Duistere dag dl2 | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Duistere dag dl2

• 0 reactie(s)
  • 317 x bekeken
  • 0 reactie(s)
  • 317 x bekeken
*

Anoniem

Duistere dag dl2
« Gepost op: 29 maart 2019, 22:21 »

Me moeder vertelde mij dat Majerie geesten zag, i kang bren ing if i wani zei ze. (Dat betekent dat ze geen geesten meer zou zien) toen ik een afspraak maakte met een man die ervoor zou zorgen dat Majerie geen contact had met de ander wereld zei hij me lieb a ptjieng anga ing gave.

Hij vertikte Majerie te verblinden tegenover de geesten dus moest ik haar maar zo opvoeden. Ze was 4jaar toen ze van school kwam en haastig naar me zocht, mama mama zeg aan tante Maqueena dat die baby wilt komen.

Wie is dat nou? Ik had geen zusters dus ze had geen tante van mijn kant, en dat ze me elke keer over een huilende baby vertelde kon ik ook niet snappen. Jammer dat mijn dochter zo raar deed hoor en ik wist me echt geen raad.

Een keertje toen we inkopen gingen doen zag ik die mixtype dame waarmee ik in het ziekenhuis lag, ik wilde net in haar richting wuiven toen Majerie de straat plotseling overstak in de richting van die vrouw. Ze werd aangereden..... ik huilde en gilde, die dame kwam aangerend.

Is zij het? Is ze zo groot geworden? Ze keek me tevreden aan..... na me laatste miskraam heb ik het maar dicht gedaan zei ze droevig. Ik keek haar telleurstellend en tegelijker tijd jammerend aan........ kon ze maar, kon ze tenminste 1kind baren en het zou haar de gelukkigste vrouw ooit maken.

De ambulance en politie kwamen erbij, en Maqueena kwam met me mee naar het ziekenhuis. Hoe kent Majerie deze dame? Ik was pas in de verwachting toen ik haar had ontmoet.

Mijn dochter had een arm en been fractuur opgelopen daarnaast had ze ook een longontsteking opgelopen, zodra ze kon praten klaagde ze dat een baby huilde terwijl ik geen baby hoorde.

Maqueena kwam vaak bezoeken dit leven is echt oneerlijk zei ze bijna onverstaanbaar, ik keek haar vragend aan. Me man wilt scheiden omdat ik hem geen kind kan geven......... ze haalde diep adem in en zei me zus heeft voor de vierde keer een kind gëaborteerd. En ik wil graag 1... slechts één en hij blijft maar niet plakken.

Dat is elke vrouws nachtmerrie.... nee niet elke vrouw want bepaalde kiezen er bewust voor geen kinderen te baren, dat is dus bijna elke getrouwde of concubine een nare ervaring.

Ze knikte naar me alsof ze mn gedachten kon aflezen.........alles komt goed en het was stil, ik heet Gloria onderbrak ik de stilte want ik vond het super eng als het zo stil was.

De arts kwam de kamer binnen mvr Belfor zei hij en hij staarde naar me...... het spijt me maar uw dochter zal niet meer kunnen lopen, me lichaam zat vol kippenvel nadat ik deze woorden hoorde.

Mn dochter die nog niks van het leven had ervaren zou nooit meer kunnen lopen...... als moeder raakte dit mij net een bom. Ik had me gelijk bekomst alsof ik 10porties had gegeten voor ik daar ging de tranen sprongen uit mijn ogen en ik begon aan 1stuk door te huilen.

Maqueena kwam me omhelzen en ze huilde mee, het leven is oneerlijk zei ik je toch. Maar laten we de moed niet opgeven, laten we blijven bidden zei ze overtuigend. Neem me nummer voordat ik weg ga en app me zodat ik je nummer zie.

Nummer opgeslagen onder de naam Maqueena en ik stuurde haar gelijk een app en daarna vertrok ze, ik wilde niet weg maar ik was moe dus ging ik op de bank liggen waar ik in slaap viel.

Een brutale wijsneus kwam me aan me voet schudden........ ik werd boos wakker. Waarom letten die mensen niet op hun kinderen dacht ik luid op, alsof die jonge door had waaraan ik dacht zei hij:" me moeder is er niet...... ze is net weg zeg dr dat ik wil komen."

Wordt vervolgd!

Advertentie
Advertentie