Waargebeurd verhaal over kantasie | Culturu.com
|
NIEUWS
  • Data loading...

Waargebeurd verhaal over kantasie

• 7 reactie(s)
  • 4547 x bekeken
*

Offline lovely

• Michella Rulezzz..
  • 724
    • Bekijk profiel
Waargebeurd verhaal over kantasie
« Gepost op: 26 november 2016, 10:30 »
Ik wist nooit dat ik een kantasie had, totdat ik ergens was en iets mij was overkomen.

vanaf ik klein ben werd mij geleerd, laat je drinken nooit achter als je naar de toilet gaat.
ik dacht dat ik een goede vriendin had en vertrouwde mijn drinken aan haar, van hou me glas vast ik ga ff plassen. zelf je beste vriendin hoef je niet te vertrouwen.

ik was gaan plassen, en toen ik terug kwam wou ik drinken, ik nam me glas bij me vriendin en opeens, powwww. me glas ging stuk.  ik zocht niets erachter, totdat ik droomde dat die kantasie me gered heeft. ze had poisin in me drank gedaan. langzaam vergif. omdat ze me vriend niet kon krijgen weet ik nu.

ik ben een luku gaan doen  , wel die man zei me het zelfde, dat wan sma bing sa wan kier yu nanga wisi yu, so te ding no mang kisi yu luku bung nanga yu dringi nanga yayang.

hij zei het zo  te ding e gi yu koffi meki ding dji yu kring kofi.. so srefi yayang.
en nooit no dringi uitti plastic sani...

na kantasi obia da yu tapoe..
ik moest een hebi watra baden alakondre en die kantasie.
hij heeft me gewassen en ik ben God dankbaar dat die winti me beschermd heeft.
ik hou me glas lekker bij me zelf als ik ga plassen.

Blijf vrolijk met me, dan ben ik vrolijk met jou

*

Sonnyboi

Re: Waargebeurd verhaal over kantasie
« Reactie #1 Gepost op: 21 januari 2017, 19:36 »
wat een spannend verhaal over die kantasie. zo ken ik verhaal van een man al hoeveel wisky dat hij dronk,hij was nooit dronken. tot een dag hij wit sopi dronk. witte alcohol. hij had helemaal niet veel op en sloeg alles kort en klein mij was verteld die djibri kromanti kon niet tegen wit sopie en zag ze vliegen. hij zag die winti zei hij. een man met vleugels. nooit meer drinkt hij witte sopi.. anders komt die winti op hem als hij jenever drinkt. hij moest die kromanti gaan regelen.
*

Pompi

« Reactie #2 Gepost op: 22 januari 2017, 18:15 »
Odi Lovely,

Heb ook meegemaakt jaren terug.was op werk-vakantie in zuid oost.er is daar een bakker bart in het wcentrum.was met mensen die een project zouden gaan bezichtigen.we zouden eerst koffie en broodje eten en daarna door.wel, nadat ik de bestelling meenam naar de zitplaatsten en begon te zitten ontplofte er een lamp pal boven mijn hoofd.tegelijk met mij zat ook een andere man.hij had echt evil eye en niet weinig ook.ik was zo dom om door te gaan met eten. Blij dat deng bigi wan de.
Greets pompi

*

Anoniem

« Reactie #3 Gepost op: 18 februari 2017, 15:54 »
Me vader vertelde me eens dat hij op zijn werk bevorderd was naar een hogere functie.
iedereen was blijf voor hem. op een dag voelde hij zich niet goed op het werk. hij moest dringend naar de dokter. de doktoren hadden hem opgenomen maar konden de oorzaak van zijn ziekte niet achterhalen. niemand wist raad. me vader ging steeds maar achteruit. ziende ogen werd hij mager. heel dun. hij at bijna niets. totdat mensen me moeder zei, ga een luku doen. opo go luku.
me moeder is naar een bekende duman in Nederland gegaan. die obiaman zei, dat me vader erg ziek was, hebi anoe ding ging. dus iemand heeft hem gefeliciteerd met een zware hand. niet gemeen.
De obiaman vertelde me moeder dat hij iets gaat maken voor me vader en het aan zijn lichaam moest wrijven en een ei dat over zijn lichaam gerold moest worden en daarna weggegooid moest worden met de woorden AGO,,

zo gezegd zo gedaan.

