk moet doen wat met water te maken heeft. hij kan bijdragen om een ander te helpen die problemen heeft. denk aan iets dat een kind onder water trekt  een geest. die duman heeft de hulp nodig van de water geesten. zo moet je het zien. dan klopt de duman aan  dat noot nood Notu.. en vraagt om hulp..  dan luisteren de water geesten  winti s naar zijn hulpvraag  en alles. en indien volgens de regels gaan ze helpen. een duman heeft hulp nodig van lucht water grond bos.. als hij zijn vaak ken zal men hulp vinden wanneer hij aanklopt voor hulp. voor zijn patiënt of cliënt.. maar gaat om zijn deskundigheid en nederigheid ipv hoe geweldig hij is.
« Reactie #4 Gepost op: 18 september 2018, 11:59 »
Hallo sabiboy, top en hartelijk dank voor je reactie dat is idd wat ik wilde weten. Ik ben zeer tevreden en wijzer gewordeb nogmaals bedankt
Advertentie
Advertentie

Gerelateerde onderwerpen

xx
Kromanti-ampuku, Aisa-Ingi, Mara-Ingi en Kabra wordt winti

Gestart door Jan Klaassen

0 reactie(s)
1397 x bekeken
Laatste bericht
03 augustus 2012, 09:40
door Jan Klaassen
xx