de hulp van een winti | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

de hulp van een winti

• 2 reactie(s)
  • 2273 x bekeken
  • 2 reactie(s)
  • 2273 x bekeken
*

boyke

de hulp van een winti
« Gepost op: 26 mei 2008, 21:29 »
Ik heb ook eens iets meegemaakt, en weet zeker dat de winti, s me hier hebben bij gestaan.
Zo op een dag, ik moest naar me werk, me auto deed helemaal niets, van alles geprobeerd.
Ik heb naar me werk gebeld dat ik auto pech had, en dat ik later zou komen. Bij mij om de hoek is er een auto dealer. Ik had ze gebeld als ze me wilden starten, zodat ik toch nog naar mijn werk kon.

De monteurs zijn gekomen ze hebben ook van alles geprobeerd, niets lukte en zeiden dat ze het dan maar mee gaan nemen naar de garage. Ok, ik ben meegegaan en hoopte dat ik toch nog dat ze binnen 2 uur klaar waren, zodat ik toch nog mijn auto kon pakken.

Ik ben thuis gegaan en wachtte geduldig op een telefoontje van de dealer. 12 uur heb ik gebeld als ze nog niet klaar waren. De mannen konden de oorzaak niet vinden zeiden ze. Toen zeiden ze tot welk bedrag moeten ze gaan om alles te proberen. Ik noemde een bedrag en niet verder.
Ik dacht al het gaat me heel veel kosten.

Ik besloot met openbaar vervoer naar mijn werk te gaan. Ik was maar net 10 minuten in de bus of ik werd gebeld dat ze de fout hadden ontdekt en dat mijn auto het weer deed. Ik zei dat ik het morgen wel ophaal.

Ik hoefde maar €35 te betalen, het was gewoon iets kleins wat ze niet zagen.
Die zelfde dag belde een broer me van ,hoor ne, ik heb met je gedroomd. Vertel: hij zei ik droomde dat je een auto ongeluk hebt gehad en je auto was helemaal in de kreuk.
Hij wist helemaal niets van me auto. Ik vertelde hem toen wat me is overkomen. Hij zei zie je hoe goed die winti,s zijn. Klopt. Zolang ik op me auto wachtte om ermee naar het werk te gaan,zou het niet gemaakt worden, die dag mocht ik geen auto rijden. Ik ben de winti,s dankbaar. En die gasten van de garage hadden me een bom kunnen vragen. Gelukkig viel het allemaal wel mee. (de prijs) dankje winti,s

Advertentie
Advertentie

*

saneke

Re: de hulp van een winti
« Reactie #1 Gepost op: 27 mei 2008, 12:05 »
Ja, dat kan. Zo heb ik ook iets mee gemaakt en zeg nog steeds dat de wintie's er voor me waren. We waren met een hele groep naar een Winter  ( Wintieprei). Leuk, we hadden allemaal genoten en gedronken. Ook ik als bestuuder. Fouteboel he, ik weet het. Was wel niet dronken, maar aardig vrolijk. Mij vriendin had niet gedronken en ik zei dus tegen haar, dat zij moest rijden. Dat wilde ze niet omdat ze slecht ziet. Een aantal keer herhaaldelijk gevraagd, maar ze wilde niet. Ok, ik besloot zelf te rijden. Met ik vandaar reed waar we dus waren, zag ik een politieauto achter mij rijden. Ik schrok, maar goed, was al op de weg en reed dus verder. Na een paar meters las ik politie stop, politie stop. Zooooooooo, klaar zei ik, en begon mijn vriendin uit te schelden, toen de politie naast me stond keek ik hem lachend aan.  Hij ook beleefd en vroeg als ik had gedronken. Ja, zei ik eerlijk. Hoeveel wilde hij weten. 1 glaasje was mijn antwoordt, leugen dus, had  een aantal blikjes op. Ik mocht blazen en wist bijna zeker dat ik mij rijbewijs kwijt zou raken of een boete zou krijgen. Werkte dus niet echt mee en daar werd die man moe van. Hij deed strenger en zei dat ik moest gaan blazen, dat hij me anders mee naar het bureau zou nemen. Ik werd boos en vroeg of hij geen rekening met al mijn mankementen hield. Nee, zei hij en ik moest blazen. De inzittenden werden onrustig en begonnen door elkaar te praten en te lachen. Ze wilden niet naar het bureau. Ik pakte dat ding en begon te blazen tot dat de agent stop zei. Alles goed, u kunt weer gaan rijden. Ik ben ook echt gaan rijden, maar vraag nog steeds hoe dat kon. Iedereen riep dat obia bing de nanga mi. Nog steeds lachen we hierom. Ik drink niet meer als ik uit ga. Heb mijn lesje geleerd. God en mijn Wintie's waren met mij.
*