je wilt het niet geloven, me vader begon weer te eten en te drinken. de doktoren wisten zich geen raad hoe dat kon, geen enkel zieke beeld konden ze vaststellen. hij werd ontslagen uit het ziekenhuis en moest daarna naar de obiaman. die obiaman heeft hem gewassen. hebi watra. me vader moest zo braken tijdens het wassen, alles kwam zo naar buiten. hij kreeg een tapoe mee wat hij om zijn middel moest dragen.

me moeder vroeg die obiaman maar wie heeft hem zo ziek gemaakt dan,
toen zei de obiaman iemand van zijn werk die hem geen succes wenst.
me vader heeft een ander baan genomen en werk nu gelukkig ergens anders omdat hij niet weet wie hij moet vertrouwen op zijn werk. hij heeft God bedankt en de winti die hem geholpen heeft dat hij nu nog leeft.

Daarom zegt me moeder me elke dag. meisje wees voorzichtig.
vertrouw niemand. eet niet zomaar over straat.

laat het een les zijn voor mensen om je zelf goed te beschermen tegen jaloerse mensen.
bescherm jezelf tegen het kwade. want ze kennen geen pardon als ze je wat wensen te doen voor eigen gewin.
*

Aniel Smit

« Reactie #4 Gepost op: 19 februari 2017, 16:27 »
Me vader vertelde me eens dat hij op zijn werk bevorderd was naar een hogere functie.
iedereen was blijf voor hem. op een dag voelde hij zich niet goed op het werk. hij moest dringend naar de dokter. de doktoren hadden hem opgenomen maar konden de oorzaak van zijn ziekte niet achterhalen. niemand wist raad. me vader ging steeds maar achteruit. ziende ogen werd hij mager. heel dun. hij at bijna niets. totdat mensen me moeder zei, ga een luku doen. opo go luku.
me moeder is naar een bekende duman in Nederland gegaan. die obiaman zei, dat me vader erg ziek was, hebi anoe ding ging. dus iemand heeft hem gefeliciteerd met een zware hand. niet gemeen.
De obiaman vertelde me moeder dat hij iets gaat maken voor me vader en het aan zijn lichaam moest wrijven en een ei dat over zijn lichaam gerold moest worden en daarna weggegooid moest worden met de woorden AGO,,

zo gezegd zo gedaan.

je wilt het niet geloven, me vader begon weer te eten en te drinken. de doktoren wisten zich geen raad hoe dat kon, geen enkel zieke beeld konden ze vaststellen. hij werd ontslagen uit het ziekenhuis en moest daarna naar de obiaman. die obiaman heeft hem gewassen. hebi watra. me vader moest zo braken tijdens het wassen, alles kwam zo naar buiten. hij kreeg een tapoe mee wat hij om zijn middel moest dragen.

me moeder vroeg die obiaman maar wie heeft hem zo ziek gemaakt dan,
toen zei de obiaman iemand van zijn werk die hem geen succes wenst.
me vader heeft een ander baan genomen en werk nu gelukkig ergens anders omdat hij niet weet wie hij moet vertrouwen op zijn werk. hij heeft God bedankt en de winti die hem geholpen heeft dat hij nu nog leeft.

Daarom zegt me moeder me elke dag. meisje wees voorzichtig.
vertrouw niemand. eet niet zomaar over straat.

laat het een les zijn voor mensen om je zelf goed te beschermen tegen jaloerse mensen.
bescherm jezelf tegen het kwade. want ze kennen geen pardon als ze je wat wensen te doen voor eigen gewin.
Waarom zijn mensen zo om wisi naar een ander te sturen. die man heeft het verdient om promotie te maken ...maar de 1 zijn dood is de ander zijn brood. dan maar maar de duman voor tapu. zelf als je een nieuwe auto koopt kan men al een geest naar je sturen. ik ga me luku doen en vraag ik die duman om me te wassen dat niemand iets naar me kan sturen. voorkomen is beter dan genezen.
*

Robby

« Reactie #5 Gepost op: 13 maart 2017, 12:28 »
Het verhaal gaat over de Kantasie en de apuku

