Acute spit.. | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Acute spit..

• 9 reactie(s)
  • 5685 x bekeken
  • 9 reactie(s)
  • 5685 x bekeken
*

Offline Beata

• 3723
  • Je kan de rivier niet duwen
    • Bekijk profiel
Acute spit..
« Gepost op: 17 december 2012, 00:52 »
Odi odi,

Ik zit al dagen thuis met een acute spit.Pijnstillers werken niet echt,dus mensen die hier ervaring mee hebben,weten wat ik nu meemaak.

Mijn vraag: Weet iemand wat ik behalve pijnstillers,me warm houden en veel bewegen,nog meer kan doen om er sneller van af te komen?
De pijn is ondraaglijk,vooral in mijn dij doet het zo verschrikkelijk pijn.Ik heb vernomen dat het 2 tot 3 weken kan duren voordat het weer geneest.

Tegen die tijd is het dan Kerst.Ik wil Kerst niet op de bank of in bed doorbrengen.

Alvast bedankt.

Beata :love:

Advertentie
Advertentie

*

Saka Fasie(niet ingelogd)

Re: Acute spit..
« Reactie #1 Gepost op: 17 december 2012, 06:56 »
Odi , zus Beata

Ik vind het vervelend voor je en juist nu de feestdagen voor de deur staan maar ..alla sanie na bung sanie....als iets je moet gebeuren dan gebeurd het ook mits er van Hogerhand anders is besloten.
Stel jezelf de vraag wat je zou hebben gedaan als je niet ziek was en even uit de roulatie was...wat waren je voornemens...nogmaals lobie sisa...niets gebeurd zonder reden.
Zoek er niet te veel achter maar wie zegt ons dat dit niet een manier is om jou even in bescherming te nemen...jou even thuis te houden omdat jou misschien iets veel ergers had kunnen overkomen....denk daar maar over na en dank de Heer want zijn wegen  zijn mysterieus  ondoorgrondelijk .

In ieder geval heel veel beterschap en  vooral sterkte...en vergeet niet..You never walk allone.

SF
*

Offline Beata

• 3723
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 17 december 2012, 15:41 »
Odi odi SF,

Bedankt voor jouw reactie.Ik dacht er vanmoregn ook over na dat ik misschien niet moet zeuren over snel beter willen worden.Ik kan maar nooit weten waarom ik het huis niet uit kan.

Decembermaand is al sinds mijn 18de mijn sukkel periode.Waarom,is mij een raadsel.
In andere perioden van het jaar kan ik van alles en nog wat hebben,maar in december wordt het altijd erger.
En opvallend is dat ik dan ook weken plat lig.

Drie dagen voordat ik ziek werd droomde ik met iemand die ook zo heftig achter me aanzit om winti.Ze zei dat ze weggaat en riep me om met haar mee te gaan.

Ik antwoordde heel brutaal "NEE,a no mi nanga ju ben kon,ju 'wan gwe.Mi nee go"!
Ze was pikzwart en gekleed in een pikzwarte ouwerwetse jurk met twee lichtkevers op die riem van d'r jurk.
Ze stond in een donkere steeg,terwijl ze me riep.

Op dat moment stond ik op een goed verlichte plek waar een creoolse vrouw bezig was de buitenkant van een kerkgebouw met anjisa's te versieren.

Ik was eigenlijk daar om in andermans zaken te bemoeien,hahaha...
Want deze creoolse vrouw is iemand die ik via een familielid 2 keer heb gezien en zij was bezig het gebouw te versieren voor een vrouw met wiens man ze een relatie heeft.

Drie dagen na deze droom werd ik ziek.Afgelopen nacht kwam een blanke vrouw op een elektrische rolstoel haar hand op mijn linkerheup leggen,want daar zit de meeste pijn.

Terwijl ze mij aanraakte zei ze:"Ie jongoe toemsie gi disie" en reed toen weer weg.In die droom begreep ik wat ze bedoelde.
Afgelopen vrijdag was mijn onderrug verschrikkelijk zwaar alsof ik daar een ton droeg,kon me bijna niet bewegen.Vanochtend had ik het weer,maar heel even.

Ze mogen zelf in die rolstoel gaan zitten.

