Ouija....(geesten oproepen) | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Ouija....(geesten oproepen)

• 14 reactie(s)
  • 7855 x bekeken
  • 14 reactie(s)
  • 7855 x bekeken
« Gepost op: 30 maart 2011, 13:19 »
Odie aan een ieder.

Wie heeft ooit eens geprobeerd te experimenteren het het zogenaamde Ouijabord....je weet wel ...glaasje draaien
en wat zijn de ervaringen???.

SF

Advertentie
Advertentie

*

Offline Geen kenner

• 929
  • Mie na afoe cinsie
    • Bekijk profiel
Re: Ouija....(geesten oproepen)
« Reactie #1 Gepost op: 30 maart 2011, 13:37 »
Odie Saka Fasie,

Persoonlijk nooit gedaan en zal het ook nooit doen.
In 1979/1980 kwamen wij, moeder en kinderen, naar NL. We hadden in woning in onderhuur genomen en heel veel later kregen we te horen dat die mensen waar het huis van was, glaasje draaien hadden gedaan in het huis.
Ik moet eerlijk zijn, we hebben nooit 1 dag problemen in het huis gehad. Terwijl de mensen zelf, waar het huis was was, niet in het huis konden wonen.
Maar het laat zien hoe slecht de mens is, ze hebben nooit aan ons verteld dat er spoken in het huis aanwezig waren. Een ander familielid bracht ons op de hoogte hiervan. Maar ja, nooit last van ze gehad. Maar we hebben ook niet al te lang in het huis gewoond, toen kregen we ander onderkomen.

Ik ben zelf ook benieuwd naar de ervaring van anderen.

Tang boeng

G.k.

« Reactie #2 Gepost op: 30 maart 2011, 13:48 »
Odie Saka Fasie,

Persoonlijk nooit gedaan en zal het ook nooit doen.
In 1979/1980 kwamen wij, moeder en kinderen, naar NL. We hadden in woning in onderhuur genomen en heel veel later kregen we te horen dat die mensen waar het huis van was, glaasje draaien hadden gedaan in het huis.
Ik moet eerlijk zijn, we hebben nooit 1 dag problemen in het huis gehad. Terwijl de mensen zelf, waar het huis was was, niet in het huis konden wonen.
Maar het laat zien hoe slecht de mens is, ze hebben nooit aan ons verteld dat er spoken in het huis aanwezig waren. Een ander familielid bracht ons op de hoogte hiervan. Maar ja, nooit last van ze gehad. Maar we hebben ook niet al te lang in het huis gewoond, toen kregen we ander onderkomen.

Ik ben zelf ook benieuwd naar de ervaring van anderen.

Tang boeng

G.k.

Odi Brada ..dat jullie er nooit last van hehad hebben,klinkt niet raar want het komt veel voor dat de geesten die zijn opgeroepen zich vast klampen aan de mensen die ze hebben opgeroepen....dus als die verhuizen...verhuizen deze geesten ook mee.
*

pandan

« Reactie #3 Gepost op: 25 april 2011, 23:12 »
Ik ken mensen die het gedaan hebben, de duivel verscheen, ze kregen last van stemmen, op laatst
kregen zij de opdracht zich op te hangen, blijf er vanaf het is levens gevaarlijk, je haalt de hel in je eigen huis
zware angsten zijn je deel dan, vluchten kan dan niet meer.
*

AnGeLLoVe

« Reactie #4 Gepost op: 10 juni 2011, 19:13 »
Nooit doen!
Advertentie
Advertentie

*

Parvatie

« Reactie #5 Gepost op: 04 juli 2011, 00:42 »
Ouija ( geesten oproepen )

WEL DOEN , MAAR WEET ZE WEL WEER TERUG TE STUREN !!!

zorg dat er balans is in alles wat je doet --> WEEGSCHAAL
*

pikin yeye

« Reactie #6 Gepost op: 04 juli 2011, 11:10 »
geweldig om het te doen en mee te maken
heb dit vaker gedaan en heb er profijt van
de geesten blijven niet aan je vastklampen
maar gaan rustig weer weg.sommige
kan je krijgen als beschermengel zelf net hoe
men een bakru als beschermengel kan hebben. :yes:
*

Offline Sunder

• 616
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 04 juli 2011, 17:28 »
Odi iedereen,

Op de lagere school waren een paar meiden die gewoon voor de gein, glaasje hadden gedraaid. Één van die meisjes kreeg nadien (toeval of niet) last van stemmen. Ik ben hier toen zo van geschrokken, dat ik wel twee keer uitkijk alvorens ik het in mijn hoofd haal om zoiets te doen.