Marion

Re: de hulp van een winti
« Reactie #2 Gepost op: 16 oktober 2018, 04:21 »
Ik heb ook eens iets meegemaakt, en weet zeker dat de winti, s me hier hebben bij gestaan.
Zo op een dag, ik moest naar me werk, me auto deed helemaal niets, van alles geprobeerd.
Ik heb naar me werk gebeld dat ik auto pech had, en dat ik later zou komen. Bij mij om de hoek is er een auto dealer. Ik had ze gebeld als ze me wilden starten, zodat ik toch nog naar mijn werk kon.

De monteurs zijn gekomen ze hebben ook van alles geprobeerd, niets lukte en zeiden dat ze het dan maar mee gaan nemen naar de garage. Ok, ik ben meegegaan en hoopte dat ik toch nog dat ze binnen 2 uur klaar waren, zodat ik toch nog mijn auto kon pakken.

Ik ben thuis gegaan en wachtte geduldig op een telefoontje van de dealer. 12 uur heb ik gebeld als ze nog niet klaar waren. De mannen konden de oorzaak niet vinden zeiden ze. Toen zeiden ze tot welk bedrag moeten ze gaan om alles te proberen. Ik noemde een bedrag en niet verder.
Ik dacht al het gaat me heel veel kosten.

Ik besloot met openbaar vervoer naar mijn werk te gaan. Ik was maar net 10 minuten in de bus of ik werd gebeld dat ze de fout hadden ontdekt en dat mijn auto het weer deed. Ik zei dat ik het morgen wel ophaal.

Ik hoefde maar €35 te betalen, het was gewoon iets kleins wat ze niet zagen.
Die zelfde dag belde een broer me van ,hoor ne, ik heb met je gedroomd. Vertel: hij zei ik droomde dat je een auto ongeluk hebt gehad en je auto was helemaal in de kreuk.
Hij wist helemaal niets van me auto. Ik vertelde hem toen wat me is overkomen. Hij zei zie je hoe goed die winti,s zijn. Klopt. Zolang ik op me auto wachtte om ermee naar het werk te gaan,zou het niet gemaakt worden, die dag mocht ik geen auto rijden. Ik ben de winti,s dankbaar. En die gasten van de garage hadden me een bom kunnen vragen. Gelukkig viel het allemaal wel mee. (de prijs) dankje winti,s
dank voor dit verhaal. wat je hier schrijft is voor mij een bevestiging dat winti mij heeft beschermd toen ik net uit me huis was en de rovers in  mijn huis inbraken met geweld pistool en de politie al schietend heen en weer de rovers dood schoten. gelukkig ging ik op tijd naar de duman voor me wasi. ik reis veel in NL. verdiende goed. deed me winti wasi zoals de duman het zei. vandaag kan ook ik mijn verhaal na vertellen. winti watra is belangrijk in je leven 

Gerelateerde onderwerpen

xx
Hulp met de interpretatie van een oud liedje

Gestart door Imim

0 reactie(s)
704 x bekeken
Laatste bericht
28 juni 2016, 21:07
door Imim
xx
De Hulp van wijlen Papa

Gestart door Kromantie

0 reactie(s)
1396 x bekeken
Laatste bericht
25 augustus 2008, 20:20
door Kromantie
xx
Hulp van de watrawinti tijdens verdrinking

Gestart door Kromantie

14 reactie(s)
8229 x bekeken
Laatste bericht
21 oktober 2010, 16:28
door sientje
xx
Winti problemen en waar ga je dan voor hulp?

Gestart door waswasgodo

6 reactie(s)
1970 x bekeken
Laatste bericht
28 juni 2011, 18:11
door gnet - neko
xx
ff hulp/raad/advies van de betere nodig

Gestart door siri

12 reactie(s)
4622 x bekeken
Laatste bericht