Deurwaarders en Incasso | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Deurwaarders en Incasso

• 55 reactie(s)
  • 14966 x bekeken
  • 55 reactie(s)
  • 14966 x bekeken
*

Incasso

Deurwaarders en Incasso
« Gepost op: 25 april 2010, 10:53 »
Beste mensen,

Iedereen heeft schulden.
soms zijn er goede tijden, maar er kunnen ook slechte tijden zijn dat het je even niet goed gaat en dat de schulden zich ophopen.

je kan je huur niet betalen. heel erg want na 2 maanden achterstand dan beginnen ze te dreigen met deurwaarders en gaat het bedrag dat je de huurder moet betalen met procenten omhoog wat de deurwaarder in rekening brengt.

het wordt dus alleen maar erger,.

Nu vraag ik me af, we hebben winti, kan de winti iets doen zodat ze vergeten dat we ze moeten betalen?
of dat ze begrijpen dat een ieder in een tijd van crissis kan zitten en even in een dip zit.

kan je en mag je doormiddel van winti de deurwaarders dwalen door je winti op ze af te sturen met het verzoek dat ze je met rust laten en als je het geld hebt je alsnog je huur zal betalen.

iedereen heeft weleens een moeilijke tijd dat ze even krab zitten, mag ik dan mijn winti naar de deurwaarder sturen zodat hij mij vergeet.?

een ieder zijn mening is van harte welkom.

Advertentie
Advertentie

*

Dya-Dya

Re: Deurwaarders en Incasso
« Reactie #1 Gepost op: 25 april 2010, 11:51 »
nee dan ben je met wisi bezig
op het moment dat je een huis neemt heb je een overeenkomst met mensen die ook hun brood moeten verdienen
dus als jij je geld niet betaald dan ben jij verantwoordelijk voor hun brood dat je niet betaald.

als je 2 maanden achter staat bijv. moet je voor jezelf na gaan hoe je dit kan veranderen.
of je kan advies vragen aan je winti hoe je het kan verbeteren.
dan komt er vast wel iemand op je pad die je kan helpen.

ze kunnen je wel helpen een goeie baan te vinden zodat je je schulden kan betalen.

in dit leven moeten we namelijk hard werken... niks komt uit de lucht vallen.
wij moeten naar de lucht werken.

groetjes,

dya-dya
*

Offline Geen kenner

• 929
  • Mie na afoe cinsie
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 25 april 2010, 12:04 »
Beste Incasso,

Een ieder heeft het op dit moment moeilijk, en je moet de centjes tien keer omdraaien voor je het kan uitgeven.
Het verschil in dit is, dat de armen armer worden en de rijken blijven rijker worden over de rug van de armen. Maar denk je dat deze mensen niet ongestraft bijven? Laat alles in handen van de schepper. Godsmolen maalt langzaam maar fijn, er zit geen grove stukken tussen als die gemalen is.

Luister Incasso,

Ik werk bij een incasso en gerechtsdeurwaarders kantoor. Ik zal niet zeggen waar en bij welke, maar ik kan jullie vertellen dat het echte ellendelingen zijn hoor. libie libie dagoes zijn het.
Jullie mogen weten, dat ik tegen deze mensen vecht in  hun eigen kantoor. Ik ben zo eerlijk geweest om een instelling iets te vertellen over de werkwijze van een opdrachtgever. Ik stond op het punt om ontslagen te worden. Maar mie takie nanga mie Anana. Ze hebben mij verplaatst naar een andere afdeling, waar ik juist veel meer te weten ben gekomen. Dan zeg ik zolang je hier op deze aarde van Anana nanga alla ing boeng konfo de dang joe o go sjie sanie.
Ik moet je zeggen ik ben een man van 45 jaar maar song dey me kree soso foe sjie sang ding sma diesie e doe nanga wie, ongeacht huidskleur. Maar ik heb ze gezegd ik werk op mijn eigen manier en niemand moet mij wat vertellen. Daarom ben een lieveling van vele collega's. Ik laat ze zien dat ik uit een ander soort hout ben gesneden. Als mensen met problemen zitten ben ik de persoon als zij mij bellen dat ik gewoon een regeling met ze afspreek, terwijl het is dat ik deze mensen voor de rechter moet sturen.

Ik kijk dagelijks naar de directie daar en schut mijn hoofd, ik vraag me af wat deze mensen er toe drijft om een ander kapot te maken.

Ik verdien mijn geld daar, maar op een rechtvaardige manier. Elke dag praat ik met mijn bigiesma's als ik daar heen ga.

Maar terug naar je topic.

Als ik jou was zou ik je krachten die je hebt gekregen van Anana niet gaan inzetten om jou op deze manier te helpen. Want vergeet niet dat didibrie is op de loer met zijn achterlijke takroe.

Ik zou je aangeven om ook al heb je een uitkering of werk, dat je via de Gemeentelijke Sociale Dienst een beroep mag doen op schuldsanering. Je kan dit aanvragen. Raadpleeg in deze een maatschappelijk werkster. Deze kan je de wegen wijzen die bewandelen kan, ook als je het niet kan kunnen ze dat voor je regelen. Want instellingen onderling bereiken eerder meer dan als jij als gewoon persoon contact gaat leggen met een instelling.

Maar brada noso sisa, no go potie joe boeng kraktie inie ding soortoe sanie diesie. Hulp van ze mag je wel vragen maar zet ze niet in om zulke praktijken uit te voeren voor je.

Je kan in deze twee dingens doen,
1. heb je een baan zorg dan via de salarisadministratie dat ze dit tijdelijk voor je elke maand overmaken naar de woningbouw, tot je zelf in staat bent het weer op je te  nemen.

2. heb je een uitkering vraag aan de sociale dienst om dit maandelijks voor je over te maken naar genoemde.

Als je een te hoge schuld heb kan je ook dit alles aan de sociale dienst proberen over te dragen via een schuldsanering. Dit is iets anders dan schuldhulpverlening. schuldsanering gaat via sociale dienst en schuldhulpverlening(wsnp) via een uitspraak van de rechter.
En als je dit hebt aangevraagd heeft geen enkele incasso of deurwaarder het recht jou lastig te vallen. Doe dit aub, ga niet naar je trotsheid kijken, zet het even aan de kant en ga ervoor.

Hoop dat je hier wat aan heb.
Moch je nog wat willen weten dan probeer ik je antwoord hierop te geven.

Tang boen
*

Guno

« Reactie #3 Gepost op: 25 april 2010, 12:44 »
Beste geen kenner,

Goed dat jij je ervaring met ons deelt.
jij werkt op een kantoor waar jij het fijne van weet over incasso en deurwaarders.

Kan je ons meer vertellen, wanneer je in je recht staat en wanneer niet
en is het verplicht dat een incasso heel veel geld op een hoofdsom zet.
is er een max wat een deurwaarder op de hoofdsom mag vragen.

waar moeten we echt opletten, wat kunnen we doen om te rekken (uitstel van betaling)
zonder dat ze veel geld op de hoofdsom zetten.

je hebt al geen geld om de hoofdsom te betalen, dan nog gooien ze gewoon er heel veel geld bij.

Graag jou ervaring.
gelukkig zijn er mensen zoals jou die zijn ervaring met ons wilt delen.

alvast bedankt.
*

Offline Beata

• 3723
  • Je kan de rivier niet duwen
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 25 april 2010, 12:52 »
Odi,

Wel Geen kenner,ik hoop niet dat ik je heb uitgescholden.....hahahaha!!!!!!!!!
Deurwaarders kunnen soms zulke ellendelingen zijn,die denken dat iedereen wanbetaler is.

Ik had laatst problemen met mijn provider over een rekening die onterecht was en de deurwaarder wou niks horen.
Ik moest betalen.Ik belde het deurwaarders kantoor en zogenaamd waren ze streng en was ik een wanbetaler.

Wel...degene die ik aan de telefoon heb gehad,heeft het geweten.
Ik zei tegen hem dat ik mij goed kan voorstellen dat hij op tijd zijn rekeningen kan betalen in tegenstelling tot vele anderen bij wie het niet altijd kan lukken.

Ik werk keihard en verdien mijn centjes op een eerlijke manier,maar zij zitten 8 uur per dag achter hun mooie computers om anderen af te persen.Dat is makkelijk verdiend geld waarmee je ook makkelijk alle rekeningen op tijd kan betalen.

Ik zei hem ook dat zij en mijn provider vogels van gelijke veren waren,twee grote boeven.Die rekening betaal ik niet.
Ik werd bedreigd met rechtszaak,wat mij helemaal niet bang maakte,want die rekening was onterecht.
Ik stuurde vervolgens mijn advokaat op ze af en ze begonnen alvast met hun extra kosten in trekken.

Uitendelijk kreeg ik bijna 200 euro's van de provider terug.
Dus topicstarter,volg de adviezen van Geen kenner op en probeer zo een oplossing te vinden.Stuur geen winti's op ze af,want voor  diensten waar je gebruik van hebt gemaakt moet je wel betalen,behalve als het gratis is.

Bid wel tot ze om te helpen bij het vinden van de oplossing.Ik hoop dat het goed komt.

Succes.

Beata.
Advertentie
Advertentie

*

Offline Geen kenner

• 929
  • Mie na afoe cinsie
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 25 april 2010, 13:10 »
Odie alla brada nanga sisa,

Ik wil jullie erop wijzen voor hen die het niet weten.

