De kracht van een kalebas met water. | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

De kracht van een kalebas met water.

• 3 reactie(s)
  • 1966 x bekeken
  • 3 reactie(s)
  • 1966 x bekeken
*

sranangboy2006

« Gepost op: 09 september 2009, 10:35 »
Odi odi alasma,

Hoe gaat het met jullie. Met mij gaat het prima hoor. Vroeger als ik mensen hoorde zeggen......tek wang krabasi anga watra da ye trowo watra na grong,da ye tak anga deng konfo, da i sa sjie fa alasani sa waka. Ik onderschatte het altijd hoor, maar ja ik ben nu ouder en serieuser gaan inzien wat voor macht het eingelijk heeft. Ik mag niet jokken.. nu maak ik er gewoon gebruik van hoor. Als ik mijn kalebas met water pak en mi begi deng konfo fu mi anga Gado na fesi ini a neng fu Anana,keduaman anga keduampo, da mi e kisi ala boskopu na ini dreng of krijg een openbaring.

Daarom geef ik nu mee, om voorzichtig mee om te gaan. Doe alleen maar goede uitspraken, spreek je hart uit, terwijl yu e trowe watra en begi. Let op je woorden en verlangen. No aksi takru fu miti sma of dergelijke. Je hoeft je niet te schamen, want is onze manier van bidden en geloof het maar..... je gebeden en verlangen worden verhoord. Geduld en geloof zijn natuurlijk vereist.
Succes mi lobi brada anga sisa.

Wang lobi odi,

sranangboy

Advertentie
Advertentie

*

Abc

« Reactie #1 Gepost op: 11 november 2018, 14:13 »
Odi,
Ik ben zelf een begonnen met een begi, maar t water in mn kalebas is lo-lie geworden... hoe kan dat en wat betekent t? Ik heb nog nooit water gezien dat ( lichtjes ) slijm is geworden... hoop op een antwoord.
 Ik ben nieuw met cultuur sani" maar geloof wel dat er meer is... en bid met heel mijn hart

Dank
*

een vriend

Re: De kracht van een kalebas met water.
« Reactie #2 Gepost op: 12 november 2018, 06:19 »
Odi,
Ik ben zelf een begonnen met een begi, maar t water in mn kalebas is lo-lie geworden... hoe kan dat en wat betekent t? Ik heb nog nooit water gezien dat ( lichtjes ) slijm is geworden... hoop op een antwoord.
 Ik ben nieuw met cultuur sani" maar geloof wel dat er meer is... en bid met heel mijn hart

Dank
Bidden is goed. is de manier hoe....wat je zegt en vraagt. altijd nederig blijven in je gebed. respect naar God ,Anana en de winti...

er zijn verschillende kalebassen dun en dikke laag. het beste is dun. om mee te bidden.. die dikke is soms niet goed gedroogd.  maar het kan voorkomen dat het mooie water loli word.. en dat ze je gebed gehoord hebben. maar klopt...het komt wel eens voor.. ook bij mij...maar zoek er niets achter..als ze van het water gedronken hebben is het eerste gedachte.daar zet ik me kalebas met water....dan maar weer vers water in zetten. bidden is goed . en hopelijk word je gebed gehoord... succes met bigi.
*

Dju

Re: De kracht van een kalebas met water.
« Reactie #3 Gepost op: 12 november 2018, 11:03 »
Odi odi alasma,

Hoe gaat het met jullie. Met mij gaat het prima hoor. Vroeger als ik mensen hoorde zeggen......tek wang krabasi anga watra da ye trowo watra na grong,da ye tak anga deng konfo, da i sa sjie fa alasani sa waka. Ik onderschatte het altijd hoor, maar ja ik ben nu ouder en serieuser gaan inzien wat voor macht het eingelijk heeft. Ik mag niet jokken.. nu maak ik er gewoon gebruik van hoor. Als ik mijn kalebas met water pak en mi begi deng konfo fu mi anga Gado na fesi ini a neng fu Anana,keduaman anga keduampo, da mi e kisi ala boskopu na ini dreng of krijg een openbaring.

Daarom geef ik nu mee, om voorzichtig mee om te gaan. Doe alleen maar goede uitspraken, spreek je hart uit, terwijl yu e trowe watra en begi. Let op je woorden en verlangen. No aksi takru fu miti sma of dergelijke. Je hoeft je niet te schamen, want is onze manier van bidden en geloof het maar..... je gebeden en verlangen worden verhoord. Geduld en geloof zijn natuurlijk vereist.
Succes mi lobi brada anga sisa.

Wang lobi odi,

sranangboy

helemaal meeeens om te bidden dat goed je ontmoet.
toch zijn er mensen die bidden dat het kwaad een ander ontmoet.
wat bidden allemaal kan.
goed en slecht want ook dat werkt

Gerelateerde onderwerpen

xx
De kracht van een Kalebas

Gestart door abeniba

2 reactie(s)
2556 x bekeken
Laatste bericht
17 december 2008, 00:30
door Sankofa
xx
Bidden met een kalebas met water

Gestart door Luangu Masra

41 reactie(s)
12032 x bekeken
Laatste bericht
15 februari 2010, 15:30
door Roisjo
xx
Dino Burnet gaf me water in kalebas enz.

Gestart door MXX

0 reactie(s)
1112 x bekeken
Laatste bericht
14 maart 2014, 12:09
door MXX
xx
bidden met een kalebas

Gestart door watra_ingi

2 reactie(s)
1554 x bekeken
Laatste bericht