Ruzie in de familie | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Ruzie in de familie

• 0 reactie(s)
  • 36 x bekeken
  • 0 reactie(s)
  • 36 x bekeken
*

Remi

Ruzie in de familie
« Gepost op: 16 september 2018, 10:05 »
in mijn familie hielpen we elkaar graag. mijn moeder zorgde voor de kinderen en mijn vader zorgde dat er geld binnen kwam. In Suriname was het vroeger zo dat mijn vader hier en daar werk zocht naast zijn baan als taxi chauffeur om rond te kunnen komen.we hadden het niet breed. me moeder was er altijd voor ons. geen ruzie. dat hadden we nooit. wie aan me broer kwam,kwam aan mij. en zo anders om. ik weet nog dat me broer zei als iemand jou wat wilt doen moet hij me eerst passeren. me broer en ik waren vrienden broers alles. me moeder heeft ons goed opgevoed. we werden ouder en kregen vrouwen. wij allebei gingen we naar de gewapende macht. hij politie. ik MP .zo ik alles goed. we konden lachen.  de vrouwen konden het God zij dank ook goed met elkaar vinden. ze gingen samen naar de markt. samen deden ze veel.de jaren gingen voorbij. mijn broer had een huis en bleef samen met zijn inmiddels getrouwde vrouw en kinderen daar. ik had nog geen huis.. bleef nog in mijn ouderlijk huis. ik had het goed hoor. wij waren zo  onze salaris gaat naar de vrouw en ze kon dan het huishouden regelen. 

wij broers waren bezig met ons werk  hij politie ik MP. we hadden ook nachtdiensten. toen begon de roddels. de vrouw van mijn broer vertelde me broer dat mijn vriendin vreemd ging.  aan bonu dingen doet om me onder de plak te zetten. me moeder was inmiddels al ook een oudere vrouw.. beetje kerkelijk. was niet zo met winti. dat ding werd een gezegd gezegd iets. want nu beschuldigde mijn vriendin mijn vroedvrouw dat ze vreemd ging met een ander politieman. nu was het ruzie tussen die 2. de vraag is wie liegt er nu. mijn broer en ik zitten er tussen in en gek genoeg namen we het op voor onze vrouwen.  hij voor zijn vrouw  ik voor mijn vrouw. we kregen ruzie. feestjes kwamen we niet meer bij elkaar . als me moeder jarig was gingen we dan om en om . was net vuur en water. zo heftig was het geworden om deze vrouwen wat ze allemaal over elkaar te melden hadden. vroeger gingen ze samen op stap. en opeens ruzie.  ik dacht ik ga het niet zo laten.. ik wil wel de waarheid weten.want meerdere mensen zeiden me. Let op je vrouw. ze bleef bij der moeder ik was bij me moeder nog. . ik ging luku doen. een collega MP zijn oom op para. die luku man zei me dat a vrouw krol mi. tap mi  ai. dus dat mijn vrouw me ogen dicht had gemaakt en zo overal kon gaan en staan.. hij heeft me gewassen  hij zei me dat ik die vrouw niets moest zeggen.  ik moest 7 dagen baden  hebi watra en zoveel winti watra. kra eten. alles gedaan. klaar.mooi.

op een avond zei ik tegen me vriendin dat ik nachtdienst had. ik jokte. ik was vrij. ik zei ik moet me melden. werk. ok  ik trok me kleren aan ik ging weg.als ik vrij was was ze altijd bij me. maar zoniet. dan was ze bij haar ouderlijk huis. dus zou ze dan naar haar ouderlijk huis gaan zoals altijd.

ik ging dus niet werken. ik zat op de loer. en als MP weet ik wel h je ik iemand moet volgen. die sma ging niet naar haar ouderlijk huis. nee. ze ging naar een bar. kaarten spelen. laf bigi lafoe. en had een man daar in die bar waarmee ze rommelde. ik wou die bar intrappen en haar gelijk daar afranselen.  maar iets hield me tegen. no doe.  ik ken mezelf mi ati e brong kan ik stom handelen. en ik had me dienstwapen bij me. dus kon ik misschien zelf schieten. dus ik was aan het koken. ik heb gekeken met wie ze naar huis ging en ja. je vrouwtje dacht ik heb nachtdienst dan kan ze haar nacht bij een ander vieren. dus ik heb ze gevold tot naar die man zijn huis. ik wou echt naar binnen gaan maar weer hield iets mij tegen. achteraf weet ik nu als ik binnen was geweest had ik beide dood geschoten.

ik ben naar huis gegaan alles wat van die meid was op straat gezet. morgens vroeg kwam mevrouw. ze dacht dat ze me zou pakken dat ze bij haar ouderlijk huis was. toen ze haar spullen op straat zag kreeg ze een hart inzinking.  begon op straat te rollen dat na vodu winti. wel ambulance en politie moesten daar komen want me ogen waren open. ik was niet onder de plak. vroeger als ze a zei hielp ik haar. als ze winti kreeg hielp ik haar. nu ze kan rollen tot naar de goot.. voor mij niet meer. ze heeft gegild vergeef me. ze moest kinderen want ik was tot veel instaat. politie moest haar meenemen. want winti zogenaamd ..hartaanval zogenaamd. niets kon mij meer van gedachte veranderen..  neem haar mee... anders mi au jagi  Skot  to yu. .. ik heb er werk van gemaakt. ik ben weer met me broer gaan praten . dat ai ik geloofde je niet maar ik heb me wasi gedaan.  mijn broer hoort ook zoveel over zijn vrouw maar zegt.. als ze me gekroit heeft vind hij het best want hij blijft met haar. hij is getrouwd zit ook onder zijn vrouw maar wilt niet baden. 

we praten wel maar zijn niet meer zoals vroeger. hij heeft voor zijn vrouw gekozen . ik zei hem er zijn meer vrouwen.. ik had snel weer andere vrouwen waaruit ik kon kiezen. ik trouwde later met me huidige vrouw. die mij 5 kinderen gaf. en die ex loopt nog op straat als een wies wasi. dat ik eens van haar hield wil ik bijna niet geloven. mooi is niet alles. haar hart was bitter. als ik niet gewassen was was ik pap voor de vrouw. maar ik laat niet over me heen lopen. het kan veel mannen overkomen. op straat stoer. geweldig. maar thuis wilt de vrouw doen wat jij als man hoort te doen.

mannen maak je ogen open.  gelukkig zijn er ook goede vrouwen. 

Advertentie
Advertentie

Gerelateerde onderwerpen

xx
Ruzie in de familie.

Gestart door Boogschutter

16 reactie(s)
4632 x bekeken
Laatste bericht
24 augustus 2009, 14:17
door oema foe mi srefi
xx