Christendom en Winti - Winti | Algemene vragen - Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Christendom en Winti

• 4 reactie(s)
  • 659 x bekeken
  • 4 reactie(s)
  • 659 x bekeken
*

Marcy

Christendom en Winti
« Gepost op: 22 december 2018, 08:04 »
Goed omdat ik hier al jaren mee worstel zal ik mijn vraag hier plaatsen en wellicht heeft iemand meer kijk op deze situatie;

Ik geloof in God.... dat is heel mooi maar dat komt ook met regels.
Waar onder geen andere goden dienen dan Hem.
De vragen zijn
1) Annana is dat een andere benaming voor God / of niet de zelfde God van het christendom?

2) men zegt wel eens de winti engelen omdat de kromanti naar God gaat voor overleg.
Waar vind ik deze informatie want iedereen kent aardsengel Michael.

3) onze baden - droomboodschappen - ons geluk de benodigde sierraden - de bescherming we zeggen dat de ze ons beschermen. Doe ik God dan niet te kort?

En gaat dat samen winti geloof en de kerk?

Graag jullie kijk...
Dit zijn vragen en wil niemand beledigen - ik vind het namelijk erg verwarrend in de bijbel staat niets over onze winticutluur en toch praat de Krimanti met God...

Ik kijk uit naar jullie ingeving
Bij voorbaad dank...

Advertentie
Advertentie

*

pietje puk

Re: Christendom en Winti
« Reactie #1 Gepost op: 22 december 2018, 14:26 »
Goed omdat ik hier al jaren mee worstel zal ik mijn vraag hier plaatsen en wellicht heeft iemand meer kijk op deze situatie;

Ik geloof in God.... dat is heel mooi maar dat komt ook met regels.
Waar onder geen andere goden dienen dan Hem.
De vragen zijn
1) Annana is dat een andere benaming voor God / of niet de zelfde God van het christendom?

2) men zegt wel eens de winti engelen omdat de kromanti naar God gaat voor overleg.
Waar vind ik deze informatie want iedereen kent aardsengel Michael.

3) onze baden - droomboodschappen - ons geluk de benodigde sierraden - de bescherming we zeggen dat de ze ons beschermen. Doe ik God dan niet te kort?

En gaat dat samen winti geloof en de kerk?

Graag jullie kijk...
Dit zijn vragen en wil niemand beledigen - ik vind het namelijk erg verwarrend in de bijbel staat niets over onze winticutluur en toch praat de Krimanti met God...

Ik kijk uit naar jullie ingeving
Bij voorbaad dank...
Anana is God. en onder God Anana  heb je winti  aisa enz

de 1 geloofd in aartsengel   de ander in aisa enz

nee je doet God niet te kort door hem te dienen ben je goed bezig.  de kromanti is bij jou dus een ring is een overbodige luxe.
*

Marcy

« Reactie #2 Gepost op: 23 december 2018, 07:57 »
Anana is God. en onder God Anana  heb je winti  aisa enz

de 1 geloofd in aartsengel   de ander in aisa enz

nee je doet God niet te kort door hem te dienen ben je goed bezig.  de kromanti is bij jou dus een ring is een overbodige luxe.

Dank je voor je reactie;
Ik begrijp uit je antwoord dat het dus het 1 of de ander is.
Een combinatie is niet mogelijk?
*

Aniel

« Reactie #3 Gepost op: 23 december 2018, 08:17 »
Dank je voor je reactie;
Ik begrijp uit je antwoord dat het dus het 1 of de ander is.
Een combinatie is niet mogelijk?
wil je 2 goden aanbidden?
kies voor de kerk en ga er voor  of geloof in God maar weet dat winti ook bestaat die God gemaakt heeft om ons te helpen. geloof in God.  die God die hemel en aarde gemaakt heeft   Anana.  en daarnaast of daaronder . je winti leer volgen en beleiden. de kerk en winti gaan niet samen. probeer maar in de kerk winti te zingen of te dansen. ze gaan je voor gek verklaren.
*

PoesAi

« Reactie #4 Gepost op: 24 december 2018, 11:01 »
Beste Marcy,

Naar mijn idee is het niet het 1 of het ander. God is god. Welke naam jij of anderen hem geven is voor mij niet belangrijk. christenen hebben rituelen, zo ook wintibeleiders. De kern blijft echter hetzelfde: Liefde.

Een mooie vraag (retorisch) van mijn mattie. Hij is priester (winti) en vroeg aan mij waarom christenen ons verwijten dat wij aan dodenverering doen terwijl zijzelf een man eren die al ruim 2000 jaar overleden is. Ik wil hier maar mee zeggen dat iedereen vragen heeft en dat geloven meer met elkaar gemeen hebben dan dat we willen toegeven/zien.

Doe wat je goed dunkt.

Bless
Advertentie
Advertentie