Nederlandse stagiairs zien spoken in Palmentuin (Time Suriname 17 november 2008) | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Nederlandse stagiairs zien spoken in Palmentuin (Time Suriname 17 november 2008)

• 12 reactie(s)
  • 10865 x bekeken
  • 12 reactie(s)
  • 10865 x bekeken
*

Offline Venus

• 716
    • Bekijk profiel

Halllo iedereen,
dit is een artikel uit Suriname times van maandag 17 november 2008 en ik heb het even met jullie willne delen.

Paramaribo - Een "normaal bezoek aan de Palmentuin is een groepje Nederlandse stagiairs duur komen te staan. Vreemde lichten en een stilhouet dat lijkt op een indiaanse vrouw hebben de groep de stuipen on het lijf gejaagd. Het begon allemaal sinsdag avond rond twaalf uur 'snachts, toen vijf jongeren besloten naar deze toeristische plek te gaan. Lol trappen en de plek bewonderen was de bedoeling van het late bezoek aan de Palmentuin. Jeffery, een van de stagiairs, vertelt dat hij en nog vier van zijn vrienden stopten voor de Palmentuin na enige tijd door de stad rondgereden te hebben. In een happy mood maakte Jeffery enkele foto's met op de achtergrond de palmentuin. Hierna liepen ze rond in de tuin tot ze bij de grote tent aankwamen. Wat de groep bevreemdde, is dat geen van de zwervers in deze tent sliep. Michelle en Joni, de tween meisjes uit de groep, gave te kennen op deze plek foto's te willen maken. De meisjes liepen de tent in, waarna de foto's werden geschoten. de fotograaf zegt in totaal acht foto's te hebben gemaakt. Hij kreeg de schrik van zijn leven toen hij deze bekeek.
Uit de hele reeks schenen drie foto's vreemde verschijnselen te hebben.
Vreemde witte stippen, terwijl de gezichten van de meisjes vervorms leken. Bij wat het gezicht van Michelle moest zijn, zag hij een silhouet van een indiaanse vrouw en het gezicht van Joni leek op een doodskop.
Na bekomen te zijn van de schrik riep Jeffrey de meisjes om de foto's te bekijken.
Toen zij hem eenmaal genaderd waren, kreeg het drietal het enorm koud en er hing een vreemde sfeer in de lucht. De jongeren vertrouwden het zaakje niet en besloten weg te gaan. Het vreemde was dat Michelle dezelfde dag nog ziek werd. Nardo Aloema van de Organisatie van Inheemsen in Suriname zegt vaker vreemde verhalen gehoord te hebben over de Palmentuin. De plek is voor de inheemsen van groot belang omdat het een spirituele plek is. Hij zegt dat in de Palmentuin de eerste Indianen woonden en dat de hoofdmedicijnman daar zijn rituelen deed. Aloema vertelt dat de plek nog steeds heilig is voor de inheemsen en daarom het nodige respekt verdient.

Venus   

Advertentie
Advertentie

*

Offline Boogschutter

• 1336
  • mi na wang bigi oema na mi oso sa mi wani mi ka do
    • Bekijk profiel
Odi,

Het is mij altijd verteld dat de palmentuin spookt.

de verhalen van de militairen die de wacht houden rondom het gebied wisten deze verhalen te vertellen wat zich tijdens de nachtelijke uren gebeuren.

ook zagen ze blanke mannen op witte paarden door de palmen tuin rijden.

klopt, snachts zal ik niet door de palmen tuin lopen hoor. hahaha

Boog.
mi na wan bigi oema in mi oso sa mi wani mi kan doe, hatcheeeee

*

Offline Luangu Masra

• 1675
  • Luangu ini wan bon
    • Bekijk profiel
Odi,

Het is mij altijd verteld dat de palmentuin spookt.

de verhalen van de militairen die de wacht houden rondom het gebied wisten deze verhalen te vertellen wat zich tijdens de nachtelijke uren gebeuren.

ook zagen ze blanke mannen op witte paarden door de palmen tuin rijden.

klopt, snachts zal ik niet door de palmen tuin lopen hoor. hahaha

Boog.

Vreemd?1

Da what about al die mensen die s'avonds laat in de nacht daar vrijen dan??
Of zitten ze ook mee te genieten van de private show.
Di wi kwa Sranan a bun.
Ma Luangu Kondre, a ben moro bun.
*

africanqueen

Vreemd?1

Da what about al die mensen die s'avonds laat in de nacht daar vrijen dan??
Of zitten ze ook mee te genieten van de private show.

Lm dat ze mee genieten ... you never know :neutral:

even offtopic
Een dame die ging  naar een lukuman
Daar aangekomen in die man zijn dofo(kamer) kwam er een bakru  praten
Toen zei die bakru tegen die vrouw ; Te yu nanga yu man e  seks. Da mie e firi krasie.
Mi e kibri ini a krosi kasi e luku fa wé  seks . dus dan kun je nagaan. hoe brutaal ze zijn.

afri
*

Offline Venus

• 716
    • Bekijk profiel
Afri,

en of Bakru's brutaal zijn.
Ik weet er alles van
Breek me de bek niet over zou men zeggen.

