bloed uit zijn penis | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

bloed uit zijn penis

• 54 reactie(s)
  • 33143 x bekeken
  • 54 reactie(s)
  • 33143 x bekeken
*

Offline Beata

• 3723
  • Je kan de rivier niet duwen
    • Bekijk profiel
Re: bloed uit zijn penis
« Reactie #30 Gepost op: 09 september 2010, 20:24 »
Hij kan alleen beter worden,als hij bij haar terugkeer.Mijn oom heeft overal hulp gezocht,zonder resultaat.Hij weigert ook bij haar terug te gaan.Hij ging bij haar weg,omdat ze vreemd ging.Onderschat de mens niet.

odi beata ,ik neem aan dati yu omoe abi kromanti tu toch?wat hebben zijn winti's dan gezegt of gedaan want zij willen hun asi ook niet zo zien toch,dat hij geen vrouw meer zou kunnen.....

Hi derrek,

Mijn familie is groot,dus heb meerdere ooms.Het is mij nooit ter ore gekomen dat deze Kromantie heeft.Ik zeg niet dat hij het niet heeft,maar ik weet het niet.
Advertentie
Advertentie

*

Offline Beata

• 3723
  • Je kan de rivier niet duwen
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 09 september 2010, 20:40 »
susie lees ht verhaal goed dan ga je het begrijpen, heeft niets met ma mekie joe toe temaken. die man was trouw aan zijn vrouw toen hij in nederland was. hij woonde bij zijn schoon familie. te joe sjie dat a sanie no de go boeng dan na foe koti mopo

ondanks hij in nederland was ging hij met haar.
en die families van die man houden niet van haar. en hij is vaak gewaarschuwd door zijn anderen dat die vrouw wat met hem heeft gedaan. en + wilt een man mij niet meer het geeft mij niet het recht een anderen op zulk wijze kwaad te doen. met een bakroe of jorka te bewiesen, geeft mij niet het recht. al heb ik ook winti. wiiensie na mama meki mi en na so mama meki a mang toe.
maar ze krijgt haar verdiende loon

Soms word ik het zat om alleen te wonen,alleen te slapen en 10 van de twaalf 12 maanden geen partner te hebben.Maar als ik al dit soort ellende lees,wat anderen overkomt,denk ik dat ik beter alleen kan blijven.

Als een vrouw een man niet bewiest omdat hij weg wil,dan is het andersom. :character0029:
Je wordt gewoon bang om aan een relatie te moeten beginnen.Wat een leven.

*

Imro

« Reactie #32 Gepost op: 10 september 2010, 06:48 »
Hoi,

Ik las het verhaal en moest aan me vader denken.
Hij had problemen als hij naar de toilet ging
Bloed in zijn poep.
De dokter dacht aan ambeien,en in het ergste geval Kanker. na onderzoek bleek hij geen ambeien te hebben.
Darm onderzoeken gedaan niets kunnen vinden.

De dokter heeft nooit een oorzaak kunnen vinden.
In het begin was er minder blood ,later werd het steeds erger.

Later bezocht hij een du man en wat bleek,
Hij schold zijn vrouw, (niet mijn moeder) vaak uit en als de vrouw ongesteld was, mocht ze niet niet bij hem komen.zelf niet in het huis. en later had hij die vrouw het huis uitgezet.
die vrouw had hem bewerkt.
Hij leed aan bloed armoede. elke keer als hij naar toilet ging was er een pot bloed.
Du mans hebben hem niet kunnen helpen.
Er zat een ogrie akantasie in zijn buik die de du mans niet konden weg halen.
Hij heeft geleden, elke keer na een toilet bezoek was er bloed met poep.
Wat kunnen mensen ook slecht zijn om die arme man zo te bewiesen.
*

Offline Geen kenner

• 929
  • Mie na afoe cinsie
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 10 september 2010, 07:43 »
Odie Imro,

ik heb je verhaal gelezen en om heel eerlijk te zijn, vanuit jouw visie bekeken.

Die vrouw heeft het recht nooit in eigen  handen moeten nemen om zo iets te doen want nu heeft ze haar ziel bevlekt. Ook met chloor kan je die niet meer schoon krijgen.
Maaaaaaaar omdat het je vader is dan voel ik dat je het voor hem opneem.

Jij was niet daar tijdens de scheldkanonades naar die vrouw toe. Ook die mevrouw heeft een yeye. If wang yeye tik mandie dang a kang doe law sanie brada.
Als twee honden vechten hebben beide schuld. Maar sommige mannen denken dat een vrouw een veegvoet is en dat is niet goed. Want ik heb altijd geleerd zowel een man als een vrouw heeft dezelfde rechten.
Mannen eigenen zich meer rechten toe dan een vrouw, maar beide hebben even veel.

Een torie van een oom van me, hij ging vrouwen als een veegvoet behandelen. Vrouwen ging hij als ik weet niet wat behandelen tot dat mijn moeder  hem te kennen gaf dat het nu welletjes is dat hij die vrouwen zo behandeld, want mijn moeder is de oudste en het niet langer aan kon zien. Heeft hem gezegd dat de dag dat je een vrouw nog slaat dang joe o abie nanga mie foe doe. Mijn moeder is een vrouw die zegt geen enkele mang slaat mij. Want na fongfong tiekie joe o kong trong djie na mang datie. Mijn oom is laatst overleden, maar hij heeft ontzettend en dan heel erg geleden voordat hij dood ging. De dag van zijn overlijden lag hij in het ziekenhuis toen sprong een of andere slang en dat was de teken dat hij zou gaan. Maar voordien heeft hij een ex vrouw van hem de dood ingejaagd, de ouders van die dame zijn door verdriet van mijn oom overleden en dingens die nog allemaal zijn gebeurd. Dan mie kang taigie joe te yeye tekie mandie dang no wang datra noso bonu no de sang kang jepie joe jere mie brada en ook te mofo takie na joe tapoe dan is dat ook een van de sluimerende moordenaars.
Tang boeng

mvg
G.k.
*

Boya

« Reactie #34 Gepost op: 10 september 2010, 10:45 »
Odie Imro,

ik heb je verhaal gelezen en om heel eerlijk te zijn, vanuit jouw visie bekeken.

Die vrouw heeft het recht nooit in eigen  handen moeten nemen om zo iets te doen want nu heeft ze haar ziel bevlekt. Ook met chloor kan je die niet meer schoon krijgen.
Maaaaaaaar omdat het je vader is dan voel ik dat je het voor hem opneem.

Jij was niet daar tijdens de scheldkanonades naar die vrouw toe. Ook die mevrouw heeft een yeye. If wang yeye tik mandie dang a kang doe law sanie brada.
Als twee honden vechten hebben beide schuld. Maar sommige mannen denken dat een vrouw een veegvoet is en dat is niet goed. Want ik heb altijd geleerd zowel een man als een vrouw heeft dezelfde rechten.
Mannen eigenen zich meer rechten toe dan een vrouw, maar beide hebben even veel.

Een torie van een oom van me, hij ging vrouwen als een veegvoet behandelen. Vrouwen ging hij als ik weet niet wat behandelen tot dat mijn moeder  hem te kennen gaf dat het nu welletjes is dat hij die vrouwen zo behandeld, want mijn moeder is de oudste en het niet langer aan kon zien. Heeft hem gezegd dat de dag dat je een vrouw nog slaat dang joe o abie nanga mie foe doe. Mijn moeder is een vrouw die zegt geen enkele mang slaat mij. Want na fongfong tiekie joe o kong trong djie na mang datie. Mijn oom is laatst overleden, maar hij heeft ontzettend en dan heel erg geleden voordat hij dood ging. De dag van zijn overlijden lag hij in het ziekenhuis toen sprong een of andere slang en dat was de teken dat hij zou gaan. Maar voordien heeft hij een ex vrouw van hem de dood ingejaagd, de ouders van die dame zijn door verdriet van mijn oom overleden en dingens die nog allemaal zijn gebeurd. Dan mie kang taigie joe te yeye tekie mandie dang no wang datra noso bonu no de sang kang jepie joe jere mie brada en ook te mofo takie na joe tapoe dan is dat ook een van de sluimerende moordenaars.
Tang boeng

mvg
G.k.

Odi GK,

ben het met je eens dat man en vrouw gelijk zijn.....