Er is een verschil tussen een incassoburo en een gerechtsdeurwaarder.
Een incassoburo is een instelling die jou geen haar van je hoofd kan uittrekken. Met andere woorden een incassoburo die jou gaat bedreigen is een blaffende hond zonder tanden. Zij kunnen je niets maken.  Alleen om te incasseren. Je kan dus als betaler ervoor kiezen om alleen het HOOFDSOM te betalen en de rest kunnen ze je niets maken. Ze kunnen je niet voor de rechter dagen.
In tegenstelling tot een gerechtsdeurwaarder, bij deze moet je altijd betalen, want zij blaffen en bijten.  zij zijn ongenadig. Leggen beslag op alles dat je bezit. woning, uitkering, salaris, auto, belastingcenten etc. etc. Bij hun mag je de hoofdsom ook betalenen een gedeelte van de gemaakte kosten, dus incassokosten als die niet te hoog zijn, betaal je die niet, bijvoorbeeld als die incassokosten niet hoger zijn dan 58 euro hoef je die niet te betalen. omdat zij niet de moeite gaan nemen om een rechtzaak tegen je te beginnen.
Mensen waar jullie ook op moeten letten. Als er administratie kosten reeds tussen de kosten van de opdrachtgever is verwerkt  dan moet je die van het incassokosten aftrekken. Zoveel mensen weten dat niet en gaan te veel betalen aan deze ellendelingen.
Dus kijken jullie heel goed naar of je te maken heb met een incasso buro of een gerechtsdeurwaarder.

Als je nog iets wilt weten vraag gerust.

Tang boeng.
*

Offline Geen kenner

• 929
  • Mie na afoe cinsie
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 25 april 2010, 13:20 »
Van de week zal ik een staatje hier zetten van de incassokosten die betaald moeten worden bij een bepaald hoofdsom.

Als de hoofdsom onder een bepaald bedrag is, dus onder de 100 euro mogen ze zeg maar 37 euro in rekening brengen. Maar als betaler, hoef je niet eens 37 euro te betalen, maar gewoon 15% van die 100 euro euro. dus dan betaal je 115,00 ipv 137 euro.

Maar ik zal een staatje hier voor jullie plaatsen en een link als het mag als je het niet eens bent met een deurwaarder. Want ook zij moeten zich aan bepaalde regels houden. als je het niet weet dan slik je alles van ze.

Wordt vervolgt.

oeng tang boen.
*

willy1968

« Reactie #7 Gepost op: 25 april 2010, 13:38 »
Hoi
geen kenner, dank voor de goede tips,
maar even terug naar de topic.
Ik mis een stuk communicatie, en als het leed al ver genoeg is omdat je niets ndernomen heb, dan wil je winti op die mensen sturen om je zaken alsnog te regelen.
Sorry dat kan er bij mij niet in.
Ik ben het ook niet met je eens dat iedereen schulden heeft.
Je hebt kosten, die je moet voldoen.
en als je die kosten niet kan voldoen, moet je naar mogelijkheden kijken hoe je dat kan veranderen, het valt echt niet uit de lucht.
Wat mij betreft kan je winti gebruiken om kracht te krijghen om te kunnen werken, een andere woning te vinden,
Zoals in een andere topic werd iemand niet lekker als er bepaalde mensen bij haar werk kwamen.
Ik denk dat je dan met slechte dingen bezig bent, en ooit zal je de rekening moeten betalen :beurk:
*

Offline Geen kenner

• 929
  • Mie na afoe cinsie
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 25 april 2010, 14:12 »
Odie Beata,

Nee hoor sisa je hebt mij niet aan de telefoon gehad hoor, want ik had je goed en netjes aan de telefoon gesproken en je uitgelegd of je fout of gelijk had.
Mie a no wang mang sang o kierie trawang nanga mie werkgever samen. No way.
Ik ben met een reinhart als ik op mijn werk zit. Ik zeg mensen ook wat zij moeten ondernemen als er bepaalde dingens zich afspelen als die gelijk hebben, ook al hebben ze geen gelijk, dan nog.

Maar er gaat zoveel mis mensen, let goed op want daar maken deze figuren misbruik van. Ik heb ook nog bij andere werkgevers mogen werken en ook daar heb ik zulke dingens meegemaakt. Dan laat ik ze zien wat ze fout doen. Maar op het moment dat je je mond open trekt dan mag je weggaan. Je ziet te veel. Maar mie no e wroko tapoe a fasie datie.
Maar mensen in troebel water vangt men vissen. Goed je ogen open houden.
Maar zodra ik weer van de week ga weken neem ik een staatje mee en dan plaats ik deze hierop.

