Culturu.com | Suriname Nieuws Magazine

Auteur Topic: Netheid van een vrouw  (gelezen 1470 keer)

OfflineJosefina

• **
    • Bekijk profiel
Netheid van een vrouw
« Gepost op: 14 april 2016, 21:52 »
Beste lezers,

Een verhaal dat ik met jullie wil delen

Netheid van een vrouw

Wanneer een vrouw haar munsiki heeft, haar menstruatie. Is het belangrijk dat zij extra netjes is.

Ik ken een Surinaamse heer die vertelde dat hij een Nederlandse vriendin had. Hij heeft haar uitgelegd dat wanneer zij haar munsiki heeft zij extra netjes met haar lichaam moet zijn. Op tijd verschonen, 2 a 3 keer per dag douchen fu wassi ing onderstel bun. Enzovoort.

Mevrouw nam dat met een korreltje zout. Met andere woorden dat zal wel. Op een dag kwam die dame van haar werk, om rechtsstreek de keuken in te gaan. Terwijl zij haar munsiki had. Zij wilde gaan koken. zonder eerst te gaan douchen. Haar vriend zei, waar ben je mee bezig. Ik heb je uitgelegd waarom ik dat niet wil. Mevrouw vond het vreemd dat hij boos reageerde.

Koppigheid, wie weet of deed zij het met opzet, om hem daarmee te treiteren?

Vervolgens kregen zij steeds meer ruzie daarover.
Tot opgegeven moment haar vriend zei, weet jij wat jij moet doen.

Blijf alleen met die zogenaamde netheid van je. En weg was meneer.

Josefina, van Den Haag

Dus dames, wanneer jullie je munsiki hebben wees vooral netjes met jezelf.

Josefina, van Den Haag

Offlinelaga

• the more i see, the less i know!!
    • Bekijk profiel
Re: Netheid van een vrouw
« Reactie #1 Gepost op: 30 april 2016, 09:16 »
voor de goede orde moet ik even vertellen dat ik geen Surinaamse ben. maar ook aan mij is verteld dat een vrouw tijdens haar periode extra schoon moet zijn op zichzelf. ik ben met een Surinaamse man getrouwd en de punten die aangehaald worden klinken mij uitermate bekend in de oren. daar komt bij dat hij doodziek word als hij eten nuttigt wat door een vrouw word bereidt die haar periode heeft. ik heb dit nooit willen geloven, tot dat ik het met eigen ogen heb gezien. we hadden gegeten bij een bevriend stel, waarvan de vrouw naar later bleek, haar periode had. niemand ziek, behalve mijn man... hij heeft over de grond gerold van de buikkramp en flinke diarree gehad. als ik thuiskom van mijn werk is het even zitten, bijpraten en dan douchen, zoniet....gegarandeerd, het huis is te klein ;D en zeker tijdens de periode (wat nu door mijn leeftijd niet meer voor komt). ik heb mijn man altijd gemeld en mocht dan alleen maar voorverpakte etenswaren kopen en geen verse. koken deed hij dan.

groetjes, laga uit 010

© 2018 - Culturu.com | Niets van deze site mag worden gekopieerd, gereproduceerd, openbaar gemaakt, gebruikt of verspreid worden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming