interraciale relaties | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

interraciale relaties

• 2 reactie(s)
  • 2354 x bekeken
  • 2 reactie(s)
  • 2354 x bekeken
*

nebud1

interraciale relaties
« Gepost op: 20 juli 2014, 12:55 »
Veel mensen zijn gemengd van afkomst, we hebben Indiaans,Chinees,Portugees en Afrikaanse om een voorbeeld te noemen, er zijn nog meer variaties mogelijk. Zijn mensen die gemengd zijn van een inferieure klasse dan mensen die bijvoorbeeld puur van ras zijn? Is het vooral in de Surinaamse gemeenschap al geaceppteerd dat je een mix bent? Moet je bijvoorbeeld kroes haar hebben om tot het creoolse ras te behoren?
Volgens mij mag iedereen tot het creoolse ras toetreden die zich verwant voelt met deze groep, als de taal , de cultuur , je aanspreekt dan mag je jezelf creool noemen volgens mij.

Advertentie
Advertentie

*

Offline sarco

• 4956
    • Bekijk profiel
Re: interraciale relaties
« Reactie #1 Gepost op: 22 oktober 2014, 11:52 »
Odi,

Als ik het over interraciale relaties wil hebben, begin ik eerst in mijn eigen keuken te kijken.
Ik heb een zoon die een relatie heeft met een jonge dame die een Marron is.
Ik heb als moeder geen problemen daarmee als er iemand van een andere ras in de familie is gekomen, zolang ze maar gelukkig met elkaar zijn
Zodra jij als ouder kritiek gaat leveren of bemoeien omdat je zoon of dochter een relatie heeft met iemand van een andere ras, veroorzaak je alleen maar problemen, vooral als ze van elkaar houden.
Je zoon of dochter trekt zich terug, maakt geen contact meer met jou als ouder, je ziet je kind voorlopig niet meer.
Als ouder is dat geen prettig gevoel.

Onthoudt goed dat je kind zich gelukkig voelt en is met iemand van een andere ras, dan van haar eigen ras.

Odi,
Sarco

*

Offline JAG

• 541
  • Macedonie sept 2011
    • Bekijk profiel
Re: interraciale relaties
« Reactie #2 Gepost op: 28 oktober 2014, 13:42 »
Odi,

Vanuit mijn eigen toko bekeken.

Interraciale relaties.
Ik weet niet beter als dat ras, geloof, religie, achtergrond, geografische ligging, huidskleur of haargladheid niets uit maakt of hoeft uit te maken. Ik ga van uit dat wij allemaal van de een en zelfde energieveld afkomstig zijn. Mijn Stiefvader was blank en mijn liefjes resp. Sur, Hol en Hon.
Liefde en houden van is voor mij de Goddelijkheid in mij voelen/ervaren en dat delen met een ander of anderen.

Zou God de een boven de ander verkiezen? Inferieur zijn t.o.v. een ander is beweren dat God het bij het verkeerde eind heeft lijkt mij. Kan en mag de mens dat uberhaupt beweren? God levert altijd perfectie af want God is perfectie.   
Gevoel gaat boven het ratio/verstand maar uiteraard geldt ook hier dat het Bewust-Zijn van belang is.

Zou bij mij weerstand opkomen met betrekking tot interraciale relaties dan stel ik mezelf de vraag of de weerstand misschien voortkomt uit patronen en conditioneringen van ouderfiguren en mijn omgeving of dat het mijn eigen blokkade is. Is het mijn eigen blokkade da maak ik daar werk van.
In Suriname merk ik op in de dagbladen dat mixjes de voorkeur hebben. Ik vraag mij af waar dit vandaan komt. Een administratief medewerker is kleur of haarsamenstelling gebonden?

Krakti

JAG
Mi no bin de, mi go na waka, di mi doro nomo Sriba dede!

Iedereen zei dat het onmogelijk was. Totdat er iemand langs kwam die dat
niet wist...

The world as we have created it is a process of our thinking. It cannot be changed without changing our thinking.
~ A. Einstein