Ik heb vorig jaar 2 x een bijeenkomst bijgewoond, waarbij men ook met een ouija bord variant of iets dergelijks werkte. Er zaten 2 mensen tegenover elkaar en die hielden boven het bord een soort pendel/wichelroedelachtig ding vast en die pendel tikte pijlsnel de letters op het bord aan. De entiteit die de boodschappen bracht, was een gids die al generaties lang in een familie zit. Die entiteit vertelde wie hij was, wanneer hij had geleefd, de omstandigheden toen, wat zijn connectie was met één van die 2 mensen en hij vertelde ook iets over hoe de evolutie van mens tot gids verliep. Ik zat te luisteren, maar wist eerlijk gezegd niet wat ik er allemaal van moest vinden en denken.

Op een gegeven moment, ik zat 5 of 6 meter van die 2 mensen aan de tafel vandaan, zei degene die de leiding had dat ik iets van angst voelde, maar dat dat niet nodig was. En diegene (dus eigenlijk haar gids) zei nog een aantal dingen om mij gerust te stellen. Ik ben toen nog één keer geweest, maar doordat ik niet het gevoel had dat die setting iets voor mij was, is het bij 2 keer gebleven.

Begin van dit jaar werd ik gevraagd om deel te nemen aan een spirituele groep. Iemand vertelde toen dat ze een keer 'Bloody Mary' had gedaan en ze was er erg enthousiast over, en wilde weten of de groep dit ook een keer samen wilde doen. Ik had er nog nooit van gehoord. Je gaat voor een spiegel zitten in het donker, met alleen een brandend kaars aan voor de nodige licht. Je kijkt in die spiegel naar je gezicht en je blijft je daarop concentreren. Naar het schijnt zou dan na verloop van tijd je bewustzijn andere beelden moeten gaan waarnemen. Ik begreep dat je gelaatstrekken zouden kunnen veranderen, je andere gezichten kunt zien. Gezichten van jou hoe je eruit zag tijdens vorige levens. Anderen gebruiken deze methode ook om bijv. contact met overledenen te maken. Iedereen raakte enthousiast maar vooral nieuwsgierig. Maar ik kon echt waar, ik jok niet, alleen bij mezelf denken "Ikke niet gezien!" Ik heb het ook niet gedaan. Nee, als ik al een muis zie spring ik een meter in de lucht, laat staan een gezicht in de spiegel die niet de mijne is. Hartverzakking!

Het zal best dat als je ervaren bent en als je weet hoe je het e.e.a. kan oproepen en weer kan terugsturen, dat het gevaar miniem is met dit soort bezigheden, maar ik hou het gevaar liever op nihil. Want na Basuku, bafini, batjari.

Gr.,
Sunder
« Laatst bewerkt op: 04 juli 2011, 17:30 door Sunder »
Het is niet zo dat we niet durven omdat de dingen moeilijk zijn,
de dingen zijn moeilijk omdat we niet durven. (Seneca)
*

AnGeLLoVe

« Reactie #8 Gepost op: 04 juli 2011, 17:41 »
*Misschien moeten jullie allemaal eens het boek lezen:

Omgang met Gods Geestenwereld van Johannes Greber.

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/omgang-met-gods-geestenwereld/666775057/index.html

*Misschien dat jullie dan gaan inzien waar jullie mee bezig zijn en dat dit nergens op slaat, want het zijn de ''lage geesten'' die hierop afkomen, doormiddel van quijabord. En juist als je er geen verstand van hebt.
« Laatst bewerkt op: 04 juli 2011, 17:45 door AnGeLLoVe »
*

Offline Sunder

• 616
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 04 juli 2011, 18:12 »
*Misschien moeten jullie allemaal eens het boek lezen:

Omgang met Gods Geestenwereld van Johannes Greber.

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/omgang-met-gods-geestenwereld/666775057/index.html

*Misschien dat jullie dan gaan inzien waar jullie mee bezig zijn en dat dit nergens op slaat, want het zijn de ''lage geesten'' die hierop afkomen, doormiddel van quijabord. En juist als je er geen verstand van hebt.

Odi Angellove,

Mijn ding is het ook niet, maar ik ben niet van mening dat je met de verschillende vormen van spiritisme alleen aardgebonden entiteiten oproept, die niet naar het licht willen of kunnen. Dat is namelijk niet wat ik tijdens die 2 bijeenkomsten heb meegemaakt.

De kans is echter groot dat het wel kan gebeuren en daarom moeten de mensen die zich aan dit soort zaken wagen, weten wat ze doen en hoe ze het doen. En die mensen zijn er!

Grtjs.,
Sunder
Advertentie
Advertentie

*

AnGeLLoVe

« Reactie #10 Gepost op: 04 juli 2011, 19:13 »
Klopt Sunder,

De kwaliteit van het spiritisme hangt af van het medium in kwestie, en de omstanders die een sessie bijwonen.

Maar dit topic gaat over quija bord, iets wat mensen van alledaags doen of kunnen doen, de kwaliteit daalt daardoor echter en daardoor kan het eerder ''gevaarlijk'' zijn dan leuk.
Dit is iets wat vele niet beseffen, wat ik opmerk in dit topic, daarom raad ik jullie het boek: Omgang met Gods geestenwereld aan.

Liefs :love:
*

Offline Sunder

• 616
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 04 juli 2011, 20:01 »
Hi Angellove,

Bij de 2 bijeenkomsten die ik heb bijgewoond, werd er toen van een bord zoals hieronder gebruikgemaakt.

Maar zover ik het zie, kan het mis hebben, is het channelen via een ouija bord te vergelijken met bijv. glaasje draaien, tafeldansen, pendelen, autom. schrijven etc., omdat dit allemaal methodes zijn om vrij gemakkelijk met entiteiten in contact te komen. Maar in het gemakkelijke schuilt tevens het gevaar doordat het aardgebonden entiteiten zijn, die maar al te graag willen blijven hangen bij hun 'host', met alle gevolgen van dien.

Als ik kijk naar de winti religie, dan zie ik dat aan winti's of kabra's die naarvoren komen, ook o.a. bepaalde vragen worden gesteld om te weten of die winti of die kabra wel is die hij zegt te zijn. De mensen met ervaring weten wat ze doen en hoe ze het moeten doen. Ik weet dat ik als leek, dat minder snel ga kunnen doorzien. En dat is precies hetzelfde met spiritisme. Het is mogelijk om contact te krijgen, maar je zult moeten weten hoe. En het gaat mis, doordat mensen niet weten hoe.

Ik heb gezien dat het werken met ouija bord niet gevaarlijk hoeft te zijn. Het is zoals je al zei, afh. van het medium en de omstanders. Maar dat geldt ook voor de andere vormen van spiritisme.

Grtjs,
Sunder
« Laatst bewerkt op: 04 juli 2011, 20:05 door Sunder »
*

Jim

« Reactie #12 Gepost op: 13 april 2018, 20:55 »
Ik zou graag willen weten hoe je een gees oproept in je eentje hoe doe je dat?
*

een vriend

« Reactie #13 Gepost op: 16 april 2018, 13:03 »
Ik zou graag willen weten hoe je een gees oproept in je eentje hoe doe je dat?
ben je niet bang... sommige mensen willen af van geesten.. en jij wilt ze oproepen. gek he,, de 1 wilt van ze af want ze plagen soms plaaggeesten
*

Marjan

« Reactie #14 Gepost op: 14 september 2018, 06:04 »
ik zelf zou geen geesten oproepen. bang dat ik echt geesten zal zien en horen. je moet ervoor geboren zijn. ik kan me voorstellen dat iemand zijn dode moeder of vader weer eens weer roepen..maar stel je voor je roept je vader en er verschijnt een geest die je achtervolgt nu. je blijft zijn stem horen. now denk ik dat ik dan gek zou worden hoor.soms vraag ik me af die jongemannen die met geesten te maken krijgen. in een huis zit een geest,dan moet hij ermee praten en wegbrengen. in Nederland zijn veel geesten in de huizen. mensen die tijdens de oorlog dood geschoten zijn. die niet naar het licht zijn gegaan. daarom spookt het in veel Nederlandse huizen. vooral in Rotterdam. daarom hebben ze ook veel heksen. helderzienden. maar weghalen kunnen ze niet. ze zien ze wel.die geesten. kijk maar ook in je huis. roep ze en zullen graag verschijnen. kijk naast je.

Gerelateerde onderwerpen

xx
Winti's oproepen!!!

Gestart door brandy

14 reactie(s)
8177 x bekeken
Laatste bericht
30 juli 2010, 09:09
door brandy
xx
oproepen van dierengeest

Gestart door phoebe

1 reactie(s)
809 x bekeken
Laatste bericht
10 februari 2014, 13:58
door Lovely D
xx
hoe moet je je wintie oproepen

Gestart door ingi75

5 reactie(s)
2783 x bekeken
Laatste bericht
01 februari 2015, 19:30
door boesiingi
xx
Hoe kan ik mijn winti het beste oproepen!

Gestart door ria

3 reactie(s)
2166 x bekeken
Laatste bericht
18 december 2009, 00:52
door Dya-Dya
xx
Obia oproepen met kalebas en krijg geen gehoor!

Gestart door fajalobi

1 reactie(s)
1657 x bekeken
Laatste bericht
22 april 2009, 15:18
door Boogschutter