« Laatst bewerkt op: 17 december 2012, 15:44 door Beata »
*

Offline bigie misie

• 200
  • Move like A angel fight like A devil
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 19 december 2012, 00:10 »
ODI odi alla sama,

Me gudu beata wat erg voor je......ken je die surinaamse soort fix het heet ice???
Die is geweldig en mijn ervaring is dat het al mijn pijn weghaalt ,je moet iemand het voor je laten in masseren en dan warm aankleden en even binnen blijven dan ga je zien.

Ik heb nog een potje staan dat spul is fantastisch het brand wel maar de volgende dag voel je je herboren.

Sosso lobi me sissa :love:
*

Offline Beata

• 3723
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 19 december 2012, 11:54 »
ODI odi alla sama,

Me gudu beata wat erg voor je......ken je die surinaamse soort fix het heet ice???
Die is geweldig en mijn ervaring is dat het al mijn pijn weghaalt ,je moet iemand het voor je laten in masseren en dan warm aankleden en even binnen blijven dan ga je zien.

Ik heb nog een potje staan dat spul is fantastisch het brand wel maar de volgende dag voel je je herboren.

Sosso lobi me sissa :love:

Odi bigie misie,

Ik smeer me elke dag met Ice in.Maar dat ding is volgens mij ouder dan mijn grootmoeder,zolang geleden had ik het gekocht.
Daarvoor had ik Biofreeze geprobeerd,toen Abomavet,maar het werkte niet of ik had geen geduld om op het resultaat te wachten.

Ben toen Ice gaan gebruiken en er lijkt verandering in te komen,want ik ben gisteren een beetje gaan lopen.
Bedankt voor de power en advies.Een fijne dag!

P.s. Het zou goed zijn als er een osodresi was tegen dit soort klachten.Ik wil het niet meer meemaken,brrrrrrrr...de pijn is verschrikkleijk.

Advertentie
Advertentie

*

peggyC

« Reactie #5 Gepost op: 20 december 2012, 03:40 »
Odi bigie misie,

Ik smeer me elke dag met Ice in.Maar dat ding is volgens mij ouder dan mijn grootmoeder,zolang geleden had ik het gekocht.
Daarvoor had ik Biofreeze geprobeerd,toen Abomavet,maar het werkte niet of ik had geen geduld om op het resultaat te wachten.

Ben toen Ice gaan gebruiken en er lijkt verandering in te komen,want ik ben gisteren een beetje gaan lopen.
Bedankt voor de power en advies.Een fijne dag!

P.s. Het zou goed zijn als er een osodresi was tegen dit soort klachten.Ik wil het niet meer meemaken,brrrrrrrr...de pijn is verschrikkleijk.

:lol:  :lol: SAAAANG!!! Dan hoe oud is je grootmoeder en o teng i bai ing???????  :lol:
Grapje hoor. Ik ben blij te lezen dat het nu een beetje gaat. Maar soms moet je wel geduldig zijn voor resultaat. Ik snap wel dat het niet makkelijk is als je pijn hebt.
Hoop dat je heel spoedig het oude bent.
PC
*

Offline Beata

• 3723
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 20 december 2012, 19:48 »
:lol:  :lol: SAAAANG!!! Dan hoe oud is je grootmoeder en o teng i bai ing???????  :lol:
Grapje hoor. Ik ben blij te lezen dat het nu een beetje gaat. Maar soms moet je wel geduldig zijn voor resultaat. Ik snap wel dat het niet makkelijk is als je pijn hebt.
Hoop dat je heel spoedig het oude bent.
PC

Hoi PeggyC,

Die Ice heb ik al sinds 2006  :mdr: :mdr: Ik heb het toen in een kastje gezet en ook nooit eerder gebruikt.
Maar het gaat weer (redelijk) goed,dus ik ben blij dat ik het nog had.

*

Mike12

« Reactie #7 Gepost op: 28 november 2016, 17:46 »
Jemig.. Kijk eens op www.versterkjerug.nl.
Misschien helpt dat je!
« Reactie #8 Gepost op: 09 december 2016, 18:52 »
Odi Beata,
« Reactie #9 Gepost op: 09 december 2016, 18:57 »
Odi Beata,  ik heb t vorige week gehad aan mn rug.nu is het aan t zakken. Mn schoonmoeder had verse kokosolie en campfer gemengd. Die heb ik elke nacht gesmeerd.daarbij ook warme kruik en heet water uit de kraan in petfles mee in bed.heeft me wel geholpen. Sterkte ermee! Odi
Advertentie
Advertentie