Story about the snake | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Story about the snake

• 0 reactie(s)
  • 172 x bekeken
  • 0 reactie(s)
  • 172 x bekeken
*

Rug

Story about the snake
« Gepost op: 25 mei 2019, 19:04 »

Dl 1

Als dame in de horeca sector ben ik vaak na 12u op straat.  Gezien ik geen auto heb en ik niet altyd op een stafbus wil wachten loop ik  rustig naar ondrobong.

Zoo liep ik een avond naar de bus en kwam een heer tegen. Aardige man en ik was zo moe dus ging akkoord met zyn voorstel om me thuis te zetten.. we maakten een babbeltje kochten gushan en hy zette me thuis.

Ik val niet echt op creolen dus deze hindoe werd al gauw myn perfecte man. Ondanks alle discriminatie kozen wy ervoor samen te zyn.

Nadat ik zwanger raakte nam hy me is huis.
Ik mocht vanaf toen nergens en zelf als ik mijn moeder wilde zien moest dat thuis by hem en in het byzyn van hem.

Ik mocht geen telefoon en er werd zwaar op me gelet. Ik had nooit gedacht dat myn leven zo zou worden. Zodra ik hem vroeg waarom zoveel bescherming kreeg ik als antwoord dat ze geen grappen maakten met hun eerste kleinkind en dat het volgend hun cultuur zo moet. Ik probeerde vol te houden en wenste elke dag dat myn zwangerschap tot het verleden kon behoren.

Die drama begon toen mijn moeder zei dat ik voor fayawatra na myn bevalling naar huis moest komen. Myn vriend en mensen maakte er een hele ruzie van en ik kreeg ruzie met me moeder. Omdat ik enigs kind ben besloot mijn moeder voor de goede gang van zaken vrede te sluiten en het maar zo te laten.

Het begon weer toen myn moeder spullen voor me bracht. Kleertjes, buikband en diatoe( een huismiddel) na vertrek gooide hy alles weg en mijn schoonmoeder ging te keer.

Wat is dit Rajesh??? Ik eet en drink alles van je mensen. Ik accepteer alles maar waarom mogen me mensen niets voor me betekenen??? Houd je kop! Klonk het het heel erg boos.

Omdat ik heel erg ziek was werd ik opgenomen. Mijn moeder en de rest van de familie mocht niet op bezoek. Waarom Rajesh waarom??. Hy beloofde me dat het goed zou komen. Rajesh zat goed in de centen dus werd er betaalt om op my te letten.

Ik wist het nu zeker iets klopt niet. Ook al krijg ik een zoon zyn ze zo overbeschermend???? Myn moeder is van de culturele kant dus nadat ik uit het ziekenhuis kwam kwam ze op bezoek en zei tideh mi ptjieng e gwe foe dja mi skieng e piki mi dat wang san no boeng!

Mohan, rajesh zyn vader welke ik maar 7keren gezien heb ondanks we in 1 kamer bleven kwam naar buiten en zei me moeder om nu weg te gaan. Ik wilde achter haar aan maar werd tegen gehouden. Dat was einde van me moeder haar bezoekjes daar thuis

Tydens myn laatste controle en echo was alles 100! Myn zoontje groeide goed alleen was me bloeddruk hoog. We gaan haar opnemen meneer en daar gingen we weer.

Naast my lag er een andere hindoe dame. Ii sliep infeite alleen ik had klasse ligging maar omdat er nog geen plek vry was voor haar mocht ze even in die kamer. Ik vertelde haar me verhaal en vroeg haar waarom ze zo streng waren. Ze zei: dame als het kan probeer naar je mensen te gaan ze gaan jou of je kind offeren.  Terwyl ze dat zei kwam er schuim uit haar mond en ze gaf de geest. Watttttttttttt????!!!!

Rajesh was zonder te bellen binnen een halfuur daar. Met wie hebj gesproken?? Ik kon nieteens uit me woorden komen van de schrik en een lijk die net uit de kamer was en begon te huilen. Ik wil nu naar me moeder Rajesh Nu!!! Hy zei me dat ik beter rustig blyf met zyn kind of ik volg die mevrouw die net naar mortuarium werd gebracht.

Myn moeder had ik ondertussen sinds de vorige keer niet gezien en kon maar niet indenken hoe ik in contact kon komen.  Geen telefoon, nergens alleen hoe of waar begin ik. Me tranen werden myn beste vriend en God waarmee ik elke dag sprak.

Het begon na het avond eten. Ik voelde pijn in myn buik en zag plotseling bloed en slijm. Breng me naar de dokter Rajesh nee klonkt het je gaat dat kindje thuis baren. Die pijnen werden steeds erger en ik begon te zweten Rajesh breng me aub naar de dokter. Heel ontspannen zei hy: er gaat niets metj gebeuren zodra het zover is kan je persen... watttt sinds Rajesh trong datra vroeg ik hem? Jesica pers zodra je zover bent!

Plotseling hoorde ik iemand buiten: oe opo a mapangpang doro! Ik herkende die stem het was me moeder! Nog voordat ik me mond kon open doen rende mijn svhoonmoeder naar beneden. Mohan kwam na buiten en hy stond voor me. Hy zei: als je durft te verklappen wat er hier gaat gebeuren ga je het merken. Je gaat ook niet na buiten met je moeder handelen we verder af.  Ik hoorde alles op een afstand maar kon niets zeggen. het werd heftig en ze belde de politie voor me moeder omdat ze winti kreeg.

Mohan kwam in de kamer met een witte doek en zei me je kan persen als je dat voelt met die woorden voelde ik een grote druk in me buik  ik begon te persen. Het was me eerste keer dus het lukte niet gelijk. Pers meisje Pers!!!

Ik deed het opnieuw en in 1 keer ik voelde eindelijk dat hoofdje na buiten komen. I naf luku kwa grong tang pers!! Ik bleef persen maar voelde dat deze baby abnormaal groot en of lang was want het was niet afgelopen. Terwyl ik voor een 3e keer flink wilde persen tilde ik me hoofd op en tot myj grootste svhrik zag ik een dikke slang uit me kruipen.

Advertentie
Advertentie