Vraag over bai bakru die mijn neefje lastig valt | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Vraag over bai bakru die mijn neefje lastig valt

• 1 reactie(s)
  • 959 x bekeken
  • 1 reactie(s)
  • 959 x bekeken
« Gepost op: 14 juni 2017, 22:11 »
Odi Odi allemaal 

Ik heb een heel belangrijke vraag waarmee me familie en ik er al heel lang mee zitten. Het gaat namelijk over een neefje van me van 20 jaar oud. Het probleem is dat wijlen de groot vader van zijn vaders kant jaren terug een bakru had gekocht toen hij nog in leven was om zodoende aan veel geld te komen. Ondanks de groot vader is overleden, loopt de bakru nog steeds rond in hun familie.

Mijn neefje van 20 jaar heeft er helemaal niets mee te maken en tog krijgt hij last omdat zijn vader (dus mijn oom) de zoon was van de overledene groot vader. Dus als het waren is de bakru now overgegaan naar de volgende generatie en dat is mijn neefje.

Mijn neefje vertelt dat elke keer als hij omgang heeft met een meisje is het zo dat de bakru zich bij hem gaat vestigen en dan voelt hij zich behoorlijk moe en zijn maaltijd gaat achteruit. Het enigste dat hem weer verlos is een hebi watra of krieng skieng watra. Hij heeft momenteel al meer dan 8 wasie's voor krieng skieng moeten nemen.

Het probleem is dat elke keer hij omgang/seks heeft waar dan ook de bakru zich direk weer vestigd aan hem. Mijn vraag is dan hoe komt dat?
waarom speciaal als hij omgang heeft savond's of smiddags waar dan ook loert de bakru hem?

We zijn naar de medische doktor geweest en alles van hem is goed, we zijn naar een loekoe mang geweest en de loekoe man zei dat het de bakru is die zijn groot vader gekocht had voor geld.

Kan iemand me zeggen waarom hij op die manier word lastig gevalleen en wat hij kan doen om dit te stoppen? Moet die bakru mischien vast gebonden worden of wat? A.U.B.

Advertentie
Advertentie

*

een Vriend

Re: Vraag over bai bakru die mijn neefje lastig valt
« Reactie #1 Gepost op: 20 juni 2017, 12:57 »
Wat een moeilijk ding die bai bakru.(als het een bai bakru is)
maar alles heeft een oplossing. ook die gekochte bakru.
waarom zou je neefje geen seks mogen hebben. dan is dat ding jaloers op je neefje.
zelf denk ik dat er gekeken moet worden als het echt een bakru is en niet iets wat hem weerhoud om een ander lief te hebben. vaak een wissi of een jaloers iets wat hem weerhoud.
iemand die hem voor zichzelf wilt hebben.

een goede hebiwatra doet wonderen. maar eerst zal er toch goed gekeken moeten worden wat en waarom. en dan kan je aan de eisen voldoen. soms zacht maar soms hard. is hoe is iemand kwelt. doet de bakru het omdat hij boos is, of om aandacht te vragen dan wel is het een wisi.
dat zou ik zeker goed onderzoeken en indien nodig zal deze weggehaald moeten worden .
alles kan als er maar goed gekeken word en een oplossing gezocht word naar de juiste behandeling voor verzoening wat bedaard moet worden.

Gerelateerde onderwerpen

xx

Gestart door Roberto

4 reactie(s)
945 x bekeken
Laatste bericht
19 juni 2017, 11:55
door Mooi Misi
xx
Droom over een Bakru die mijn neefje wil pakken!

Gestart door samyka

2 reactie(s)
1240 x bekeken
Laatste bericht
29 januari 2009, 21:16
door samyka
xx
Een droom over mijn neefje, die in de gevangenis zit.

Gestart door dyna

3 reactie(s)
1694 x bekeken
Laatste bericht
01 september 2008, 20:32
door dyna
xx
Mijn neefje die heel goed kon studeren

Gestart door africanqueen

3 reactie(s)
2263 x bekeken
Laatste bericht
16 oktober 2008, 15:00
door Boogschutter
xx
Wat is het verschil tussen de "bai bakru en de bere bakru" ?

Gestart door gnet - neko

118 reactie(s)
29378 x bekeken
Laatste bericht
23 mei 2014, 17:48
door Loverboy