De collega van me moeder | Culturu.com
|
NIEUWS
  • Data loading...

De collega van me moeder

• 0 reactie(s)
  • 1245 x bekeken
*

Offline Kunta

• 51
    • Bekijk profiel
De collega van me moeder
« Gepost op: 28 juli 2016, 17:20 »
Mijn moeder is schoonmaakster bij een Ziekenhuis in Paramaribo(De bekendste)
Mijn moeder is niet in vaste dienst daar, maar werk via een uitzendbureau.
Ze had vriendinnen gevonden aan het werk(leeftijd van die vrouwen zijn 40-50)

Me moeder was 40 geworden en nodigde 2 van die vrouwen uit. De ene kwam met haar dochter en de andere kwam alleen(die schat ik 50 jaar). De ene die kwam met haar dochter zij doet geen kwaad, maar die ene die ik 50 jaar schat wel.
We wisten toen niet dat die vrouw een bakru had waarmee ze ogri deed. Bij de kennismaking keek ze echt vreemd naar me( In mijn gedachten na dat alles was gebeurd, dus de wisi's die ze stuurde kwam ik op het idee. Die dame keek echt strak naar me. Ik dacht maybe heeft ze iets in me gezien waarvoor ze bang is, maar ik weet niet in hoeverre dat zo is, maar met dat idee zit ik.

Maanden gingen voorbij me moeder werd ziek. Toen vertelde die vrouw van 50 mijn moeder van: ie ma i hoor baka gie(mijn moeder haar moeder(die is reeds overleden) vandaar dat yu i  ziekie. Me moeder nam dat aan, want ze dacht is een vriendin en die is een bonuvrouw.
maanden gingen voorbij toen werden de andere dames ziek telkens het ziekenhuis in en uit.
Toen is een van die dames gegaan naar een duman. Die vertelde haar dat na so wang sma i preyy yu. Toen heeft die dame me moeder verteld en derest van de dames dat na collega fing i doe a san. Toen is me moeder ook geweest en is diezelfde vrouw van vijftig heeft een bakru gestuurd voor me moeder, zodat ze thuis blijven en niet daar moeten werken. Mijn moeder hield ook geen geld over niets alles ging slecht.
Me moeder werd weer ziek en ze was naar diezelfde duman geweest en die vertelde haar dat ze logo logo(ik dacht toen aan een sidderaal, maar me moeder vertelde het is slijm) op haar maag had enzo.
Die vrouw wilde me moeder en die andere vrouwen doden doormiddel van wisie.
me moeder en die vrouw van 50 kregen ruzie. Toen wilde ze me moeder slaan toen haalde me moeder een stok.
Die vrouw van 50 zei tegen me moeder van kong mik mie poering gie. Me moeder zei mij dat die vrouw een lange nagel heeft en als ze jou ermee aanraak kan je ziek worden.

Zelfs een wachter van az die dingen ziet heeft me moeder en die dames verteld dat ai sjie a vrouw i wakka nanga wang bakru te ai kong na wroko.

Dit moet ik ook erbij vermelden: De tassen van mijn moeders collega's blijven in een hok samen met die van die vrouw. Me moeder had brood in haar tas. Toen zou me moeder der brood halen in der tas is het gevallen op de grond. Toen heeft me moeder het niet gegeten.
Toen ze naar die bonumang ging zei die bonumang haar ook dat als ze had gegeten van dat brood zou ze echt ze ernstig ziek worden en maybe dood kunnen gaan.

Ik ben namelijk 21 en heb een moedervlek. Ik ben mama's liefste en ook de oudste
Ik heb echt gehuild toen me moeder dat vertelde.
En ik zei me moeder ook van als u was gestorven om die vrouw zou ik die vrouw helemaal bij az gaan halen, want dit doe je je medemens niet aan

Me moeder gaf der zelfs brood, drinken. Want me moeder heeft een zus die al jaren daar werkt en die brengt elke keer eten drinken voor me moeder mee. En me moeder kon niet alles eten en die deelde ze met die takru wisie vrouw..

Ps. Niet een ieder die met je lacht is je vriend.
Oeng tang bung

xx
Collega stuurt wisi voor andere collega!

Gestart door fajalobi Gepost op Waargebeurd | Ghost Story en Bakru Torie

7 reactie(s)
3908 x bekeken
Laatste bericht 27 oktober 2010, 20:10
door okey
xx
Insecten in de slaapkamer/Foto van collega's

Gestart door happygirl Gepost op Dromen | Topic

2 reactie(s)
1572 x bekeken
Laatste bericht 14 januari 2012, 21:33
door happygirl