Man en vrouw staan naast elkaar, maar een vrouw hoort ACHTER de keuze van HAAR man te staan.
Als in een relatie iemand de knopen moet doorhakken / besluiten moet nemen IS en blijft het de MAN  .
Ja...ook heden 2010 is dat de taak van een vrouw

(  :lol:  sommige vrouwen weten dan weer wel hoe de man zodanig te beinvloeden dat ze HEN keuze nemen  :lol:  )
Advertentie
Advertentie

*

Offline Geen kenner

• 929
  • Mie na afoe cinsie
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 10 september 2010, 11:56 »
Odie Boya,

Vind het mooi dat je het met me eens ben dat man en vrouw gelijk zijn.
Alleen ben ik het niet helemaal eens met je als je zegt dat een vrouw hoort achter de keuze van haar man te staan.
Als deze man dinges gaat doen dat Anana verboden heeft, dan zal ik nooit en te nimmer achter de keuze van die man gaan staan.
Als die man zou zeggen ik ga iemand vermoorden of iemand bewiesen dan zal ik echt niet achter staan. Dat wil zeggen je bent even slecht als die man.
Als die man zou zeggen ik ga mijn leven positief inrichten dan alle medewerking zal die krijgen, maar zodra het de negatieve kant op wenst te gaan dang mie no de drape nanga a mang datie.

Ik ben bang dat je nog in de pre-historie leef qua je bewering dat een man de knopen dient door te hakken.
Vertel mij waarom zou een vrouw dat niet mogen of kunnen. Als je goed om je heen kijkt dan zal je zelf zien dat je alles aan een vrouw kan overlaten dan aan een man. Ik en zelf een man, maar een vrouw weet voor alles een oplossing te vinden. Wat een vrouw opbouwt breekt een man weer af.
Ik zeg altijd een vrouw moet naast mij staan en niet achter mij lopen. Want zoveel recht heeft die vrouw als ik.

Op dit punt zullen we het niet eens zijn en/of worden.  Maar dit is wat ik weet en zal blijven houden.
Als je tegenwoordig om je heen kijkt zie je dat bij onze brada’s, ze lopen voor en die vrouw jakkert achter ze aan. No boi mie oema moes wakka na mie see. Zie ik ook bij de turken, maroks etc etc.
Laat je vrouw naast je lopen en dat geeft een andere status dan jij voor en die vrouw een kilometer verder op.

Tang boen.

Mvg
G.k.
*

Online Loverboy

• 6504
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 10 september 2010, 12:07 »
Fawaka,

heel erg dat mensen elkaar de grond inboren.

Het komt vaker voor dat wanneer 1 van de partners, man of vrouw wilt scheiden dat de ander het niet wilt en gelijk naar een du man stapt om de ander te willen binden. heel jammer. jaloesie is ook de oorzaak.

Indien 1 niet meer wilt en niet gelukkig is in de relatie, gun de ander een prettig verder leven en niets moet.
maar jammer genoeg(soms) gaat de ander naar een persoon om de man te binden en dat hij geen ander vrouw mag hebben en als hij toch naar een ander vrouw gaat dan geen sex of dat de ander indien de man een nieuwe vrouw neeft dat de vrouw haar geslachtsdeel stinkt naar rotte vis.

ik vind dat zo iemand de hoogste straf verdiend die er bestaad om een ander ongelukkig te maken.
ieder is baas van zijn eigen lichaan en ook al zijn ze getrouwd, er bestaad iets als scheiden als het niet meer gaat.
waarom ongelukkig als je alleen gelukkig kan zijn.

dwingie libie moet niet meer. gedwongen liefde moet niet meer. respecteer de ander als die niet meer wilt,maar ga geen dingen zoeken die je later op je nek zal krijgen en dan is het mensen hebben je bewist,terwijl je het zelf hebt gezocht.

wie een kuil graft voor een ander valt er zelf in. zie het volgend nummer.

maak me blij, maak me gelukkig  en ik zal je geven wat je wenst.mijn naam is Loverboy
*

Boya

« Reactie #37 Gepost op: 10 september 2010, 12:22 »
Odie Boya,

Vind het mooi dat je het met me eens ben dat man en vrouw gelijk zijn.
Alleen ben ik het niet helemaal eens met je als je zegt dat een vrouw hoort achter de keuze van haar man te staan.
Als deze man dinges gaat doen dat Anana verboden heeft, dan zal ik nooit en te nimmer achter de keuze van die man gaan staan.
Als die man zou zeggen ik ga iemand vermoorden of iemand bewiesen dan zal ik echt niet achter staan. Dat wil zeggen je bent even slecht als die man.
Als die man zou zeggen ik ga mijn leven positief inrichten dan alle medewerking zal die krijgen, maar zodra het de negatieve kant op wenst te gaan dang mie no de drape nanga a mang datie.