Oeng tang boent.
*

nnnnnnnnnn

« Reactie #9 Gepost op: 25 april 2010, 14:55 »
hallo mensen,
dat heb ik altijd gedaan.ik betaald hoofdsom maar de incasso kosten niet.Zo heb ik het ook met intrum justitia,Ze stalken je de heledag ,bellen  zn tien keer per dag van smorgens vroeg tot savonds laat.ze willen de incasso kosten maar die betaal ik niet en ik hou vol.langzamer hand geven ze op.het mag niet,maar op een moment was ik zo boos dat ik tegen een van hen zei,dat als ze niet ophouden met stalken ik mijn kalebas met water gaat sprenkelen ,en kijken wie van de koude kermis thuis komt.
Advertentie
Advertentie

*

kalebas

« Reactie #10 Gepost op: 25 april 2010, 15:17 »
maar op een moment was ik zo boos dat ik tegen een van hen zei,dat als ze niet ophouden met stalken ik mijn kalebas met water gaat sprenkelen ,en kijken wie van de koude kermis thuis komt.

ga maar sprenkelen,denk je dat die witman geen antwoord op heeft?mama fu obia na du nanga leti
*

kwakoeuma

« Reactie #11 Gepost op: 25 april 2010, 15:23 »
ai,heb zelf vele acceptgiro met bedragen die ik moest betalen  bewerk en dit terug gestuurd wel nooit moro mi e kisi wang accetgiro yere,dus sani de
*

ssssssss

« Reactie #12 Gepost op: 25 april 2010, 15:28 »
ai,heb zelf vele acceptgiro met bedragen die ik moest betalen  bewerk en dit terug gestuurd wel nooit moro mi e kisi wang accetgiro yere,dus sani de
zo ver wil ik niet gaan lastaan denken.das toch kwaad!als ik weet dat het onterecht is,dan zeg ik dingens zoals gaan sprenken maar dat doe ik niet hoor!
*

Offline Geen kenner

• 929
  • Mie na afoe cinsie
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 25 april 2010, 15:30 »
Odie Kalebas,

Ik denk persoonlijk dat nnnnnnnnnnnnnn, dit als een redmiddel heeft gebruikt/gezegd. Ik denk niet dat ze dit zal gaan doen.

Maar mensen nogmaals goed opletten!!! Als jullie naar een incasso of gerechtsdeurwaarderkantoor bellen. AUB scherm je nummer af. Want tijdens het gesprek wordt je nummer geregistreerd, zoals nnnnnnnn zegt, je wordt tot laat in de avond gebeld. NIET doen, betaal het niet bij een incassoburo. Bij een gerechtsdeurwaarder moet je tot 58 euro niet betalen.Dus mogen de kosten 150 euro aan incassokosten zijn dan trek je 150 minus 58 euro is rest bedrag maak je dan over.
Maar ik moet wel erbij vertellen dat je niet vandaag een rekening open heb staan en je betaald de incasso kosten gedeeltelijk niet en volgend week komt weer een schuld bij dezelfde deurwaarder. Want dan gaat die het verschil in incasso kosten bij doen. Vooral als je gedagvaard wordt gaan ze het uiterste uit de kan halen. En de meeste rechters werken gewoon onder 1 hoed met de instellingensamen.
Er heeft zich een zaak voorgedaan waarbij de rechter tegen de gedaagde zei, je hebt water niet nodig van het bedrijf, tegen woordig kan je water ook bij de supermarkt halen.
Dus die hele magistraat is niet ingesteld om ons te helpen, maar juist om de vijand te helpen.

Maar nnnnnnnn je hebt gelijk om de kosten niet te betalen.want deze gasten zijn enkel een incasso buro.
Tang boen
*

sssssss

« Reactie #14 Gepost op: 25 april 2010, 15:57 »
ooit had ik ook problemen met een incasso buro, en  ze blijven maar doorgaan.ik had zo genoeg van dus heb ik het bedrag overgemaakt.gewoonlijk deed ik dat niet.wel in mijn droom kwam een lange donkere man en zei  ze side je mek ding bakra de na joe tapu.de volgend dag was ik heelerg boos op mezelf,dat ik het gedaan had.

ps geen kenner.
ik betaal agis voor mijn jongen.ik  kreeg vrijdag een acceptgiro,dat ,t bedrag voor de 1e mei binnen moet zijn.ik kreeg  zaterdag een brief van de incasso dat ik 107 euros moet betalen.hoofd som 92 en adm.14 euros.nauw de 14 euros betaal ik niet.waarom geven ze het uithanden, terwijl termijn datum niet verstreken is?

Gerelateerde onderwerpen

xx
incasso

Gestart door afoesensie1975

0 reactie(s)
755 x bekeken
Laatste bericht
17 september 2012, 09:21
door afoesensie1975