Pa sneki - Waargebeurd | Ghost Story en Bakru Torie - Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Pa sneki

• 0 reactie(s)
  • 2321 x bekeken
  • 0 reactie(s)
  • 2321 x bekeken
*

Offline Alinga

• 741
  • Tang du bung yu sa kiesi litie wan dey
    • Bekijk profiel
Pa sneki
« Gepost op: 27 juni 2008, 23:21 »
Toen ik nog in Suriname woonde ben ik eens naar een vodu prey geweest. Men danste lekker op het muziek , een ieder in blije stemming. Toen de muzikanten bezig waren de Agida klaar te voor de vodu , schreeuwde iemand luku a pa sneki. Degene wees naar de plek waar de pa sneki lag, hij lag op een balk. Wel mi nanga sneki ne koti, ik ben dus weggerend. Die pa sneki gleed langzaam naar beneden en verdween in het bos.

Dit verhaal is ook in Suriname gebeurd
Een vrouw stond een ochtend op . Ze moest die ochtend de stad in , nou lekker gedoucht, ze ging haar kamer binnen en deed haar kledingkast open en wie lag daar in de kast die pa sneki in volle grootte. Ze schreeuwde moord en brand. De buren kwamen aangerend en vroegen haar wat er aan de hand is. Ze zei dat er een slang in haar kast ligt. De buren gingen kijken en ze zagen niets. Ze is daarna verhuisd. Later hoorden de buren van een familielid dat die vrouw niet goed bezig was. Ze wilde die Pa wintie  voor haar zelve hebben, a bing trobi a pa winti. Winti e go pe a wani. Wat heeft ze ervan overgehouden een gebroken
arm want ze is uit een raam gesprongen. :lol:

Advertentie
Advertentie