Ik ben bang dat je nog in de pre-historie leef qua je bewering dat een man de knopen dient door te hakken.
Vertel mij waarom zou een vrouw dat niet mogen of kunnen. Als je goed om je heen kijkt dan zal je zelf zien dat je alles aan een vrouw kan overlaten dan aan een man. Ik en zelf een man, maar een vrouw weet voor alles een oplossing te vinden. Wat een vrouw opbouwt breekt een man weer af.
Ik zeg altijd een vrouw moet naast mij staan en niet achter mij lopen. Want zoveel recht heeft die vrouw als ik.

Op dit punt zullen we het niet eens zijn en/of worden.  Maar dit is wat ik weet en zal blijven houden.
Als je tegenwoordig om je heen kijkt zie je dat bij onze brada’s, ze lopen voor en die vrouw jakkert achter ze aan. No boi mie oema moes wakka na mie see. Zie ik ook bij de turken, maroks etc etc.
Laat je vrouw naast je lopen en dat geeft een andere status dan jij voor en die vrouw een kilometer verder op.

Tang boen.

Mvg
G.k.

Odi Omoe GK,

Natuurlijk ben ik het met je eens dat een vrouw tegen de man mag en MOET ingaan wanneer hij takru wilt doen. Iemand doden of gewoon plain takroe sani kan niet, en niemand moet daarbij steunen.

Maar wat ik bedoel is dat niet om elke wisje wasje de vrouw in opstand moet komen bij de man...
Als er iemand dominant in een relatie moet zijn .... na a masra fu a oema dati !

Kan niet ...nooit zo zijn dat een vrouw de dominante positie in een relatie heeft.... Want dan is er iets goeds mis ...

ZIe je het al voor je.. wan bigie manboi die zn hoofd buigt voor een oema ? Dat no kan ! dan zeg ik er zijn oema;s genoeg in de werled  :lol:

Odi Boya
*

Ilse

« Reactie #38 Gepost op: 10 september 2010, 12:30 »
vroeger was het zo dat de man bij voorbaat de baas in huis was.
hij bracht het geld binnen en was dus chef in huis. zijn woord was heer en meester.
nu 2010 kan dat niet meer.
de vrouw werkt ook en is niet meer afhankelijk.
ligt ook aan de opvoeding, als je vader je moeder elke dag schreeuwt, dan zullen de kinderen het als een gewoonte nemen.
maar we leven in een moderne tijd waar man en vrouw gelijk staan. niemand moet een ander orders geven. gelijkwaardig zijn ze en samen de kinderen opvoeden zonder dat 1 de baas is.
ik luister naar me man, en hij naar mij.klaar.
*

Boya

« Reactie #39 Gepost op: 10 september 2010, 15:17 »
vroeger was het zo dat de man bij voorbaat de baas in huis was.
hij bracht het geld binnen en was dus chef in huis. zijn woord was heer en meester.
nu 2010 kan dat niet meer.
de vrouw werkt ook en is niet meer afhankelijk.
ligt ook aan de opvoeding, als je vader je moeder elke dag schreeuwt, dan zullen de kinderen het als een gewoonte nemen.
maar we leven in een moderne tijd waar man en vrouw gelijk staan. niemand moet een ander orders geven. gelijkwaardig zijn ze en samen de kinderen opvoeden zonder dat 1 de baas is.
ik luister naar me man, en hij naar mij.klaar.

Okey...

Maar een ieder zal het met me eens zijn dat op een schip geen twee kapiteins het bevel kunnen hebben.
Advertentie
Advertentie

*

miss curiousity

« Reactie #40 Gepost op: 10 september 2010, 15:30 »
Hoi allemaal!!
Boya!!
Een huweijk of relatie is niet als een schip hoor!!

Meer als  een vriendschap! Geven en nemen en samen veel plezier. Ieder bepaalt voor zich - een ieder is eigen baas. Want het zijn twee levens die samen komen, niet 2 levens die samen 1 worden. Geen leiding wordt uit handen gegeven want niets en niemand gaat zinken. Hooguit besluit de een verder te gaan en de ander niet..dan gaan die twee levens weer uit elkaar, en ieder leven gaat gewoon door!

In ieder geval zo ervaar ik een liefdes relatie....zou jij een ander laten bepalen over jou eigen leven?

Groetjes
Miss C.