Advertentie
Advertentie

*

Offline Alinga

• 741
  • Tang du bung yu sa kiesi litie wan dey
    • Bekijk profiel

Lm dat ze mee genieten ... you never know :neutral:

even offtopic
Een dame die ging  naar een lukuman
Daar aangekomen in die man zijn dofo(kamer) kwam er een bakru  praten
Toen zei die bakru tegen die vrouw ; Te yu nanga yu man e  seks. Da mie e firi krasie.
Mi e kibri ini a krosi kasi e luku fa wé  seks . dus dan kun je nagaan. hoe brutaal ze zijn.

afri

Ai Afri

Hahahahahaha :mdr: :mdr: :mdr: :mdr: :mdr:
En of bakrus brutaal zijn :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
*

africanqueen

:smile: wel eng hoor. alle grappen op een stok. ik zou dit niet mee willen maken. alhoewel die bakru is wel eerlijk geweest om het te zeggen. maar er zullen vast wel dingen aanwezig zijn  e luku hoe je een  didong fisi houding aanneemt, maar er niks over zeggen.

afri
*

Maurice

Ik heb gehoord dat de oude gevangenis tegen over de Palmentuin ook zwaar spookt.  Is er iemand die daar meer van af weet of verhalen kent?

grtz Maurice
*

Offline meljo

• 2062
  • Be the change you want to see in the world
    • Bekijk profiel
odi odi alla sma na lontu,

weet je
ik heb daar een vraag over
het schijnt dat Zeelandia nog een hele tijd als gevangenis is gebruikt
(er was een tekort aan cellen in de stad)
klopt dit en van wanneer tot wanneer?
als ik dat weet kan ik er verder op borduren

Meljo
*

Maurice

Hai Meljo,

Met de oude gevangenis bedoel ik het gebouw dat ongeveer 200 meter ten westen van fort Zeelandia ligt. Toen ik het gebouw van dichtbij wilde bekijken wilde er niemand van de familie mee omdat ze er doodsbang voor waren.

Twee weken daarvoor was ik, bakra, samen met mijn vrouw, op bezoek bij het graf van haar overleden oma in Nickerie
Ik wilde als aandenken een aantal foto´s maken van het graf. Op het moment ik de foto´s had gemaakt en de begraafplaats verlieten begaf mijn nieuwe digitale camera het. Hij deed helemaal niets meer, tevens was de memorycard kapot. Totaal onverklaarbaar. Toen wij thuis waren (ongeveer 5 min lopen) en ik mij wilde opfrissen zag ik dat mijn bovenzijde van mijn rug onder de muskietenbulten (misschien wel 50 of 60 bulten) Dit terwijl ik er niets van had gemerkt. Een oom (medicijnman) heeft mijn rug met visolie, schaar en spreuken behandeld. Ik hoorde later van mijn schoonfamilie dat het misschien beter was dat ik niet moest fotograferen, inderdaad daar hadden ze wel gelijk in.  Kortom een bijzondere ervaring.

groetjes Maurice.

Advertentie
Advertentie

*

drenthe

denk dat het een fabeltje is wat gebeurt is hoor,ik maak geregelt foto's van begraafplaatsen overdag en 's avonds maar gebeurt niks,hoe dan.denk dat het meer bijgeloof is.
*

moksi

is geen fabeltje
mijn beste vriendin haar zus en zwager waren jaren terug op vakantie in engeland en hadden foto's
gemaakt op een begraafplaats
(ik heb me altijd afgevraagd wie nou foto's op een begraafplaats maakt maar ja)
in ieder geval hij zat geknield naast een grafsteen en op die foto zie je duidelijk nog iemand op die foto naast hem
ik heb die foto gezien
omdat jij het nooit hebt meegemaakt moet je niet zeggen dat het niet bestaat
want het bestaat wel
er is meer tussen hemel en aarde
en wie maakt er nu s'ávonds foto's op een begraafplaats?????
*

Rdddddddd

Gerelateerde onderwerpen

xx
Spoken in Suriname

Gestart door getyours

3 reactie(s)
5681 x bekeken
Laatste bericht
30 mei 2010, 09:04
door Imala
xx
25 November Suriname onafhankelijkheidsdag

Gestart door Loverboy

0 reactie(s)
1330 x bekeken
Laatste bericht
25 november 2012, 14:12
door Loverboy
xx
25 November 2010 Suriname 35 jaar Onafhankelijk

Gestart door Boogschutter

2 reactie(s)
1208 x bekeken
Laatste bericht
09 november 2010, 11:28
door claudia
xx
Suriname een 21-jarige Nederlandse stagiaire om het leven

Gestart door Hendrikje

1 reactie(s)
1101 x bekeken
Laatste bericht
18 juni 2013, 08:03
door Lantarnpaal
xx
Nederlandse man maakt iets bizonders mee in hotel in suriname!

Gestart door fajalobi

2 reactie(s)
2079 x bekeken
Laatste bericht
17 juli 2009, 03:03
door kantasi-gadu