2 broers die heel goed met elkaar leefden. elk weekend waren ze samen. ze hadden geen vrienden. ze waren broers tevens vrienden. op straat kenden ze enkele kennissen waarmee ze dan een tori konden geven lachen, maar geen vrienden die thuis kwamen.
ze kregen vriendinnen en ze toen ging het iets minder.
de 1 zijn vriendin was een beetje jaloers op de ander dat hij steeds zijn broer kwam ophalen.
ze zei op een dag tegen de broer van haar vriend. ik wil dat hij weekends niet meer zo vaak met je weg gaat. maar met mij. de ander zijn vriendin was relax en haar maakte het niet meer zoveel uit als hij met zijn broer opstap ging.

de broer zei tegen de vriendin, Hallo, mijn broer en ik gaan al jaren als vrienden om, kom het niet verstoren.

wel, die vriendin heeft alleen maar leugens tegen haar vriend verteld over de broer.
alleen dat ze ruzie kunnen krijgen. ze heeft tegen haar vriend gezegd, ik denk dat je broer me zoekt.
de broers kregen ruzie, en zo werd een mooi broederschap verstoord door een vrouw van de ene broer.

op een dag kon de broer het niet verdragen dat de vriendin van zijn broer hun vriendschap heeft verstoord door een leugen. en liep zijn broer tegemoet, en ze spreken erover. de ene broer geloofde zijn vriendin en zei, laat het zo ,,ik ben nu gelukkig. en als ze heeft gelogen zal God haar straffen. de ander broer zag zijn broer die met zijn valse vriendin gewoon veranderen, mager, slorig en ongeschoren op straat lopen. hij liet zijn leven gewoon. a seri ing srefi gi grontapoe zeg men dan.

op een dag kregen beide broers een droom, de goede broer kreeg een droom, mi na apuku, ze gaat het merken om ons ik apuku en mijn broer apuku uit elkaar te halen.
de de ander broer kreegt ook een droom, mi kantasi prati nanga mi brada apuku, zo da nu na zoveel maanden hebt ik recht van spreken,,,, alles wat de vrouw achter de man zijn rug deed kwam naar boven .. die man heeft die vrouw uit het niets de deur uit geschopt. hij was opeens zo kwaad en zei, jou gezicht wil ik nooit meer zien. hij was niet zichzelf, was de kantasi die alles kapot begon te maken.

en die vrouw kon nooit meer een ander man vinden die haar gelukkig zou kunnen maken, wat ze die 2 broers heeft aangedaan, pori sma libi, doe het niet.  want wat je een ander aandeed, krijgt ze nu. de 2 broers waren toen weer als vrienden.

kom niet tussen man en vrouw als z gelukkig zijn, maar ook niet tussen familie als het goed gaat.

*

leo

« Reactie #6 Gepost op: 20 mei 2017, 14:50 »
wij worden op dit moment gepakt door iemand die jaloers is, hoe bereik ik die goede obiaman?
alvast bedankt..
« Reactie #7 Gepost op: 28 november 2017, 21:03 »
Hoe bereik ik die goede obiaman?
alvast bedankt..

xx
Jou verhaal, mijn verhaal ons verhaal winti verhaal

Gestart door Loverboy Gepost op Waargebeurd | Ghost Story en Bakru Torie

1 reactie(s)
1440 x bekeken
Laatste bericht 03 september 2012, 10:56
door Nelis
xx
waargebeurd tijger valt jongen aan

Gestart door aboika Gepost op Waargebeurd | Ghost Story en Bakru Torie

1 reactie(s)
442 x bekeken
Laatste bericht 09 januari 2018, 18:12
door Loverboy
xx
Meneer Vishnu en zijn winti┬┤s (waargebeurd)

Gestart door AnGeLLoVe Gepost op Dromen | Topic

3 reactie(s)
1937 x bekeken
Laatste bericht 15 september 2011, 18:33
door Kromantie
xx
vrouwlijke kantasie

Gestart door claudia Gepost op Winti | Algemene vragen

2 reactie(s)
1426 x bekeken
Laatste bericht 13 januari 2010, 19:53
door getyours