*

clarence

« Reactie #41 Gepost op: 10 september 2010, 15:33 »
Okey...

Maar een ieder zal het met me eens zijn dat op een schip geen twee kapiteins het bevel kunnen hebben.

helemaal mee eens boya op een schip maar 1 kapitein,maar in een huis zijn man en vrouw gelijk aan elkander.
*

Boya

« Reactie #42 Gepost op: 10 september 2010, 15:45 »
Kijk :

De taken van een vrouw zijn:

Poetsen ,
Koken,
en voor de kids zorgen

Dit zijn allen taken die een vrouw behoort te doen! Mee eens dat mannen dit ook kunnen , maar het zijn geen taken dat voor de man is weggelegd. Niet voor een man wiens hood fier en trots omhoog staat. !

Beslissingen nemen in een relatie /  gezin is voor de man weggelegd. Een vrouw hoort er achter te staan, hoe dan ook.

Klinkt hard noh ? klinkt onacceptabel ? I know.... maar zo behoort het ! Zo deden onze voorouders het...
Wanneer de mannen praten ..houden de vrouwen ( tenzij ze die positie bekleden ! ) zich op de achtergrond !
En dan praat ik niet over iedereen, mensen die willen buigen fi den oema-sma, kunnen buigen.

Maar voor mannen die zich met het diepe culturele bezighouden ? Zal het vaak niet anders zijn !
Zie je een duman al de wc en badkamer in zijn huis schoonmaken terwijl de vrouw rustig de krant leest ?  :lol:

Ik weet het...In holland, het westen leren we dat man en vrouw gelijk zijn. En hier is het niet anders...alleen met de tijd zijn sommige normen en waarden, regels en plichten vervaagd. Zo ook die van een relatie !  :lol:

Na so Boya taki  :lol:
*

miss curiousity

« Reactie #43 Gepost op: 10 september 2010, 16:05 »
Boya, ik weet dat je een beetje aan het plagen ben..ik ga er bewust op in... :na:

Citaat
Zie je een duman al de wc en badkamer in zijn huis schoonmaken terwijl de vrouw rustig de krant leest ?

Wat doet de du-vrouw dan? Ook schoonmaken? Is zij ook minder dan een man? Als ze met een wroko bezig is, moet ze ook eind toestemming vragen aan een man? Oow wat je gaat me toch niet vertellen dat alle winti's mannelijk zijn meneer Boya?

Hah!
Groetjes,
Miss C.
*

Boya

« Reactie #44 Gepost op: 10 september 2010, 16:08 »
Boya, ik weet dat je een beetje aan het plagen ben..ik ga er bewust op in... :na:

Wat doet de du-vrouw dan? Ook schoonmaken? Is zij ook minder dan een man? Als ze met een wroko bezig is, moet ze ook eind toestemming vragen aan een man? Oow wat je gaat me toch niet vertellen dat alle winti's mannelijk zijn meneer Boya?

Hah!
Groetjes,
Miss C.

Kijk :

De taken van een vrouw zijn:

Poetsen ,
Koken,
en voor de kids zorgen

Dit zijn allen taken die een vrouw behoort te doen! Mee eens dat mannen dit ook kunnen , maar het zijn geen taken dat voor de man is weggelegd. Niet voor een man wiens hood fier en trots omhoog staat. !

Beslissingen nemen in een relatie /  gezin is voor de man weggelegd. Een vrouw hoort er achter te staan, hoe dan ook.

Klinkt hard noh ? klinkt onacceptabel ? I know.... maar zo behoort het ! Zo deden onze voorouders het...
Wanneer de mannen praten ..houden de vrouwen ( tenzij ze die positie bekleden ! ) zich op de achtergrond !
En dan praat ik niet over iedereen, mensen die willen buigen fi den oema-sma, kunnen buigen.

Maar voor mannen die zich met het diepe culturele bezighouden ? Zal het vaak niet anders zijn !
Zie je een duman al de wc en badkamer in zijn huis schoonmaken terwijl de vrouw rustig de krant leest ?  :lol:

Ik weet het...In holland, het westen leren we dat man en vrouw gelijk zijn. En hier is het niet anders...alleen met de tijd zijn sommige normen en waarden, regels en plichten vervaagd. Zo ook die van een relatie !  :lol:

Na so Boya taki  :lol:

Miss C..

Poppetje lees de VET-gedrukte woorden nog een x  :lol: